Η δεύτερη καραντίνα που διανύει ήδη η ελληνική κοινωνία και οικονομία, έχει επαναφέρει για τον κλάδο των εμπόρων την ανάγκη λειτουργίας και ηλεκτρονικού καταστήματος μέσα από το οποίο θα γίνεται η προώθηση των προϊόντων τους.
Σύμφωνα με τα στοιχεία του τοπικού Εμπορικού Συλλόγου το ποσοστό εμπόρων που διατηρούν και e-shop παραμένει μικρό και δεν φαίνεται να ξεπερνά το 15%. Όταν μάλιστα από την πρώτη καραντίνα, της περασμένης Άνοιξης, ο ρυθμός των πωλήσεων μέσα από το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει εκτιναχθεί.
Οι έμποροι για διάφορους λόγους παραμένουν σταθεροί στη λειτουργία των καταστημάτων με τη φυσική τους μορφή και δυσκολεύονται να κάνουν και το ηλεκτρονικό βήμα.
Το βέβαιο είναι πως με τη χώρα να βρίσκεται σε μια νέα καραντίνα, τον δικό τους «Γολγοθά» τραβούν οι ελεύθεροι επαγγελματίες μεταξύ αυτών και οι έμποροι. Η κατάσταση αν μη τι άλλο είναι δραματική και δεν υπάρχουν λόγια για να περιγράψουν τη δύσκολη θέση που βρίσκεται ο εμπορικός κόσμος ο οποίος ουσιαστικά είναι στον «αναπνευστήρα».

Οπωσδήποτε με τα καταστήματα κλειστά για τις τουλάχιστον επόμενες τρεις εβδομάδες, αρκετοί καταναλωτές θα επιδιώξουν να κάνουν ηλεκτρονικές αγορές. Αυτό άλλωστε φάνηκε και στην πρώτη καραντίνα.
«Το e-shop αποτελεί ένα σημαντικό εργαλείο στην περίοδο που διανύουμε. Στην πρώτη καραντίνα, καταστήματα που είχαν και e-shop κατάφεραν και κατέγραψαν σημαντικές πωλήσεις και έτσι κρατήθηκαν ζωντανές. Και αυτό θα έπρεπε να λειτουργήσει ως παράδειγμα για τις υπόλοιπες επιχειρήσεις, ιδίως τις μικρότερες που λόγω μεγέθους μπορούν να προσαρμοστούν και καλύτερα» ανέφερε ο πρόεδρος του Εμπορικού Συλλόγου Βόλου κ. Απόστολος Οντόπουλος.

Ο ίδιος πρόσθεσε πως «σύμφωνα με μελέτη που διεξάγαμε, στον Βόλο πριν την καραντίνα το 8% των εμπόρων διέθετε e-shop, ενώ μετά την καραντίνα ένα 4% είχε εκδηλώσει την πρόθεση να δημιουργήσει e-shop, ένα ποσοστό όμως που θα έπρεπε να ήταν μεγαλύτερο. Στο εμπόριο προστίθενται νέα δεδομένα και δεν μπορούμε να εθελοτυφλούμε. Αν δεν υπάρχει ηλεκτρονική παρουσία στα e-shop αλλά και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, οι ορίζοντες για ένα κατάστημα περιορίζονται. Πιστεύω ότι αυτή τη στιγμή οι έμποροι με e-shop δεν ξεπερνούν το 15% στον Βόλο. Και αυτό παρότι υπήρχαν εργαλεία και χρηματοδοτήσεις, που όμως δεν αξιοποιήθηκαν».
Ο ίδιος πρόσθεσε πως «υπήρχαν δύο προγράμματα που έτρεχαν μέσω ΕΣΠΑ και αφορούσαν στη δημιουργία ηλεκτρονικού καταστήματος. Τα προγράμματα κάλυπταν το 50% της δαπάνης για τη δημιουργία του ηλεκτρονικού καταστήματος.

Και συμπλήρωσε πως «προσπαθούμε μέσα από το Επιμελητήριο να πετύχουμε τη διάθεση μιας μικρής χρηματοδότησης σε εμπόρους για να προχωρήσουν σε παρεμβάσεις με ηλεκτρονικά καταστήματα».
Οι λόγοι που οι έμποροι διστάζουν για να δημιουργήσουν ένα e-shop είναι ποικίλοι. Όπως εξήγησε ο κ. Οντόπουλος, «μπορεί να παίζει ρόλο η ηλικία του εμπόρου, η αντίληψη για τη χρησιμότητά του, αλλά και το οικονομικό, καθώς κατά μέσο όρο ένα e-shop κοστίζει γύρω στα 2.000-2.500 για να λειτουργήσει. Επίσης για τη διαχείρισή του θα χρειαστεί πιθανόν και η πρόσληψη ενός ατόμου που, όμως θα σημαίνει πως οι ηλεκτρονικές πωλήσεις θα πηγαίνουν πολύ καλά».

Ο κ. Οντόπουλος κατέληξε λέγοντας πως το μερίδιο αγοράς των e-shop έχει φτάσει πλέον στο 30% από το 20% που ήταν πριν την περασμένη Άνοιξη.
Μάλιστα σύμφωνα με τον ίδιο πολύ έντονη παρουσία στο ηλεκτρονικό εμπόριο έχουν μεταξύ άλλων η ένδυση, η υπόδηση, οι ηλεκτρονικές συσκευές.

e-thessalia

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις