Στους 2.803 ανήλθαν οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί στα σχολεία της Μαγνησίας, σύμφωνα με τα στοιχεία των δύο τοπικών Διευθύνσεων, οι οποίοι δραστηριοποιήθηκαν στα σχολεία την περασμένη σχολική χρονιά. Οι εκπαιδευτικοί προέρχονται σχεδόν από όλες τις ειδικότητες που διδάσκονται στα Δημοτικά, τα ΓΕΛ και τα ΕΠΑΛ, ενώ ιδιαίτερη δυναμική εμφανίζει τα τελευταία χρόνια ο κλάδος της Ειδικής Αγωγής.
Η ειδικότητα με τους περισσότερους εκπαιδευτικούς είναι οι δάσκαλοι που αγγίζουν τους 862, ενώ υπάρχουν άλλες ειδικότητες, όπως εργοθεραπευτής, προγραμματιστής ηλεκτρονικού υπολογιστή, χημικών μηχανικών, φυσιοθεραπευτής, με έναν μόνιμο καθηγητή.
Βέβαια στους 2.803 μόνιμους νηπιαγωγούς, δασκάλους και καθηγητές, θα πρέπει να προσθέσουμε και τους αναπληρωτές εκπαιδευτικούς που ανέρχονται κάθε χρόνο γύρω στους 350-400 και οι οποίοι καλύπτουν διάφορα κενά εκπαιδευτικών στα σχολεία.
Ένα ακόμη ενδιαφέρον στοιχείο είναι πως η τρίτη ειδικότητα με τους περισσότερους μόνιμους εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι οι καθηγητές πληροφορικής που αριθμούν 111, πίσω από τους φιλόλογους που είναι οι πιο πολλοί, 310, και τους καθηγητές μαθηματικών, οι οποίοι αγγίζουν τους 136.
1.491 νηπιαγωγοί και δάσκαλοι
Πιο αναλυτικά οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί στα Νηπιαγωγεία και τα Δημοτικά ανέρχονται στους 1.491 και η κατανομή τους έχει ως εξής: 862 δάσκαλοι, 268 νηπιαγωγοί, 18 γαλλικών, 96 αγγλικών, δέκα γερμανικών, πέντε καλλιτεχνικών, 107 φυσικής αγωγής, 41 μουσικής, 28 πληροφορικής, 47 δάσκαλοι ειδικής αγωγής, οκτώ νηπιαγωγοί Ειδικής Αγωγής και ένας φυσικής αγωγής στην Ειδική Αγωγή.
Οι μόνιμοι καθηγητές στα Γυμνάσια και Λύκεια της Μαγνησίας ανέρχονται στους 1.312 και η κατανομή τους ανά ειδικότητα έχει ως εξής: Ηλεκτρολόγοι-ηλεκτρονικοί τρεις, μηχανολόγοι (ΔΕ02.02) ένας, θεολόγοι 63, φιλόλογοι 310, μαθηματικοί 136, φυσικοί 76, χημικοί 33, βιολόγοι 14, γεωλόγοι 18, γαλλικής φιλολογίας 19, αγγλικής φιλολογίας 77, καλλιτεχνικών 20, φυσικής αγωγής 67, ψυχολόγοι 2, φυσιοθεραπευτές 1, εργοθεραπευτές 1, κοινωνικοί λειτουργοί 1, δάσκαλοι 1, κοινωνικών επιστημών 33, μουσικής επιστήμης 62, οικονομίας 64, πολιτικών μηχανικών-αρχιτεκτόνων 17, μηχανολόγων 46, ηλεκτρολόγων 32, ηλεκτρονικών 12, χημικών μηχανικών 1, πληροφορικής 111, ιατρικής 4, νοσηλευτικής 11, αισθητικής 6, ιατρικών εργαστηρίων 2, κοινωνικής εργασίας 2, φυσιοθεραπείας 2, βρεφονηπιοκόμων 2, δημόσιας υγιεινής 1, γεωπόνοι 10, φυτικής παραγωγής 12, ζωικής παραγωγής 2, φυσικού περιβάλλοντος 2, καλλιτεχνικών σπουδών 3, ναυτικών μαθημάτων 2, ηλεκτρονικοί 1, μηχανολόγοι (ΤΕ02-02) 3, προγραμματιστές ηλεκτρονικών υπολογιστών 1.
Ο μέσος όρος των μόνιμων εκπαιδευτικών είναι γύρω στα 50 έτη και αυτό είναι ένα ζήτημα, καθώς το εκπαιδευτικό σύστημα δεν τροφοδοτείται με νεότερης ηλικίας εκπαιδευτικούς, οι οποίοι μπορούν να δώσουν και ένα πιο φρέσκο αέρα στη διδασκαλία και στην όλη δομή του εκπαιδευτικού συστήματος.
Πιο νέοι είναι οι μόνιμοι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι διδάσκουν στα χωριά και τις κωμοπόλεις. Βέβαια το μόνιμο άγχος των μόνιμων εκπαιδευτικών, είναι πότε θα μπορέσουν να προσεγγίσουν τον Βόλο για να διδάξουν και να μην αναγκάζονται να βρίσκονται μακριά από τις οικογένειές τους.
Το ζήτημα είναι μέσα στα προσεχή χρόνια, πόσες μόνιμες θέσεις θα παραμείνουν μετά και τις κάθε χρόνο συνταξιοδοτήσεις εκπαιδευτικών, καθώς το μαθητικό δυναμικό μειώνεται.
Αυτό φαίνεται ήδη στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση, όπου στις τρεις πρώτες τάξεις φοιτούν τα παιδιά που γεννήθηκαν μέσα στην περίοδο της οικονομικής κρίσης και των μνημονίων και είναι ολοφάνερη η μείωση των μαθητών, η οποία μέσα στα πέντε χρόνια θα αποτυπωθεί στα Γυμνάσια και τα Λύκεια, όπου τώρα φοιτούν μαθητές που γεννήθηκαν προ κρίσης.
Αξίζει να αναφερθεί πως τα προηγούμενα χρόνια οι μαθητές στα Δημοτικά της Μαγνησίας άγγιζαν τους 12.000, ενώ πλέον ο αριθμός αρχίζει και μειώνεται.
e-thessalia
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις