Άρχισε στο Μπάρι της Ιταλίας και συγκεκριμένα στο μέγαρο Bitonto η δίκη για τη φωτιά στο πλοίο «Norman Atlantic», τα ξημερώματα της 28ης Δεκεμβρίου 2014, ενώ εκτελούσε το δρομολόγιο Πάτρα – Ηγουμενίτσα – Ανκόνα, με 56 μέλη πληρώματος και περισσότερους από 400 επιβάτες.
Ο απολογισμός ήταν 11 νεκροί και τουλάχιστον 10 αγνοούμενοι. Η δίκη διεξάγεται σε τρεις διαφορετικές αίθουσες, που είναι συνδεδεμένες με βίντεο, ώστε όλοι να παρακολουθούν την εξέλιξη της διαδικασίας με την απαραίτητη απόσταση λόγω κορωνοϊού. Οι συγγενείς των θυμάτων περιμένουν ακόμα δικαίωση για τον τραγικό χαμό των δικών τους ανθρώπων, κάποιοι από τους οποίους δεν εντοπίστηκαν ποτέ.
Στην τελευταία συνεδρίαση, ωστόσο, οι κατηγορούμενοι ζήτησαν την αποβολή τους από τη δίκη. Στις αιτιάσεις αυτές υπήρξε πλήρης και απόλυτα εμπεριστατωμένη απάντηση από τους συνηγόρους της πολιτικής αγωγής, οι οποίοι επισημαίνουν ότι το ζήτημα της διαδικασίας, δηλαδή της αρμοδιότητας των ιταλικών δικαστηρίων, έχει ήδη απαντηθεί κατά την προκαταρκτική εξέταση, που ολοκληρώθηκε πέρσι και οδήγησε στην παραπομπή των κατηγορουμένων στην ποινική δίκη. Επισημαίνεται ιδιαίτερα ότι ο εισαγγελέας του δικαστηρίου του Μπάρι ζήτησε την απόρριψη των ενστάσεων των κατηγορουμένων και επιχειρηματολόγησε υπέρ του νόμιμου δικαιώματος των παθόντων να συμμετάσχουν στη δίκη ως πολιτική αγωγή. Οι δικηγόροι των οικογενειών των θυμάτων θεωρούν ότι οι ενστάσεις αυτές των κατηγορουμένων θα απορριφθούν από το δικαστήριο, το οποίο στη συνέχεια θα εξετάσει στην ουσία της την υπόθεση, «αποδίδοντας τις ευθύνες που αναλογούν σε όσους κριθούν υπαίτιοι του δυστυχήματος.
Η δίκη, παράλληλα με αυτή που συνεχίζεται στο Τριμελές Πλημμελειοδικείο Πειραιά, θα συνεχιστεί στις 11 Νοεμβρίου, οπότε το δικαστήριο θα αποφανθεί για τα υπόλοιπα ζητήματα της προκαταρκτικής διαδικασίας, που αφορούν στις εξαιρέσεις από την τοπική αρμοδιότητα και τη σύγκρουση αρμοδιότητας μεταξύ της ποινικής δίκης που έχει αρχίσει στην Ιταλία και αυτής που εξελίσσεται στην Ελλάδα. Όπως επισημαίνεται στο πόρισμα του δυστυχήματος, ο πλοίαρχος δεν είχε στα χέρια του λίστα επιβατών κατά την αναχώρηση, σύμφωνα με τους διεθνείς κανονισμούς, ενώ δεν τηρήθηκαν τα προβλεπόμενα από τη νομοθεσία στη διαδικασία φόρτωσης. Έτσι το πλοίο απέπλευσε, ενώ στο γκαράζ υπήρχαν υπεράριθμα φορτηγά με αναμμένες μηχανές, καθώς ήταν περισσότερα από τις πρίζες τροφοδοσίας και βρίσκονταν πολύ κοντά το ένα στο άλλο, χωρίς να τηρείται η απαιτούμενη απόσταση των 40 εκατοστών. Το διάστημα μετά το δυστύχημα ξεκίνησε ένας μαραθώνιος από την ιδιοκτήτρια και τη ναυλώτρια εταιρεία για την ικανοποίηση των ναυαγών και των συγγενών των θυμάτων, ώστε να καταλήξουν όσο το δυνατόν λιγότεροι στη δικαστική αίθουσα. Στους διασωθέντες καταβλήθηκαν ποσά κοντά στις 40.000 ευρώ προσαυξημένα για τους τραυματίες, ενώ σε συγγενείς θυμάτων καταβλήθηκαν ακόμα και 500.000 ευρώ. Στο εδώλιο για το δυστύχημα κάθονται οι εκπρόσωποι των εταιρειών, ο καπετάνιος και 26 μέλη του πληρώματος, Έλληνες και Ιταλοί.
Σημειώνεται ότι μεταξύ των επιβατών του «Norman Atlantic» ήταν και η οικογένεια του Χρυσόστομου Αποστόλου από τον Βόλο, του αυτοκινητιστή από τη Νέα Ιωνία Βόλου, Νίκου Μπαχάρη, ενώ μέλος του πληρώματος ήταν και ο Δήμος Σωτηρόπουλος, από τα Άνω Λεχώνια, που επίσης είχε διασωθεί.
e-thessalia
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις