Ανακοινώθηκε από τη Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση ο πίνακας κενών και πλεονασμάτων για άρση υπεραριθμίας. Αν κάποιος διαπιστώνει κάποιο λάθος, ή έχει αμφιβολία μπορεί να κάνει ένσταση στον πίνακα ή να ζητήσει διευκρινίσεις από το ΠΥΣΔΕ. Ανακοινώθηκαν οι υπεραριθμίες μόνο στις ειδικότητες που υπάρχουν και κενά ώστε να έχει νόημα η αίτηση για άρση υπεραριθμίας. Για τη διαπίστωση και άρση υπεραριθμίας εφαρμόζονται, όπως και τα προηγούμενα χρόνια οι διατάξεις του ΠΔ 50/96 και ΠΔ 100/97. Προσοχή μόνο στον κλάδο ΠΕ 04 η διαπίστωση και ρύθμιση υπεραριθμίας γίνεται συνολικά στον κλάδο.
Σύμφωνα με τον αιρετό στο ΠΥΣΔΕ Σταύρο Κατσούρα, που έχει εκλεγεί με την Ανεξάρτητη Ριζοσπαστική Κίνηση Καθηγητών Ν. Μαγνησίας, οι οργανικές υπεραριθμίες , αφορούν μόνον όσους έχουν οργανική. Από τη διαδικασία αυτή εξαιρούνται όσοι ανήκουν σε «ειδική κατηγορία μετάθεσης» πλην των πολυτέκνων.
ΤΙ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΚΑΝΕΙ ΕΝΑΣ ΥΠΕΡΑΡΙΘΜΟΣ
• Να μην κάνει τίποτα. Η οργανική του θέση δεν χάνεται όσο υφίσταται η συγκεκριμένη σχολική μονάδα και για όσο χρονικό διάστημα επιθυμεί ο ίδιος. Δεν προβλέπεται βάση του υφισταμένου νομικού πλαισίου αναγκαστική άρση υπεραριθμίας.
• Να κάνει δήλωση άρσης υπεραριθμίας γιατί θέλει να φύγει από τη συγκεκριμένη σχολική μονάδα και τον ενδιαφέρουν οι κενές οργανικές θέσεις που υπάρχουν στην ίδια ομάδα σχολείων με το δικό του ή σε όμορη ομάδα. Οι υπεράριθμοι τοποθετούνται κατά απόλυτη προτεραιότητα (πριν από τις τοποθετήσεις των μετατιθέμενων-αιτούντων βελτίωση) συγκρινόμενοι μόνο μεταξύ τους με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησης τους
σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και
όπου αυτό δεν είναι δυνατό, τότε μόνο σε κενές θέσεις όμορης ομάδας σχολείων της ίδιας περιοχής μετάθεσης.
ΠΡΟΣΟΧΗ: Αν υπάρχει κενό στην ίδια ομάδα σχολείων, δεν μπορεί να τοποθετηθεί σε σχολείο της όμορης ομάδας.
Εκπαιδευτικός που έχει κριθεί οργανικά υπεράριθμος και τοποθετηθεί με τις ανωτέρω διαδικασίες σε νέα οργανική θέση, δεν χρειάζεται να υπηρετήσει εκ νέου την οργανική του θέση για να ζητήσει μετάθεση
Όποιος εκπαιδευτικός έχει κριθεί υπεράριθμος αλλά δεν επιθυμεί να τοποθετηθεί σύμφωνα με την παραπάνω διαδικασία (ίδια ομάδα-όμορη) μπορεί να κάνει δήλωση για τοποθέτηση-βελτίωση θέσης στα εναπομείναντα κενά, που συνεξετάζεται ενιαία με όλους όσους ζητούν βελτίωση θέσης ή τοποθέτηση λόγω μετάθεσης στη βάση των αριθμών μονάδων μετάθεσης.
Αν κάποιος υπεράριθμος τοποθετήθηκε με τη διαδικασία άρσης της υπεραριθμίας μετά από αίτηση του σε οργανικό κενό σχολικής μονάδας τότε μπορεί αν θέλει, εφόσον είχε κάνει αίτηση για βελτίωση θέσης, να διεκδικήσει νέα τοποθέτηση-βελτίωση θέσης συνεξεταζόμενος ενιαία με όλους όσους ζητούν βελτίωση θέσης ή τοποθέτηση.
Αμέσως μετά τη ρύθμιση υπεραριθμιών θα ανακοινωθούν τα εναπομείναντα κενά για βελτίωση ή οριστική τοποθέτηση.
Σύμφωνα με τον κ. Κατσούρα, η φετινή διαδικασία άρσης υπεραριθμίας και οι βελτιώσεις γίνονται σε περιβάλλον μιας πρωτόγνωρης κατάστασης, με σταδιακή άρση των περιοριστικών μέτρων για την πανδημία και ενώ το Υπουργείο αιφνιδιάζει συνεχώς με νομοσχέδια, τροπολογίες, διαρροές αντιδραστικών σχεδίων στον τύπο.
Οι εκπαιδευτικοί στη Μαγνησία όπως και σε όλη τη χώρα κάναμε και κάνουμε το καθήκον μας παρά τις αντιξοότητες. Αντίθετα από τα συνηθισμένα σχόλια από τα «παπαγαλάκια» η εικόνα του κλάδου μας στην κοινή γνώμη είναι πολύ καλή. Μαζί με τους γονείς θα υπερασπιστούμε και πάλι την εκπαίδευση, τις συνθήκες εργασίας μας που είναι και συνθήκες μάθησης των μαθητών μας.
Στην ανακοίνωσή του αναφέρει επίσης: “Διάφοροι κύκλοι μέσα και έξω από το Υπουργείο ονειρεύονται επιστροφή στις μαύρες μέρες του 2013-14 με τους εκπαιδευτικούς να είναι «υποψήφιοι» προς …αποχώρηση σε ριάλιτι. Σχεδιάζουν μείωση 25% – 30% του μαθητικού δυναμικού στα ΕΠΑΛ με το ηλικιακό όριο και φημολογούνται ακόμα και καταργήσεις ειδικοτήτων. Επιχειρούν να υποβαθμίσουν τις κοινωνικές επιστήμες, να επαναφέρουν την υποχρεωτική τράπεζα θεμάτων με πανελλήνιες εξετάσεις από την Α’ Λυκείου, να θεσμοθετηθεί και να βαθύνει η διάκριση σχολείων και εκπαιδευτικών. Διαρρέουν σχέδια να περάσει η ευθύνη λειτουργίας των σχολείων στους Δήμους και την κατάργηση των αιρετών από κρίσεις στελεχών εκπαίδευσης για πρώτη φορά μετά τη πτώση της χούντας. Παράλληλα θέλουν να δημιουργήσουν ένα ιεραρχικό δίκτυο υπευθύνων «ποιότητας», λες και όλοι οι υπόλοιποι ασχολούνται με την …ποσότητα, με σκοπό τη χειραγώγηση. Συνεχίζουν και διαρρέουν επερχόμενη μείωση μισθών…..
Συνάδελφοι, συναδέλφισσες, είναι λογικό να υπάρχει ανασφάλεια, αλλά δεν πρέπει να κυριαρχήσει παθητικότητα και ατομικισμός. Καλούμε όλους τους συναδέλφους να συσπειρωθούν αλληλέγγυα στους συλλόγους διδασκόντων, στην ΕΛΜΕ και την ΟΛΜΕ. Να πάρουν μέρος στη Γενική Συνέλευση της ΕΛΜΕ την Πέμπτη 28/5, 6.30 στο 3ο Γυμνάσιο.
Να υπερασπιστούμε τα δικαιώματα και κατακτήσεις μας. Ας μην ξεχνάμε ότι παρά τα επιμέρους προβλήματα, τα μετρήσιμα κριτήρια υπηρεσιακών αλλαγών όπως οι μεταθέσεις και υπεραριθμίες, η ύπαρξη αιρετών εκπροσώπων στα Υπηρεσιακά Συμβούλια είναι κατακτήσεις του κλάδου μας. Όχι μόνο δεν πρέπει να καταργηθούν, αλλά να διορθωθούν αδικίες, να βελτιωθεί η διαφάνεια στο πλαίσιο του ευρύτερου αγώνα για την ουσιαστική βελτίωση της εκπαίδευσης και των συνθηκών εργασίας των εκπαιδευτικών”.
e-thessalia
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις