Ταυτόχρονα η δημοτική αρχή της Λέρου προσέφυγε στο ΣτΕ σε μια προσπάθεια να σταματήσει την κατασκευή νέου ΚΥΤ στο νησί χωρητικότητας 2.000 ατόμων (το υφιστάμενο μπορεί να φιλοξενήσει έως 800 άτομα), αναφέροντας ότι ο όρμος Λακκί που έχει επιλεγεί είναι περιοχή ιδιαίτερου φυσικού κάλλους και έχει χαρακτηριστεί προστατευόμενη περιοχή.
Ο δήμαρχος του νησιού, Μιχάλης Κόλλιας, θεωρεί ότι πίσω από την απόφαση του υπουργείου να μεγαλώσει τη χωρητικότητα του συγκεκριμένου ΚΥΤ υποκρύπτεται η πρόθεση να μεταφερθούν αιτούντες άσυλο στη Λέρο σε περίπτωση που οι δομές σε άλλες περιοχές γεμίσουν. «Εφόσον η κυβέρνηση τα καταφέρνει πολύ καλά έως τώρα και έχουν μειωθεί οι αφίξεις, δεν καταλαβαίνω γιατί αύριο θεωρούμε ότι δεν θα τα καταφέρουν και θα έχουμε πολλές αφίξεις στο νησί», αναρωτιέται χαρακτηριστικά μιλώντας στην «Κ». «Το ΚΥΤ που αυτή τη στιγμή φιλοξενεί 600 άτομα λειτουργεί σε έκταση 10 στρεμμάτων. Το νέο ΚΥΤ θα δημιουργηθεί σε έκταση 65 στρεμμάτων. Αυτό για εμάς λέει ότι οι 2.000 μπορούν εύκολα να γίνουν περισσότεροι, εφόσον υπάρξει πρόβλημα», τονίζει. Πάντως, αξίζει να σημειωθεί ότι η πρόσκληση ενδιαφέροντος για το νέο ΚΥΤ στη Λέρο έχει δημοσιευθεί από το καλοκαίρι.
Την πλήρη αντίθεσή του με την αύξηση της χωρητικότητας του ΚΥΤ στον Εβρο εκφράζει και ο δήμαρχος Ορεστιάδας, Βασίλης Μαυρίδης. «Ζητούμε να γίνει βελτίωση των υποδομών του ΚΥΤ, αλλά να μην αυξηθεί η χωρητικότητα της υφιστάμενης δομής».
Την πρόθεση της κυβέρνησης να δημιουργηθεί νέα δομή ΚΥΤ στον Εβρο, η οποία θα συμπεριλαμβάνει δομή φιλοξενίας χωρητικότητας 750 ατόμων (η υφιστάμενη χωράει 280) και προαναχωρησιακό κέντρο (ΠΡΟΚΕΚΑ) χωρητικότητας επίσης 750 ατόμων (το υφιστάμενο χωράει 330 άτομα) ανακοίνωσε ο υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου Νότης Μηταράκης, σε τηλεδιάσκεψη με τους εκπροσώπους της αυτοδιοίκησης του Δήμου Ορεστιάδας και της Περιφέρειας Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης. Από την πλευρά του υπουργείου Μετανάστευσης τονίζεται ότι δεν υπάρχει πιθανότητα να φιλοξενούνται μετανάστες στα σύνορα, όμως από την άλλη «δεν είναι δυνατόν να περπατούν μετανάστες που δεν έχουν καταγραφεί στην Εγνατία Οδό και να πηγαίνουν όπου εκείνοι θέλουν. Οσον αφορά τις χαμηλές ροές, επισημαίνουν: «Πρέπει δηλαδή να περιμένουμε τις πλημμύρες για να κάνουμε αντιπλημμυρικά έργα»;
kathimerini.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις