Δημοπρατείται από την Περιφέρεια Θεσσαλίας η μελέτη για τη βελτίωση της εθνικής οδού 30, στο τμήμα από τον ανισόπεδο κόμβο Μικροθηβών έως τη Μπουρμπουλήθρα. Η μελέτη είναι προϋπολογισμού 1.182.924,78 ευρώ και χρηματοδοτείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων της Περιφέρειας.
Η περιοχή μελέτης
Η περιοχή μελέτης αποτελεί χωρική ενότητα του παράκτιου χώρου της Περιφέρειας Θεσσαλίας. Η ζώνη από το Πολεοδομικό Συγκρότημα του Βόλου μέχρι τον Αλμυρό συνιστά το θαλάσσιο μέτωπο της προβλεπόμενης Περιοχής Ελεγχόμενης Ανάπτυξης αστικών λειτουργιών με αντίστοιχο χαρακτήρα και απαιτήσεις λεπτομερούς σχεδιασμού. Στην παράκτια ζώνη, εκτός από το Πολεοδομικό Συγκρότημα του Βόλου αναπτύσσονται αστικές χρήσεις, κατοικία (πρώτη και παραθεριστική) μέχρι τη Ν. Αγχίαλο, καθώς και μεγάλες βιομηχανικές μονάδες με τις αντίστοιχες λιμενικές εγκαταστάσεις, το Αεροδρόμιο της Ν. Αγχιάλου κ.λπ. Επιπρόσθετα, αποτελεί την κύρια δίοδο του Βόλου με την Αθήνα και τη σύνδεση της ε.ο. 30 με την π.ε.ο. 1 στον κόμβο Μικροθηβών.
Ο οδικός άξονας χαρακτηρίζεται:
– από υψηλό αριθμό καθημερινών μετακινήσεων οικιστών του Δήμου Βόλου,
– από σημαντικό φόρτο οχημάτων από και προς Αθήνα με σημαντικό ποσοστό βαρέων οχημάτων
– τη σύνδεση του αεροδρομίου της Ν. Αγχιάλου και του λιμένα του Βόλου
– παραθεριστικούς οικισμούς και παρόδια δόμηση εγκαταστάσεων εμπορικού και βιοτεχνικού χαρακτήρα με πρόσβαση στην υφιστάμενη που επιβάλλει την κατασκευή παράπλευρης οδού.
Η προς ανάθεση μελέτη αφορά την εκπόνηση συγκοινωνιακών μελετών σε στάδιο οριστικής καθώς και των αντίστοιχων υποστηρικτικών τους μελετών, για την βελτίωση του οδικού τμήματος από τον Α/Κ Μικροθηβών έως το τεχνικό άνω διάβασης στα όρια των Δημοτικών Ενοτήτων Βόλου και Ν. Αγχιάλου, μήκους περί τα 15 χλμ. Η διατομή της αρτηρίας είναι ενιαίου οδοστρώματος με μία λωρίδα ανά κατεύθυνση πλάτους περί τα 3,75 μ. και ΛΠΧ, συνολικού πλάτους οδοστρώματος περί τα 11 μ..
Στην παρούσα μελέτη προβλέπεται:
-η μελέτη, σε προκαταρκτικό και οριστικό επίπεδο, παραπλεύρων οδών εκατέρωθεν της υφιστάμενης οδού, όπου αυτό είναι δυνατό,
-η μελέτη σε προκαταρκτικό και οριστικό επίπεδο 5 ισόπεδων κόμβων,
-η μελέτη σήμανσης & ασφάλισης της αρτηρίας και των Ι/Κ,
-οι υποστηρικτικές μελέτες (τοπογραφικές, περιβαλλοντικές, γεωλογικές, γεωτεχνικές μελέτες & έρευνες, υδραυλικές, Η/Μ, ΣΑΥ-ΦΑΥ)
Κύριο αντικείμενο είναι η μελέτη παράπλευρου οδικού δικτύου (SR) – βόρεια και νότια της αρτηρίας και όπου αυτό είναι δυνατό λόγω της γεωμορφολογίας – ώστε να είναι δυνατή η εξυπηρέτηση των παρόδιων ιδιοκτησιών και των κάθετων οδών, συνολικού μήκους των δύο SR περίπου 25,0 χλμ . Οι παράδρομοι ανήκουν στην κατηγορία ΑV και η διατομή που προτείνεται είναι η ε2 (ΟΜΟΕ-ΛΚΟΔ & ΟΜΟΕ-Δ).
Ο άξονας της κύριας αρτηρίας δεν πρόκειται να τροποποιηθεί. Στην κύρια αρτηρία θα μελετηθεί εκ νέου η σήμανση και ασφάλισή της, με στόχο να γίνει «κλειστή» με την τοποθέτηση στηθαίων ασφαλείας στα ερείσματα, ώστε να αποφεύγονται οι αριστερές στροφές και οι συμβολές οδών, πρόβλημα της υφιστάμενης κατάστασης της οδού, ενώ η σύνδεση των παρακείμενων ιδιοκτησιών θα γίνεται με την αρτηρία μέσω παραπλεύρου δικτύου και κόμβων. Στο πλαίσιο της μελέτης του συγκοινωνιακού έργου είναι απαραίτητη η μελέτη πέντε ισόπεδων κόμβων, ενώ δε θα μελετηθούν τα τμήματα της ε.ο. που διέρχονται εντός των οικισμών Ν. Αγχιάλου και Μικροθηβών .
myvolos.net
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις