Επιφυλάξεις για την επιτυχία της επέκτασης του δικτύου των ποδηλατοδρόμων στο πολεοδομικό συγκρότημα, εκφράζει η Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία.

Το έργο, προϋπολογισμού 1.465.000€, πρόκειται να ξεκινήσει σύντομα, καθώς υπεγράφη η σχετική σύμβαση και χρηματοδοτείται από το ΕΣΠΑ 2014-2020.

Η Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία, απευθύνεται στους ποδηλάτες, με ανακοίνωσή της αλλά και όσους ενδιαφέρονται γι αυτό το θέμα και υποστηρίζει πως «η κατάληξή του δεν θα έχει καμιά μα καμιά πρακτική εφαρμογή και σημασία (αναστάτωση θα φέρει) για την πόλη μας όπως έχει σχεδιαστεί και προφανώς επιθυμούν να  εφαρμοστεί».

Ειδικότερα, η Περιβαλλοντική Πρωτοβουλία επισημαίνει τα εξής:

1.Δεν υφίσταται συνολικός σχεδιασμός δικτύου ποδηλατοδρόμων που να λαμβάνει υπόψη του τα κυκλοφοριακά δεδομένα των περιοχών παρέμβασης, τα χαρακτηριστικά των οδών (πλάτος οδών και πεζοδρομίων) σε περιοχή κατοικίας με αυξημένες ανάγκες για στάθμευση οχημάτων  κλπ. Ας δουν οι συμπολίτες μας π.χ. την περίπτωση της οδού Κασσαβέτη (από Ρήγα Φεραίου έως Δημητριάδος) και της οδού Ρήγα Φεραίου (από Κασσαβέτη έως Ιωλκού)  συνολικού μήκους 1400 μέτρων. Καταργείται μια σειρά θέσεων στάθμευσης ή αλλιώς η δυνατότητα στάθμευσης για περισσότερα από 300 οχήματα! Ποιά είναι η πρόβλεψη της δημοτικής αρχής του κ. Μπέου για τους κατοίκους αυτής της περιοχής; Να παρκάρουν λοξά, επί της Ρήγα Φεραίου, γεγονός που θα δημιουργήσει περισσότερα προβλήματα;

2.  Ο σχεδιασμός γιατί δεν λαμβάνει υπόψη, για παράδειγμα, την ύπαρξη πεζοδρομίων σημαντικού πλάτους επί των οδών (π.χ. Κασσαβέτη ή Ρήγα Φεραίου) ώστε να κατασκευαστεί επί του πεζοδρομίου ο ποδηλατόδρομος  (αυτό έχει προταθεί στο παρελθόν από σοβαρούς μελετητές), αντί να οριοθετηθεί λωρίδα ποδηλάτου με βαφή επί του οδοστρώματος καταργώντας τόσες θέσεις στάθμευσης!

3.  Θα πρέπει να γνωρίζουν όλοι ότι ο ποδηλατοδρόμος θα οριοθετείται με βαφή(!) από θερμοπλαστικό ή ψυχροπλαστικό υλικό, που σημαίνει ότι η διάρκεια του μπογιατίσματος ΔΕΝ θα είναι πάνω από 3 έως 4 έτη, με ό,τι αυτό σημαίνει για το κόστος επαναβαφής, αν δεν αντιληφθούν βέβαια το λάθος αυτής της παρέμβασης, εκτός και αν εκτιμούν ότι δεν θα βρίσκονται τότε στη διαχείριση της πόλης. Σημαίνει όμως και επικινδυνότητα αφού οι χρήστες των ποδηλατοδρόμων θα είναι εκτεθειμένοι, λόγω της μη οριοθέτησης (ποδηλατόδρομος π.χ. στο επίπεδο του πεζοδρομίου, ύπαρξη διαχωριστικής ζαρντινιέρας κλπ.).  Τα αυτοκίνητα είναι κάτι περισσότερο από αυτονόητο ότι θα κάνουν χρήση  αυτού του χώρου, προσωρινά ή και μόνιμα, καθώς δεν υπάρχει εναλλακτική πρόταση για την εξυπηρέτηση των αναγκών στάθμευσης των μονίμων κατοίκων, στην πράξη, θα γίνει η κατάργηση του ποδηλατοδρόμου, κάτι που το έχουμε ξαναδεί!

4. Ας μας πουν για την σύνδεση του υπό κατασκευή ποδηλατοδρόμου, με το υποτιθέμενο υφιστάμενο δίκτυο της οδού Φιλιππίδη (παρόχθια του χειμάρρου Αναύρου), που απέχει μισό χιλιόμετρο από την Κασσαβέτη, είναι αμφίδρομης κυκλοφορίας ποδηλάτου, βαμμένος με μπογιά, όπως και επί της οδού Ρήγα Φεραίου, οι οποίοι ΠΟΤΕ δεν λειτούργησαν ως ποδηλατόδρομοι, ενώ αποτέλεσαν υπέροχες θέσεις στάθμευσης αυτοκινήτων και κάδων σκουπιδιών και αυτό γιατί απλά ήταν οριοθετημένοι με μπογιά! Ζωντανό παράδειγμα για το τί περιμένει και το εν λόγω έργο!

5.  Θεωρούμε ότι είναι απαραίτητο στο σχεδιασμό και την κατασκευή των κυκλικών κόμβων να λαμβάνεται πρόνοια για την εξυπηρέτηση του ποδηλάτου και των ΑΜΕΑ.

akroama.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις