Μοντέλα 8ετίας ή 9ετίας με εκατοντάδες χιλιάδες χιλιόμετρα σε εξευτελιστικές τιμές αναζητούν πλέον κάποιοι έμποροι για να εξαπατήσουν τους καταναλωτές στην Ελλάδα, ψαρεύοντας τα θύματά τους τόσο από sites αγγελιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, όσο και από το Facebook.
Ο νέος νόμος που τέθηκε σε ισχύ από τα τέλη Ιουλίου ο οποίος απαγόρευσε την εισαγωγή των παλαιών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων που πληρούν την οδηγία ρύπων Euro3 ή και παλαιότερων οδηγιών και επιβάλλει Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 3.000 ευρώ και 1.000 ευρώ στα Euro 4 και Euro 5a οχήματα έχουν αλλάξει ριζικά και τα δεδομένα των εισαγωγών μεταχειρισμένων αυτοκινήτων όχι όμως και τις «ορέξεις» κάποιων επιτήδειων εμπόρων!
Σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε το Newsauto.gr στα social media αλλά και στις ιστοσελίδες πώλησης μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι επιτήδειοι έμποροι πλέον αναζητούν στη γειτονική Βουλγαρία «ταλαιπωρημένα» αλλα ιδιαίτερα -για αυτούς- φθηνά αυτοκίνητα που να πληρούν τουλάχιστον την οδηγία ρύπων Euro5b, ώστε να γλιτώνουν το Περιβαλλοντικό Τέλος ύψους 1.000 ευρώ κατά την εισαγωγή τους στην Ελλάδα και το κόστος εκτελωνισμού να διατηρείται σε χαμηλά επίπεδα.
Ωστόσο παρά το… νεαρό της ηλικίας, τα συγκεκριμένα αυτοκίνητα δεν είναι ότι καλύτερο κυκλοφορεί στη γειτονική χώρα καθώς με ηλικίες 8 ή 9 έτη τα συγκεκριμένα μοντέλα έχουν διανύσει 600.000, 700.000 χλμ. ή και παραπάνω χιλιόμετρα και οι επιτήδειοι έμποροι τα αγοράζουν σε εξευτελιστικές τιμές, στη συνέχεια γυρίζουν τα χιλιόμετρα στη Βουλγαρία ώστε το τελευταίο ΚΤΕΟ να αναγράφει τα ψεύτικα χιλιόμετρα και στη συνέχεια τα εισάγουν στην Ελλάδα προσκομίζοντας το Δελτίο Τεχνικού Ελέγχου της Βουλγαρίας το οποίο αναγράφει βέβαια τα γυρισμένα χιλιόμετρα!
Βέβαια το μόνο που νοιάζει τους επιτήδειους εμπόρους είναι το κέρδος μέσω της εξαπάτηση των καταναλωτών που αναζητούν ένα “οικονομικό” μεταχειρισμένο αυτοκίνητο για να αλλάξουν το 20ετίας που έχουν με ένα 8ετίας. Παράλληλα οι ίδιοι αυτοί κακοί έμποροι, φροντίζουν να είναι καλυμμένοι και νομικά ώστε να μην μπορούν οι υποψιασμένοι -μετά από τις δεδομένες ζημιές που βγάζουν αυτα τα αυτοκίνητα κλπ- αγοραστές να τους τρέχουν στα δικαστήρια!
Παράλληλα, πέραν την χαμηλής τιμής απόκτησης, το κόστος εκτελωνισμού κυμαίνεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα εξαιτίας της οδηγίας ρύπων με αποτέλεσμα το κέρδος των επιτήδειων να αυξάνεται περαιτέρω όπως και το κόστος επισκευής των ζημιών που πιθανόν να βρεθούν αντιμέτωποι και οι ανυποψίαστοι καταναλωτές.
Με λίγα λόγια η ισχύς της νέας νομοθεσίας άλλαξε ριζικά τα δεδομένα των επιτήδειων εμπόρων εισαγόμενων μεταχειρισμένων αυτοκινήτων οι οποίοι από τα… σαπάκια στράφηκαν στα «ρημάδια», ώστε να μπορέσουν να συνεχίσουν να εξαπατούν ανυποψίαστους υποψήφιους αγοραστές μεταχειρισμένων αυτοκινήτων, οι οποίοι, μπορεί περιστασιακά να νομίζουν ότι αγόρασαν μια ευκαιρία, ωστόσο συνήθως μετά το 8μηνο, όπου έχει λήξει και η υποτυπώδης εγγύηση που δίνουν, ξεκινούν τα ζημιές που η επισκευή τους κοστίζει πολλά χρήματα και η ευκαιρία μετατρέπεται σε εφιάλτη!
Από την άλλη μεριά βέβαια κάποιοι επιτήδειοι έμποροι, κυρίως που εισάγουν μεταχειρισμένα αυτοκίνητα από τη Βουλγαρία, παρουσιάζουν τα αυτοκίνητά τους ως μοναδικές ευκαιρίες με την τιμή πώλησης στα social media και τις ιστοσελίδες πώλησης μεταχειρισμένων ΙΧ να είναι άκρως δελεαστικές θέλοντας με αυτό τον τρόπο να προσελκύσουν όσα περισσότερα «θύματα» μπορούν.
Το… ψάρεμα όμως που κάνουν και η εξαπάτηση, παρουσιάζεται όταν έχει φέρνουν το αυτοκίνητο στην Ελλάδα “κλειδώνοντας” έτσι τον πελάτη και η άκρως δελεαστική τιμή πώλησης τελικά δεν περιλαμβάνει τα έξοδα εκτελωνισμού και μεταφοράς στην Ελλάδα! Μάλιστα κάποιοι πιο πονηροί καταναλωτές μόλις αντιλήφθηκαν ότι η τιμή δεν περιλαμβάνει το κόστος εκτελωνισμού και μεταφοράς ξεκίνησαν να αναρτούν αρνητικά σχόλια κάτω από τις αναρτήσεις – αγγελίες των επιτήδειων εμπόρων και μάλιστα να δημοσιεύουν αγγελίες με εγχώρια μεταχειρισμένα ΙΧ που οι τιμές τους ήταν παραπλήσιες ή ακόμη και φθηνότερες από εκείνες που είχαν στην πραγματικότητα τα αντίστοιχα εισαγόμενα μεταχειρισμένα αυτοκίνητα.
Τι πρέπει να προσέχουμε
Οι καταναλωτές που δεν έχουν την δυνατότητα αγοράς ενός καινούριου αυτοκινήτου τότε πριν προβούν σε οποιαδήποτε αγορά να συγκρίνουν τις τιμές των εγχώριων με των εισαγόμενων μεταχειρισμένων μοντέλων που τους ενδιαφέρουν ώστε να διαπιστώνουν ότι οι τιμές στα εισαγόμενα περιλαμβάνουν και το κόστος εκτελωνισμού!
Στη συνέχεια να προσπαθήσουν με κάθε τρόπο να βρουν τον αριθμό πλαισίου του εισαγόμενου ή του εγχώριου οχήματος που τους ενδιαφέρει ώστε να διαπιστώσουν αν τα χιλιόμετρα που αναγράφει το κοντέρ τους είναι αληθινά και όχι γυρισμένα.
Ειδικά για τα εισαγόμενα μεταχειρισμένα η πιστοποίηση των χιλιομέτρων είναι εξαιρετικά δύσκολη καθώς δεν υπάρχει και το ιστορικό των ελέγχων από ΚΤΕΟ όπως στα εγχώρια μεταχειρισμένα οπότε το ρίσκο είναι πολύ μεγάλο και οι καταναλωτές μπορεί να εξαπατηθούν πολύ εύκολα από κάποιους επιτήδειους εμπόρους.
Γιώργος Κ. Ανδρής
Πηγή:newsauto.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις