Τη στρατηγική για την επόμενη μέρα στα Ελληνικά Ταχυδρομεία αναζητεί η Διοίκηση με στελέχη να θεωρούν ότι η βιωσιμότητα του οργανισμού καθιστά επιτακτική ανάγκη ένα πρόγραμμα εθελούσιας εξόδου, ενώ ακούγεται πολύ έντονα ότι σχεδιάζονται και μειώσεις μισθών. Ο πρόεδρος Συλλόγου Εργαζομένων ΕΛΤΑ Μαγνησίας κ. Σπύρος Γανιάρης, που παρευρέθηκε στο 35ο εκλογοαπολογιστικό συνέδριο της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταχυδρομικών Υπαλλήλων, που έγινε στα Γιάννενα, τόνισε στη «Θ» πως η συλλογική σύμβαση εργασίας των ταχυδρομικών υπαλλήλων έχει λήξει και το νέο ΔΣ θα διαπραγματευτεί με τη Διοίκηση των ΕΛΤΑ τη νέα ΣΣΕ. Όσον αφορά στην εθελούσια έξοδο, όπως είπε, η Ομοσπονδία την υποστηρίζει αρκεί να δοθούν τα κατάλληλα κίνητρα.

«Στο 35ο εκλογοαπολογιστικό συνέδριο της Ομοσπονδίας μας που έγινε στα Γιάννενα, τηρώντας όλα τα προβλεπόμενα υγειονομικά μέτρα, παρουσιάστηκαν οι θέσεις όλων των παρατάξεων και πραγματοποιήθηκαν οι εκλογές, από όπου θα προκύψει το νέο ΔΣ της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Ταχυδρομικών Υπαλλήλων, το οποίο και θα διαπραγματευτεί με τη Διοίκηση των ΕΛΤΑ τη νέα συλλογική σύμβαση, η οποία έχει λήξει» τόνισε ο κ. Σπύρος Γανιάρης, για να προσθέσει πως τα ταχυδρομεία έχουν 192 χρόνια ζωής και η πρώτη απεργία δημοσίων υπαλλήλων που έγινε στη χώρα κατά την κατοχή την Τρίτη 14 Απριλίου του 1942, ξεκίνησε από ταχυδρομικούς υπαλλήλους: «Με αυτό θέλω να πω πως τα Ελληνικά Ταχυδρομεία έχουν παρελθόν, παρόν και μέλλον».
«Υπάρχει ένα εξώδικο που έστειλε η Διοίκηση των ΕΛΤΑ στην Ομοσπονδία μας για μείωση μισθών, αλλά στα πρόθυρα της διαβούλευσης και του διαλόγου. Με το νέο ΔΣ της Ομοσπονδίας θα μπούμε σε μια διαδικασία διαβούλευσης για την υπογραφή της νέας συλλογικής σύμβασης εργασίας» επισήμανε.
Όσον αφορά στην εθελουσία έξοδο δεν υπάρχει κάτι χειροπιαστό, σύμφωνα με τον ίδιο: «Η Ομοσπονδία υποστηρίζει την εθελουσία, αλλά πρέπει να είναι ένα θελτικό προϊόν για τους συναδέρφους, δίνοντάς τους τα κατάλληλα κίνητρα».
«Αποτελεί γεγονός πως ο οργανισμός χρειάζεται μια ανανέωση, διότι αλλιώς είναι να δουλεύουν νέοι σε ηλικία άνθρωποι και αλλιώς 57άρηδες, που είναι περίπου ο μέσος όρος των 5.500 ταχυδρομικών υπαλλήλων στα ΕΛΤΑ» ανέφερε.

Τα τελευταία 1-2 χρόνια υπήρξαν πολλές αποχωρήσεις, ενώ στη Μαγνησία οι ταχυδρομικοί υπάλληλοι είναι περίπου 60. «Έχουμε μείνει πολύ λίγοι και έχουμε πρόβλημα στη Μαγνησία, για αυτό και καταργήθηκε η απογευματινή βάρδια στο κεντρικό ταχυδρομείο του Βόλου».
Ο ίδιος σημείωσε πως η σχέση των ταχυδρομικών με τους πολίτες και ιδίως στις απομακρυσμένες περιοχές είναι μοναδική. «Ακόμη και σήμερα που υπάρχει το ηλεκτρονικό εμπόριο και σχεδόν όλα γίνονται από τον υπολογιστή, οι ταχυδρόμοι φτάνουν παντού για να πληρώσουν τη σύνταξη, να μοιράσουν την αλληλογραφία κ.λπ. Σίγουρα το παραδοσιακό ταχυδρομείο φθίνει, αλλά δεν είναι προς εγκατάλειψη. Τα προϊόντα του ηλεκτρονικού εμπορίου πρέπει να διακινηθούν και ένας σοβαρός φορέας για αυτή τη δουλειά είναι και τα Ελληνικά Ταχυδρομεία» κατέληξε ο κ. Σπύρος Γανιάρης.

Σύμφωνα με την «Καθημερινή», «τρύπα» σχεδόν 80 εκατ. ευρώ αναμένεται να φέρει η πανδημία στα Ελληνικά Ταχυδρομεία. Η διαδικασία για την εθελουσία έχει ξεκινήσει με την πρόσκληση προς τους εκπροσώπους των εργαζομένων για διάλογο, με στόχο, όπως αναφέρουν στελέχη της διοίκησης, «ένα ριζικά ανανεωμένο και σύγχρονο θεσμικό πλαίσιο εργασιακών σχέσεων, απαλλαγμένων από αγκυλώσεις του παρελθόντος» και με πρόβλεψη, μεταξύ άλλων, για μείωση αποδοχών κατά 9,1%, προκειμένου να μειωθεί περαιτέρω το μηνιαίο έλλειμμα. Το πρόγραμμα αποσκοπεί στην απομάκρυνση συνολικά 2.000 εργαζομένων (όφελος 70 εκατ. ετησίως) και θεωρείται από στελέχη της εταιρείας το πιο κρίσιμο βήμα που θα οδηγήσει στην επιστροφή των ΕΛΤΑ στην κερδοφορία και στη βιωσιμότητα.

Λοϊζος Ασβεστας

Έντυπη Έκδοση

πηγή:e-thessalia.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις