Η ΕΛΜΕ Μαγνησίας και ο Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού Π.Θ. απευθύνουν κάλεσμα για συμμετοχή στην διαμαρτυρία που προγραμματίζεται γι αύριο Τρίτη κι ώρα 13.00 στη Β’Βάθμια Διεύθυνση Μαγνησίας, ζητώντας την απόσυρση του νομοσχεδίου Παιδείας.

ΕΛΜΕ

Σε ανακοίνωσή της, η ΕΛΜΕ Μαγνησίας, αναφέρει:

Το ΔΣ της ΕΛΜΕ Μαγνησίας στο πλαίσιο της κοινής δράσης των εκπαιδευτικών ομοσπονδιών ΟΛΜΕ –ΔΟΕ – ΟΙΕΛΕ προκηρύσσει 2ωρη διευκολυντική στάση εργασίας 12- 2 το μεσημέρι της Τρίτης 19/5. Καλεί, σε συνεργασία με το Σύλλογο Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Μαγνησίας τους συναδέλφους σε παράσταση  διαμαρτυρίας την Τρίτη 19/5 στις 13:00  στη ΔΔΕ για την πλήρη αντίθεση μας στο «πολυνομοσχέδιο» και τη διάταξη για τη ζωντανή μετάδοση του μαθήματος. 

Η κυβέρνηση, αγνοώντας τις πραγματικές ανάγκες του δημόσιου σχολείου, τα αιτήματα και τις προτάσεις των εκπαιδευτικών

∙       κατέθεσε με εντελώς αντιδημοκρατικό τρόπο, χωρίς διάλογο και εν μέσω πανδημίας  πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία

  • αποφάσισε το άνοιγμα όλων  των σχολείων χωρίς να έχουν ληφθεί τα απαραίτητα μέτρα προστασίας της υγείας μαθητών και εκπαιδευτικών
  • ψήφισε αιφνιδιαστικά εκπρόθεσμη τροπολογία για την ζωντανή μετάδοση του μαθήματος, θέτοντας σε κίνδυνο τα προσωπικά δεδομένα ανηλίκων μαθητών και εκπαιδευτικών καθώς και τις αρχές που διέπουν την ίδια την παιδαγωγική διαδικασία.

Απαιτούμε να αυξηθεί η χρηματοδότηση της Δημόσιας εκπαίδευσης από τον Κρατικό προϋπολογισμό

Από την πλευρά του, ο Σύλλογος Διοικητικού Προσωπικού Π.Θ. αναφέρει:

Η κυβέρνηση της ΝΔ φέρνει για ψήφιση στη Βουλή το νέο πολυνομοσχέδιο για την Παιδεία εν μέσω πανδημίας με κλειστά σχολεία και πανεπιστήμια, με ενεργούς όλους τους περιορισμούς που τίθενται στη δυνατότητα οργανωμένης αντίδρασης. Επιδιώκουν να περάσουν στα κρυφά ένα νομοσχέδιο που σαρώνει και τις τρεις βαθμίδες της εκπαίδευσης. Ακολουθεί τη γνωστή πεπατημένη. Υπενθυμίζουμε ότι και ο νόμος Γαβρόγλου ψηφίστηκε μέσα στο Πάσχα, ενώ η κατάργηση του πανεπιστημιακού ασύλου πέρασε μέσα στο κατακαλόκαιρο.

Το νέο νομοσχέδιο βρίσκεται πολύ μακριά από τις ανάγκες των μαθητών, των φοιτητών και των οικογενειών τους, δεν έρχεται να επιλύσει κανένα από τα εκρηκτικά προβλήματα των σχολείων και

των σχολών, που γιγαντώθηκαν αυτή την περίοδο. Αντίθετα, αποδυναμώνει το δημόσιο χαρακτήρα της εκπαίδευσης, τον καθιστά περισσότερο ταξικό και τον προορίζει στην ουσία για την εξυπηρέτηση των ιδιωτικών επιχειρηματικών συμφερόντων, ξένων προς τις σύγχρονες μορφωτικές ανάγκες των νέων και τις απαιτήσεις του λαού μας.

Η κυβέρνηση της ΝΔ προχωρά, όλο και πιο αποφασιστικά, τις αναδιαρθρώσεις στην Ανώτατη Εκπαίδευση στον δρόμο που χάραξαν όλες οι προηγούμενες κυβερνήσεις. Υλοποιεί την πολιτική της παραπέρα παράδοσης των ΑΕΙ στα μεγάλα επιχειρηματικά συμφέροντα, η οποία προωθείται όλα τα προηγούμενα χρόνια και εμπλουτίζεται διαρκώς με ολοένα και αντιδραστικότερες παρεμβάσεις. Αυτόν τον στόχο είχαν και οι πρόσφατες ρυθμίσεις σχετικά με την εξίσωση των κολεγίων με τα πανεπιστήμια, την σύνδεση της αξιολόγησης των πανεπιστημίων με την χρηματοδότηση, την διαρκώς κλιμακούμενη θέσπιση διδάκτρων, την διείσδυση ιδιωτικών συμφερόντων στις εκπαιδευτικές δράσεις, αλλά και μια σειρά άλλες αποσπασματικές διατάξεις μέσα από άσχετα νομοσχέδια.

Στο νέο νομοσχέδιο γίνεται ευθεία επίθεση σε βάρος των εργασιακών μας δικαιωμάτων και κατακτήσεων! Οραματίζονται ένα πανεπιστήμιο που δεν μπορεί παρά να διευθύνεται από διοικήσεις κατάλληλα προσαρμοσμένες στις απαιτήσεις της αγοράς, όπως αυτές που θα αναδεικνύονται και με την εφαρμογή των ρυθμίσεων για την ανάδειξη των πρυτανικών αρχών. Αυτό διασφαλίζουν κι οι διατάξεις, σύμφωνα με τις οποίες η εκλογική διαδικασία για την ανάδειξη των πρυτανικών αρχών διεξάγεται αποκλειστικά μέσω ηλεκτρονικής ψηφοφορίας, ενώ δικαίωμα συμμετοχής έχουν μόνο τα Μέλη ΔΕΠ των ΑΕΙ. Οι εργαζόμενοι στα ΑΕΙ – Διοικητικοί υπάλληλοι, ΕΕΠ, ΕΔΙΠ, ΕΤΕΠ – και οι φοιτητές εξαφανίζονται από τα πλάνα του Υπουργείου! Ο αποκλεισμός του διοικητικού προσωπικού από το εκλεκτορικό σώμα επιφέρει πλήγμα σε αυτή καθ’ αυτή την δημοκρατική λειτουργία των ιδρυμάτων. Πως ένα Πανεπιστήμιο θα μπορεί να αιτιολογήσει τον αποκλεισμό κατηγοριών εργαζομένων και των φοιτητών από το εκλεκτορικό του σώμα όταν οι βασικές αρχές που διέπουν την λειτουργία του δεν επιτρέπουν αποκλεισμούς; Αγνοώντας μάλιστα την ουσιαστική συμβολή όλων των παραπάνω στη λειτουργία του ΑΕΙ. Πρόκειται για μια αντιδραστική και μονομερής απόφαση, η οποία μας βρίσκει κάθετα αντίθετους! Με αυτόν τον τρόπο ενισχύονται όλες οι προσπάθειες που γίνονται στην κατεύθυνση περιορισμού ή και πλήρους κατάργησης των δικαιωμάτων των εργαζομένων. Αντίθετους μας βρίσκει επίσης και η καθιέρωση ενός ηλεκτρονικού συστήματος ψηφοφορίας ξένου προς τη δημοκρατική παράδοση του χώρου που επιβάλλεται για να γίνουν οι εκλογές χωρίς… φασαρίες, χωρίς κινητοποιήσεις των φοιτητών, των διδασκόντων και γενικώς των εργαζομένων στα Ιδρύματα.

Δηλώνουμε ξεκάθαρα ότι δεν απεμπολούμε τα δικαιώματα μας στην οργάνωση, την συμμετοχή και τις διεκδικήσεις! Διεκδικούμε δικαίωμα ισότιμης ψήφου σε όλες τις εκλογικές διαδικασίες! Είναι αυτόδηλο δικαίωμά μας και δεν το διαπραγματευόμαστε!

Επιπλέον, στο υπό διαβούλευση νομοσχέδιο:

– Με την Τράπεζα Θεμάτων, με πανελλαδικού τύπου εξετάσεις από την Α’ Λυκείου ως τη Γ’ Λυκείου, το σχολείο μεταμορφώνεται σε εξεταστικό κέντρο. Έτσι, η γενική μόρφωση στο Λύκειο οδηγείται σε ακόμα μεγαλύτερη υποβάθμιση, με το κυνήγι της βαθμολογίας για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, ήδη από την Α’ Λυκείου. Ενώ και η εισαγωγή «δεξιοτήτων» καθιστά το νέο σχολείο κέντρο αποσπασματικής γνώσης. Επιπρόσθετα, οι ρυθμίσεις για την αξιολόγηση που προωθούνται, θα οδηγήσουν σε κατηγοριοποίηση σχολείων και μαθητών.

– Σε συνέχεια των αντίστοιχων ρυθμίσεων του ΣΥΡΙΖΑ και με το πρόσχημα των ξενόγλωσσων φοιτητών, η κυβέρνηση ενισχύει την αγορά προγραμμάτων και τίτλων σπουδών. Έχουν ήδη ξεκινήσει προγράμματα με δίδακτρα τα οποία θα επεκταθούν. Θα προωθηθούν συμπράξεις με πανεπιστήμια του εξωτερικού, θερινά προγράμματα κ.α. Αυτό, δηλαδή, που ετοιμάζεται είναι η επέκταση των δραστηριοτήτων του πανεπιστημίου- επιχείρηση, που θα εμπορεύεται προγράμματα σπουδών και άλλα «προϊόντα» και «υπηρεσίες». Θα αξιοποιούνται οι ελλιπείς υποδομές των Ιδρυμάτων για τον «ακαδημαϊκό τουρισμό», υποβαθμίζοντας στην πραγματικότητα την ποιότητα των σπουδών. Η απελευθέρωση της αγοράς πιστοποιητικών, τίτλων και δεξιοτήτων στα Πανεπιστήμια αλλά και η αξιολόγηση για τους εκπαιδευτικούς και τα σχολεία μετατρέπει το πτυχίο σε «κουρελόχαρτο», ενισχύει τον ανταγωνισμό ανάμεσα στους αποφοίτους και τη λογική της διαρκούς συγκέντρωσης «προσόντων» επί πληρωμή. Την ίδια στιγμή, ανοίγει ο δρόμος για να εφαρμοστούν και να γενικευτούν τα δίδακτρα στα προπτυχιακά.

– Οι ρυθμίσεις για τις μετεγγραφές προσθέτουν καινούρια εμπόδια στην προσπάθεια που κάνουν τα παιδιά και οι γονείς τους για να σπουδάσουν, εισάγοντας και βαθμολογικά κριτήρια. Προφανώς και δεν καθιστούν το σύστημα μετεγγραφών «δικαιότερο». Ίσα-ίσα, έρχονται και προστίθενται στην πλήρη απαξίωση της φοιτητικής μέριμνας, την οποία πληρώνουν οι οικογένειες των φοιτητών με υπέρογκα ποσά για να ολοκληρώσουν τα παιδιά τις σπουδές τους μακριά από τον τόπο κατοικίας τους. Επιπλέον, οι ρυθμίσεις αυτές σε συνδυασμό με τις νομοθετικές ρυθμίσεις που προηγήθηκαν όπως η εξίσωση των πτυχίων των κολεγίων με αυτά των ΑΕΙ, η δήθεν Ανωτατοποίηση των ΤΕΙ που ψήφισαν και προώθησαν όλοι μαζί τα τελευταία χρόνια (ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ, ΠΑΣΟΚ) διαμορφώνουν Ιδρύματα, αποφοίτους και πτυχία α και β κατηγορίας. Ιδρύματα «αριστείας» για τους λίγους και Ιδρύματα για την πλειοψηφία των παιδιών των λαϊκών οικογενειών.

Το δήθεν «σύγχρονο» πανεπιστήμιο και σχολείο που χτίζουν οι κυβερνήσεις δεν ικανοποιεί τις σύγχρονες ανάγκες του λαού μας και της επιστήμης, δεν ανταποκρίνεται στις απαιτήσεις της λαϊκής οικογένειας, των παιδιών της και των δασκάλων τους σε σχολεία και πανεπιστήμια.

Γι’ αυτό πρέπει τώρα να διεκδικήσουμε μαζί με τους φοιτητές, τους γονείς τους, τους μαθητές και τους εκπαιδευτικούς:

• Να πάρουν πίσω το απαράδεκτο νομοσχέδιο που έχει καταδικαστεί από τους φορείς της εκπαίδευσης και να ικανοποιήσουν τώρα τα αιτήματα εκπαιδευτικών, γονέων, μαθητών και φοιτητών.

• Τώρα έκτακτο κονδύλι χρηματοδότησης για την Εκπαίδευση, χωρίς κριτήρια, «αριστείες» και επίτευξη στόχων που γεννούν ανισότητες και ταξικούς φραγμούς.

• Πλήρης κάλυψη των αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό με την άμεση προκήρυξη όλων των απαιτούμενων θέσεων ΔΕΠ, εργαστηριακού, τεχνικού και διοικητικού προσωπικού.

• Μονιμοποίηση συμβασιούχων – Ενιαία μόνιμη σχέση εργασίας.

• Αναβάθμιση των υποδομών ώστε με το άνοιγμα των Πανεπιστημίων να μπορούν να καλυφθούν οι νέες ανάγκες που θα έχουν προκύψει.

• Να φτάσουν τα συγγράμματα στους φοιτητές και να παρθούν όλα τα αναγκαία μέτρα για να μη χαθεί το εξάμηνο, κανένα μάθημα ή πρακτική άσκηση.

• Να δοθεί στις οικογένειες των φοιτητών που πληρώνουν νοίκι άμεσα επίδομα.

• Να γίνουν οι αναγκαίες προσλήψεις στα σχολεία και η μονιμοποίηση των αναπληρωτών.

• Να λύσουν τα προβλήματα που έχουν προκύψει με την τηλεκπαίδευση εξασφαλίζοντας πρόσβαση όλων των φοιτητών και μαθητών με τον κατάλληλο εξοπλισμό.

Να διεκδικήσουμε ένα Πανεπιστήμιο που θα δίνει όλη την αναγκαία γνώση μέσα στο πτυχίο, χωρίς το άγχος και το κυνήγι των προσόντων, κατοχυρώνοντας ότι το πτυχίο αποτελεί τη μοναδική προϋπόθεση για την ανεμπόδιστη πρόσβαση στο επάγγελμα. Που θα δημιουργεί όρους και προϋποθέσεις για την ανεμπόδιστη φοίτηση των νέων σε αυτό, με σύγχρονες κρατικές υποδομές στέγασης, σίτισης, παρακολούθησης νέων επιστημονικών εξελίξεων, με σύγχρονα εργαστήρια.

akroama.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις