«Καπέλο» από την πρώτη μέρα της νέας χρονιάς στην τιμή του πετρελαίου κίνησης, με ακόμη έναν φόρο που έρχεται να επιβληθεί στα καύσιμα, ανεβάζοντας «αυτόματα» το κόστος των μετακινήσεων με ντιζελοκίνητα οχήματα. Συγκεκριμένα, επιβάλλεται από τον αρμόδιο υπουργό Κωστή Χατζηδάκη φόρος επί του πετρελαίου εσωτερικής καύσης («diesel»), το λεγόμενο «πράσινο τέλος» ύψους 30 ευρώ ανά χιλιόλιτρο. Τι σημαίνει αυτό; Ότι από την πρώτη μέρα του 2021 η τιμή του πετρελαίου κίνησης θα αναπροσαρμοστεί αυτόματα και θα «τσιμπήσει» 0,03 €/lt, χωρίς να συνυπολογίζεται ο ΦΠΑ.
Έτσι, και οι οδηγοί αυτοκινήτων diesel θα χρειαστεί να βάλουν πιο βαθιά το χέρι στην τσέπη -εν μέσω πανδημίας- και τα περιθώρια κέρδους των πρατηριούχων «ψαλιδίζονται» εκ νέου, δεδομένου ότι πέρα από… φόρους και το κόστος του ίδιου του καυσίμου, έχουν να καλύψουν και τα λειτουργικά τους έξοδα!
Φόρος το μισό της αξίας κάθε λίτρου diesel
Αν το ντεπόζιτο ενός οχήματος diesel γεμίζει με 55 lt σήμερα ο ιδιοκτήτης του πληρώνει 63,9 ευρώ για να το «φουλάρει». Από την αρχή του Ιανουαρίου (εάν υποθέσουμε ότι η τιμή του πετρελαίου κίνησης είναι στα ίδια επίπεδα με τα τέλη Δεκεμβρίου) με την αυτόματη εισαγωγή στην τιμή του νέου τέλους, θα γεμίζει το ρεζερβουάρ με 65,6 ευρώ, δηλαδή 1,7 ευρώ περισσότερα σε κάθε γέμισμα λόγω του νέου φόρου. Αν το ρεζερβουάρ είναι 70 lt τότε από 81,4 ευρώ το γέμισμα ο οδηγός του οχήματος θα πληρώνει με το νέο χρόνο 83,5 ευρώ, άρα 2,1 ευρώ περισσότερα για να γεμίσει το ντεπόζιτο.
Πού θα πάνε τα λεφτά του «πράσινου τέλους»
Για ποιο λόγο όμως αποφασίσθηκε το νέο τέλος και που θα πάνε τα χρήματα που θα συγκεντρωθούν στα Κρατικά Ταμεία από την επιβολή του; Οι λόγοι αναλύονται στην σχετική Αιτιολογική Έκθεση του σχετικού νόμου: «Η προτεινόμενη ρύθμιση συνιστά μία αναγκαία ρυθμιστική παρέμβαση… με απώτερο σκοπό την επίτευξη των εθνικών στόχων που έχουν τεθεί … για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση των εκπομπών Αερίων του Θερμοκηπίου (ΑτΘ)… Οι πόροι από το πράσινο τέλος… διατίθενται με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος και Ενέργειας Κωστή Χατζηδάκη για την υλοποίηση δράσεων ειδικού σκοπού… έως το έτος 2030… και, ειδικότερα… για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής και τη μείωση των εκπομπών αερίου του θερμοκηπίου, την ενίσχυση των έργων ΑΠΕ, την αύξηση του ποσοστού διείσδυσης των ΑΠΕ στην ακαθάριστη τελική κατανάλωση ενέργειας, τη βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης και εξοικονόμησης, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, για την κάλυψη κοινωφελών σκοπών, δαπανών μελετών και ερευνών στον τομέα της ενέργειας… προκειμένου να καλύψει το έλλειμμα του Ειδικού Λογαριασμού ΑΠΕ (ΕΛΑΠΕ)»
φωτό:iefimerida.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις