Σημαντική υστέρηση παρουσίασαν στον Δήμο Βόλου τα δεδομένα του τουρισμού όπως αποτυπώνονται στον απολογισμό ο οποίος εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία από το Δημοτικό Συμβούλιο Βόλου.

Αναφέρει ο σύντοµος Απολογισµός περιόδου ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2019 – ΣΕΠΤΕΜΒΡΙΟΣ 2020

Ειδικά για φέτος, το 2020 είναι µια ιδιαίτερη χρονιά, µια χρονιά απρόβλεπτη για όλους και φυσικά για τον
τουρισµό που µας ενδιαφέρει.
Όλος ο βασικός προγραµµατισµός ακολουθήθηκε µόνο µέχρι τον Μάρτιο. Από τη στιγµή εκείνη υλοποιήθηκε
µια συνεχή προσαρµογή δράσεων ώστε να αξιοποιηθούν τα µέσα και ο χρόνος προς όφελος του προορισµού,
στο πλαίσιο βέβαια των εξελίξεων.
Σύντοµα µέχρι σήµερα έχει υλοποιηθεί:
• Συµµετοχή σε 11 εκθέσεις σε 10 χώρες
• 4 δηµοσιογραφικά ταξίδια εξοικείωσης
• Διαχείριση ηλεκτρονικών σελίδων και βελτίωση του διαδικτυακού τόπου του προορισµού
• Υλοποίηση δράσεων διαδικτυακής προβολής
• Συµµετοχή σε εκδηλώσεις, εργαστήρια και επαγγελµατικές συναντήσεις προώθησης προορισµού
• Έντυπες καταχωρήσεις
• Παραγωγές βίντεο προβολής και νέου εντύπου πληροφόρησης
• Ανανέωση εξοπλισµού & εγκατάσταση νέου εξοπλισµού στις ακτές µε σκοπό την υποστήριξη των
λουοµένων και των ατόµων µε κινητικά προβλήµατα
• Υποδοχή και πληροφόρηση κοινού και διανοµή εντύπου
Γενικά συµπεράσµατα που καταγράφηκαν
• Ο προγραµµατισµός των δράσεων δεν ολοκληρώθηκε, αφήνοντας εκτός την προσπάθεια ανοίγµατος σε
νέα αγορά την παρουσία του προορισµού σε επιπλέον χώρες και την δυνατότητα διανοµής του βασικού
προφίλ.
• Τα εργαλεία µεταβλήθηκαν µε αξιοποίηση των social media και στόχευση κύρια σε κοινό µε σκοπό την
επανασύνδεση µαζί του.
• Η εφαρµογή του digital marketing είχε µεγάλο ενδιαφέρον για άµεση προβολή σε κοινό. Ενδιαφέρον
παρουσιάζει η εφαρµογή σε σταθερή βάση µε συνδυασµένη χρήση παραδοσιακών µέσων [πχ έντυπες
καταχωρήσεις]
• Επικρατεί συνολική αµηχανία στις αγορές αναφορικά µε τις δράσεις προβολής µε τάση για virtual
δράσεις ή/και γενικότερη αναµονή
• Αξιοποιήθηκε ο χρόνος στην βελτίωση στοιχείων προορισµού – ακτές
• Στα ποσοστά πληρότητας καταγράφηκε κατακόρυφη µείωση πληρότητας και τζίρου την προηγούµενη
περίοδο
• Η πτώση άρχισε τον Μάρτιο οριακά πριν την εφαρµογή των µέτρων
• Η πληρότητα µετά την επανεκκίνηση παρουσίασε σταθερή υστέρηση, καθώς υπολείπονταν κατά µέσο
όρο 30 µονάδες σε σχέση µε τα αντίστοιχα περσινά ποσοστά εµφανίζοντας µέση µείωση 53%
• Η πτώση αυτή εµφανίζεται µετά από ανάκαµψη που δηλώθηκε το 2015 και µια σταθεροποίηση που
καταγράφεται την χρονική περίοδο από το 2015 µέχρι 2019.
• Η συµµετοχή των ελλήνων στο σύνολο των επισκεπτών ανέρχεται στο 81,5%. Η συµµετοχή των
αλλοδαπών παρουσιάζει πολύ µεγάλη υστέρηση.
• Η µέση πτώση τζίρου προσδιορίζεται σε -51%
• Το ανθρώπινο δυναµικό διατηρήθηκε στο 60% των επιχειρήσεων µε τις υπόλοιπες να εµφανίζουν
µείωση προσωπικού.
• Η τάση είναι όµοια στην κίνηση επιχειρήσεων ειδικών µορφών τουρισµού. Η πτώση τζίρου
εµφανίζεται υψηλότερη στις εναλλακτικές µορφές.
• Η µείωση της κίνησης είναι οριζόντια σε ειδικές µορφές και θαλάσσιο τουρισµό.
• Σε εθνικό επίπεδο: σεζόν που δεν επιβεβαίωσε καµία αισιόδοξη προσδοκία.
Με βάση τα παραπάνω Στόχος του σχεδίου για το 2021:
Διατήρηση σύνδεσης µε το κοινό
Διατήρηση σύνδεσης µε φορείς και αγορές
Προγραµµατισµός και Ετοιµότητα για συνέχιση και ολοκλήρωση ΠτΠ
Προετοιµασία και βελτίωση του προορισµού
Δράσεις
Οι δράσεις του Προγράµµατος συνοπτικά αφορούν:
Προβολή µε κλασικά µέσα, δηλαδή προβολή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις, µόλις αυτές επιτραπούν και
πάντα µε συµπληρωµατικές δράσεις και εκδηλώσεις παρουσίασης του προορισµού εντός και εκτός των
εκθέσεων. Επίσης θα υποστηριχθούν φιλοξενίες δηµοσιογραφικών οµάδων. Τέλος θα παραχθεί νέο έντυπο
υλικό προβολής του προορισµού και θα διαφηµιστεί ο προορισµός σε Μέσα Μαζικής Ενηµέρωσης.
Θα χρησιµοποιηθεί ενισχυµένα η Ψηφιακή προβολή. Αυτό θα γίνει µε ολοκληρωµένες καµπάνιες διαδικτυακής
προώθηση στο Facebook και στο instagram τουλάχιστον σε 3 περιόδους τον χρόνο στοχεύοντας στην ανάδειξη
του προορισµού την άνοιξη, το καλοκαίρι και την περίοδο του χειµώνα.
Ειδική και στοχευµένη προβολή της πεζοπορίας και του νέου δικτύου µονοπατιών που δηµιουργείται από
τους 3 Δήµους. Η προβολή θα γίνει µε δηµιουργία νέας εξειδικευµένης ιστοσελίδας για την πληροφόρηση των
τουριστών, µε την εκτύπωση ειδικής σειράς φυλλαδίων, την οργάνωση εκδηλώσεων κλπ.
Τέλος, θα δηµιουργηθεί νέα εφαρµογή για κινητά τηλέφωνα µε τουριστική πληροφορία. Θα συνεχιστεί η
υποστήριξη και βελτίωση των ακτών κολύµβησης και η τουριστική πληροφόρηση και υποδοχή των επισκεπτών.
Ακολουθούν οι δράσεις σε επίπεδο αξόνων:
Άξονας 1. Προβολή µε κλασικά µέσα
1. Συµµετοχή σε διεθνείς τουριστικές εκθέσεις
2. Συµπληρωµατικές δράσεις και Εκδηλώσεις εντός του χώρου εκθέσεων
3. Προβολή σε χώρες του εξωτερικού και σε πόλεις του εσωτερικού – εκτός εκθέσεων
4. ?ιοργάνωση ή/και συµµετοχή σε B2B workshops, επαγγελµατικά ταξίδια παρουσίασης, εκδηλώσεις
παρουσίασης προορισµού
5. Φιλοξενίες και δηµόσιες σχέσεις
6. Παραγωγή και εκτύπωση έντυπου υλικού τουριστικής προβολής
7. Παραγωγή και προµήθεια µέσων προβολής, υλικού marketing και δώρων
8. ?ιαφηµιστικός χώρος και χρόνος σε τηλεοπτικά, ραδιοφωνικά και έντυπα µέσα (εφηµερίδες, περιοδικά
κλπ), υπαίθρια διαφήµιση και σε χώρους µαζικής συγκέντρωσης κοινού
Άξονας 2. Ψηφιακή προβολή
1. Εµπλουτισµός περιεχοµένου σε φωτογραφικό υλικό, κείµενα και βίντεο
2. Παραγωγή υλικού τουριστικής προβολής / διαφηµιστικών Spots
3. Παραγωγή υλικού τουριστικής προβολής / παρουσιάσεων
4. ?ιαχείριση και περαιτέρω ανάπτυξη των λογαριασµών Μέσων Κοινωνικής ?ικτύωσης
5. ?ιαδικτυακή προβολή, διαφήµιση σε µέσα κοινωνικής δικτύωσης, µε ηλεκτρονικές σελίδες και στις
σελίδες του προορισµού
Άξονας 3. Θεµατική προσέγγιση – πεζοπορία – διατηρείται
1. Θεµατική καµπάνια προορισµού πεζοπορίας Pelion Routes, ως νέου προϊόντος και γενικής ανάδειξης
δραστηριοτήτων βουνού
2. Πιστοποίηση διαδροµής
3. App πεζοπορίας / site πεζοπορίας
4. Προβολή µε κλασικά µέσα (Εκδηλώσεις – δραστηριότητες – εκθέσεις) αλλά µε θεµατική στόχευση
5. Εµπλουτισµός µέσων και παρακολούθηση
Άξονας 4. Εµπλουτισµός παρεχόµενων υπηρεσιών / Νέες δράσεις
1. Βελτίωση της πληροφόρησης: Ανάπτυξη εφαρµογών τουριστικής προβολής για κινητά τηλέφωναΠαραγωγή App i-area
2. Πληροφόρηση – στήριξη δικτύου
3. Βελτίωση Ακτών – οργάνωση, υποστήριξη και βελτίωση/ανανέωση εξοπλισµού
4. Ο Βόλος ως επιλογή city break
5. Το µονοπάτι των χωριών – σύνδεση πεζοπορίας και πολιτιστικών στοιχείων
Άξονας 5. Υποστήριξη
1. Έρευνες
2. Αξιολόγηση – παρακολούθηση
myvolos.net

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις