Το γεγονός ότι η Ελλάδα και η Αίγυπτος προχώρησαν σε συμφωνία τμηματικού καθορισμού ΑΟΖ, την οποία και επικύρωσαν, δεν προστατεύει το υπόλοιπο κομμάτι της δυνητικής ελληνικής ΑΟΖ.
Η Αίγυπτος ως γνωστόν εδώ και χρόνια δεν θέλει να συμμετέχει σε μια συμφωνία για το Καστελόριζο καθώς ούτε το Κάιρο δεν επιθυμεί να έχει το Καστελόριζο πλήρη επήρεια.
Η Άγκυρα μάλιστα προσπαθεί εδώ και αρκετό καιρό να συμφωνήσει απευθείας με το Κάιρο για την περιοχή του Καστελόριζου. Εάν υπάρξει μια τέτοια εξέλιξη θα είναι πολύ αρνητική για την Ελλάδα καθώς η Αίγυπτος θεωρείται σύμμαχος χώρα (έχουμε τονίσει πολλές φορές πως ορίζεται μια συμμαχία με άλλη χώρα η οποία ποτέ δεν είναι μόνιμη).
Τουρκία και Αίγυπτος διαβουλεύονται εδώ και αρκετό καιρό με στόχο την υπογραφή μιας νέας συμφωνίας σε επίπεδο πληροφοριών, κάτι το οποίο είχε αναφερθεί τόσο από τον Ταγίπ Ερντογάν όσο και από τον Μεβλούτ Τσαβούσογλου, σύμφωνα με την τουρκική φιλοκυβερνητική εφημερίδα Yeni Safak.
Αυτό υποστηρίζει η φιλοερντογανική εφημερίδα.
Ο Αντιναύαρχος ε.α., A. D. Kutluk, τόνισε σε δηλώσεις του ότι μια ενδεχόμενη συμφωνία μεταξύ Τουρκίας – Αιγύπτου θα ανοίξει μια νέα σελίδα στην περιοχή της Ανατολικής Μεσογείου, υπογραμμίζοντας ότι είναι γνωστό πως οι δυο χώρες συνομιλούν για την επίτευξή της.
Πρόσθεσε ότι αν υπάρξει τελικά συμφωνία, οι άλλες χώρες θα υποβαθμισθούν (σ.σ Ελλάδα), σχολιάζοντας πως η Τουρκία ακόμη διαθέτει αυτή τη δυνατότητα, ενώ και η Αίγυπτος θα ωφεληθεί όπως αναφέρει η «ΕΣΤΙΑ».
Μπορεί να πρόκειται απλώς για τουρκική προπαγάνδα, όμως καλό θα είναι να υπενθυμίσουμε μια δημόσια εκφρασμένη θέση του Καΐρου από το 2012.
Τότε το pronews.gr είχε γράψει:
«Η πρόσφατη επιβεβαίωση του κοιτάσματος “Αφροδίτη” φαίνεται ότι άνοιξε την όρεξη της Αιγύπτου, η οποία μέσω του υπουργού Πετρελαίων Αμπντουλάχ Γκχοράμπ εξέρφρασε την επιθυμία της να διαπραγματευτεί με την Κύπρο και την Τουρκία για τον προσδιορισμό της ΑΟΖ των χωρών αυτών στην Αν Μεσόγειο, εξαιρώντας την Ελλάδα από αυτή την διαδικασία.
Οπως δήλωσε ο Αιγύπτιος υπουργός «τα σύνορα μεταξύ της Αιγύπτου, της Κύπρου και της Τουρκίας δεν είναι ακόμη συμφωνημένα» και συμπληρωσε ότι το διεθνές δίκαιο προβλέπει πως τα «τρία κράτη πρέπει να συμμετάσχουν στον καθορισμό των συνόρων», προσθέτοντας ότι η αιγυπτιακή κυβέρνηση εργάζεται ήδη στην κατεύθυνση αυτή».
Με τον τρόπο αυτό οι Αιγύπτιοι φαίνονται να υιοθετούν την θέση των Τούρκων ότι το Καστελόριζο δεν συμβάλει στην διαμόρφωση της ελληνικής ΑΟΖ. Και αυτό διότι αν τελικά οι Αιγύπτιοι αποδέχονταν ότι το Καστελόριζο αποτελεί το ανατολικότερο σημείο της ελληνικής επικράτειας που θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί για τον προσδιορισμό της ελληνικής ΑΟΖ τότε υα έχαναν ένα σημαντικό μέρος απο την θαλάσσια περιοχή μεταξύ της Κρήτης και της Κύπρου.
Η πλήρης επήρειά του ελληνικού νησιού δημιουργεί κοινό όριο της ΑΟΖ της Ελλάδας, της Κύπρου και της Αιγύπτου, ενώ σε διαφορετική περίπτωση, όπως επιδιώκει η Αγκυρα και φαίνεται να αποδέχεται ο Αιγύπτιος υπουργός, η Αίγυπτος αποκτά σύνορα με την Κύπρο και την Τουρκία, με την Ελλάδα να χάνει ένα πολύ σημαντικό τμήμα της ΑΟΖ που θεωρητικά θα μπορούσε να διεκδικήσει.»
Δεν μπορεί η Αθήνα να εξαρτάται από τις διαθέσεις κανενός για να προστατέψει την δική της υφαλοκρηπίδα, γιατί ο καθένας έχει τα δικά του συμφέροντα και είναι σύμμαχος «τόσο, όσο… ».
Εν τω μεταξύ, αμείωτη παραμένει η τουρκική στρατιωτική δραστηριότητα στην βόρεια Αφρική, όπου πλέον επιχειρούν και αεροπλάνα επιτηρήσεως και εγκαίρου προειδοποιήσεως τα οποία παρακολουθούν τις κινήσεις του αιγυπτιακού στρατού.
Χαρακτηριστική είναι η ανάρτηση της ειδησεογραφικής ιστοσελίδας «Bulgarian Military», η οποία επικαλείται και πληροφορίες της ιταλικής ιστοσελίδας «Itamil Radar», σύμφωνα με την οποία τουρκικό κατασκοπευτικό αεροσκάφος τύπου Boeing E-7T, αφού απογειώθηκε από την τουρκική αεροπορική βάση του Ικονίου, πραγματοποίησε πτήσεις στην περιοχή μεταξύ της Τρίπολης και της Μισράτα, κατά τις οποίες κατέγραφε τις προετοιμασίες της 2ης Μηχανοκίνητης Μεραρχίας Πεζικού του αιγυπτιακού στρατού.
Το αεροσκάφος αυτό (με αριθμό αναγνωρίσεως: 002-13 και διακριτικό κλήσεως: TURAF27) πραγματοποίησε μεν αποστολή αναγώρισης στην περιοχή του FIR της Τρίπολης, αλλά εκτός του εναέριου χώρου της Λιβύης, δηλαδή πετούσε πάνω από την θάλασσα. Η μεγάλη διάρκεια πτήσεως, θεωρείται ένδειξη των προθέσεων της Αγκύρας στην Λιβύη. Η καταγραφή θέσεων και μετακινήσεων στρατιωτικών δυνάμεων στο έδαφος, θα μπορούσε να είναι μέρος της προετοιμασίας για πολεμική εμπλοκή.
Σύμφωνα με αναφορές των τοπικών ΜΜΕ, ο αιγυπτιακός στρατός βρίσκεται σε μια φάση αυξημένης στρατιωτικής ετοιμότητας, ελέγχοντας την κατάσταση τόσο στο μέτωπο της Σύρτης όσο και στο μέτωπο της ανατολικής Μεσογείου. Η διασπορά τουρκικών ναυτικών μονάδων επιφανείας καθώς και υποβρυχίων, λόγω της αντιπαράθεσης της Αγκύρας με την Ελλάδα, έχει θέσει σε επιφυλακή το Γενικό Επιτελείο της Αιγύπτου, το οποίο παρακολουθεί όλη την κατάσταση με μεγάλη προσοχή.
Επίσης, γίνεται αναφορά στην άφιξη μεταφορικού, τουρκικού αεροσκάφους στην Λιβύη, γεγονός που αποδεικνύει ότι συνεχίζεται σε καθημερινή βάση, η μεταφορά όπλων, πυρομαχικών και μισθοφόρων, από την Τουρκία στην εμπόλεμη χώρα. Το συγκεκριμένο αεροσκάφος της τουρκικής αεροπορίας ονομάζεται Atlas και είναι τύπου Airbus A400M προσγειώθηκε προχθές στις 07:30 το πρωί, στην Μιράτα, προερχόμενο από την Κωνσταντινούπολη.
Σύμφωνα με ανεπιβεβαίωτες πληροφορίες, η Τουρκία έχει αποσύρει ορισμένες από τις δυνάμεις της από το Ιράκ και τις έχει μετακινήσει στο εσωτερικό της χώρας, πιθανότατα προετοιμάζοντας μια μεγάλης κλίμακας στρατιωτική επίθεση στην Σύρτη, την ίδια ώρα που κλιμακώνεται η κρίση με την Ελλάδα στην ανατολική Μεσόγειο.
πηγή:pronews.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις