Οι καταναλωτές και στη δεύτερη αυτή καραντίνα που διανύουμε εδώ και τρεις εβδομάδες, στράφηκαν στις ηλεκτρονικές αγορές, αλλά η τάση αυτή δεν φαίνεται να είναι τόσο δυναμική, όσο στην πρώτη καραντίνα. Όπως μάλιστα αναφέρεται από τον Εμπορικό Σύλλογο Βόλου, υπάρχουν συγκεκριμένοι λόγοι για αυτή την εξέλιξη.
Μπορεί η Black Friday να αποτέλεσε την ευκαιρία για να κάνουν αρκετοί αγορές μέσω των ηλεκτρονικών καταστημάτων, καθώς λόγω του απαγορευτικού δεν είχαν άλλη επιλογή, ωστόσο αυτό που καταγράφεται από τον Εμπορικό Σύλλογο Βόλου, είναι ότι γενικότερα οι πωλήσεις ειδών μέσα από τα e-shop σε αυτή τη δεύτερη καραντίνα, δεν έχουν τους ίδιους ρυθμούς σε σχέση με την πρώτη καραντίνα. Ή τουλάχιστον, δεν είναι και ίδιοι οι τζίροι που κάνουν τα καταστήματα. Οι πολύ καλές ηλεκτρονικές πωλήσεις του περασμένου Απριλίου δεν φαίνεται να έχουν επαναληφθεί τον Νοέμβριο.

«Ασφαλώς και το e-shop αποτελεί πλέον μια δεύτερη δραστηριότητα που πρέπει να διαθέτει ο έμπορος, ώστε να μεγαλώσει το πελατολόγιό του και το οποίο μπορεί να προέρχεται από οποιοδήποτε σημείο της Ελλάδας. Και είναι αλήθεια πως στην πρώτη καραντίνα, υπήρξε έκρηξη πωλήσεων μέσα από τα ηλεκτρονικά καταστήματα, ειδικά τον Απρίλιο, και μάλιστα σε συγκεκριμένα είδη» τόνισε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απόστολος Οντόπουλος μιλώντας στη διαδικτυακή εκπομπή «Θεσσαλία Παντού» και πρόσθεσε πως «αντίστοιχη αγοραστική κινητικότητα δεν έχει παρατηρηθεί ακόμη, και ενώ έχουμε συμπληρώσει τρεις εβδομάδες μετά το κλείσιμο των καταστημάτων λόγω της καραντίνας».

Ο ίδιος ερμηνεύοντας την εξέλιξη τόνισε πως «στην πρώτη καραντίνα ο κόσμος ουσιαστικά αιφνιδιάστηκε και ήταν το σοκ τόσο ισχυρό, ώστε δεν υπήρχαν η διάθεση και ο χρόνος για αγορές εκείνη την περίοδο, ενώ ήδη βρισκόμασταν και στη λήξη του χειμώνα και σε αναμονή της έλευσης της Άνοιξης. Αντίθετα, τώρα στη δεύτερη καραντίνα, λίγο-πολύ όλοι περίμεναν την έλευσή της. Έτσι τις τελευταίες τρεις μέρες πριν την καραντίνα, παρατηρήθηκε μεγάλη αγοραστική κινητικότητα. Ο κόσμος κατέβηκε στην αγορά και αγόρασε αυτά που χρειαζόταν. Έγιναν πολύ καλά τα ταμεία που προσέγγισαν ακόμη και τα Χριστούγεννα. Άρα οι περισσότεροι καταναλωτές είχαν καλυφθεί».

Παράλληλα ο κ. Οντόπουλος δεν παραβλέπει και τον οικονομικό παράγοντα. «Οι οικονομικές συνέπειες της πανδημίας είναι όλο και περισσότερες και ο κόσμος ακούει ότι θα ακολουθήσουν μέχρι το τέλος του χειμώνα και άλλες καραντίνες. Επομένως μαζεύεται, κινείται πιο συγκρατημένα και δεν ξοδεύει τόσο πολύ, γιατί όλα είναι αβέβαια».
Συγχρόνως μεγαλώνει και ο ανταγωνισμός, καθώς, όπως ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου, αυξήθηκαν πανελλαδικά το τελευταίο εξάμηνο τα καταστήματα που δημιούργησαν e-shop για να αντέξουν σε συνθήκες καραντίνας και να αυξήσουν το πελατολόγιό τους.

Επίσης ένας ακόμη λόγος είναι και η αναμονή για την έναρξη των καταστημάτων. «Η δεύτερη καραντίνα μπήκε στη ζωή μας με την προοπτική μετά από τρεις εβδομάδας να ανοίξουν πάλι η κοινωνία και η αγορά. Αυτό είχε ως αποτέλεσμα οι καταναλωτές να κρατήσουν μα στάση αναμονής για το πότε θα επιστρέψουμε στην κανονικότητα, ώστε να κάνουν διά ζώσης αγορές ενόψει των Χριστουγέννων» κατέληξε ο κ. Οντόπουλος.

e-thessalia

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις