Στο επίπεδο των παρεχόμενων υπηρεσιών των συγκοινωνιών της Θεσσαλονίκης και στο ζήτημα της ασφάλειας των νέων λεωφορείων, τα οποία προμηθεύτηκε ο δήμος από τη Λειψία μετατέθηκε σήμερα η κόντρα υπουργείου Μεταφορών και ΣΥΡΙΖΑ για τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς και τη λειτουργία τους μεσούσης της πανδημίας του κορονοϊού.
Τη νέα κόντρα είχε πυροδοτήσει ήδη από το Σαββατοκύριακο το περιστατικό της φωτιάς που ξέσπασε σε ένα από τα οχήματα που έφτασαν από την Λειψία. Όπως επισημαίνουν και οι εργαζόμενοι της εταιρίας επρόκειτο για μία μικρής έκτασης φωτιά, η οποία βάσει των πρώτων στοιχείων αποδίδεται στην υπερθέρμανση του καταλύτη και αντιμετωπίστηκε έγκαιρα από τον οδηγό με τη χρήση του πυροσβεστήρα.
Ωστόσο αυτό που φαίνεται να προκύπτει είναι πως τα συγκεκριμένα οχήματα διαθέτουν μικρούς κινητήρες και δυσκολεύονται στις ανηφόρες της πόλης, ενώ όπως επισημαίνουν και οι εργαζόμενοι αγοράστηκαν χωρίς σύστημα κλιματισμού, το οποίο θα πρέπει να εγκατασταθεί στη συνέχεια με πρόσθετα κόστη και χωρίς κανείς να γνωρίζει πόσο αυτό θα επηρεάσει την ιπποδύναμη δυσχεραίνoντας περαιτέρω την κίνηση των οχημάτων.
«Από την προμήθεια των πενήντα οχημάτων εκ μέρους του δήμου, έχουν φτάσει τα επτά και κυκλοφορούν τα τέσσερα καθώς τα υπόλοιπα τρία αναμένουν την ταξινόμησή τους. Πλέον το ένα βρίσκεται για επισκευή μετά τη φωτιά» επισημαίνει στο «ethnos.gr» ο πρόεδρος του Συνδικάτου Εργαζομένων ΟΑΣΘ, Γιάννης Δήμκας, ο οποίος συστήνει υπομονή μέχρι να δρομολογηθεί το σύνολο των λεωφορείων και να φανεί η καταλληλότητά τους ή όχι.
Σημειώνει, πάντως, ότι πράγματι τα λεωφορεία δε διαθέτουν σύστημα κλιματισμού παρά μόνο στην καμπίνα του οδηγού και ως εκ τούτου θα χρειαστεί τοποθέτηση προκειμένου να εκτελούν δρομολόγια και το καλοκαίρι, καθώς επίσης και το ότι οι κινητήρες τους δε βοηθούν στην εκτέλεση των δρομολογίων σε ανηφορικά σημεία της πόλης: «Υπάρχουν γραμμές στις οποίες μπορούν να δρομολογηθούν τα συγκεκριμένα οχήματα, αλλά σε κάθε περίπτωση πρόκειται για λεωφορεία που εκ προοιμίου αποκλείονται από ορισμένες γραμμές».
Οσο για την κατάστασή τους, ο κ. Δήμκας σημειώνει ότι πριν έρθουν στην Ελλάδα είχαν ελεγχθεί από κλιμάκιο του δήμου και τεχνικών του ΟΑΣΘ και είχαν βρεθεί σε ικανοποιητική κατάσταση για την ηλικία τους (πρόκειται για λεωφορεία περιπου 15ετίας που έχουν αποσυρθεί από το συγκοινωνιακό σύστημα της Γερμανίας).
Για «κινδυνολογία με αφορμή ένα τεχνικό πρόβλημα» εκ μέρους του ΣΥΡΙΖΑ, έκανε λόγο ο υπουργός Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής στη Βουλή αναφερόμενος στο περιστατικό.
«Κι επειδή ακόμα και τις τελευταίες μέρες ακούσαμε τέρατα πάλι από τον ΣΥΡΙΖΑ, θέλω να σας πω ότι το πολιτικό ψεύδος έχει και όρια. Από ένα σημείο και μετά αρχίζει να γίνεται γελοίο και επικίνδυνο. Δεν είναι δυνατόν η αξιωματική αντιπολίτευση να κινδυνολογεί και ένα μεμονωμένο τεχνικό πρόβλημα που αντιμετωπίστηκε επιτόπου από τον οδηγό, να το μεγεθύνει και να επιχειρεί να πανικοβάλει τον κόσμο» τόνισε χαρακτηριστικά.
Ο κ. Καραμανλής υπογράμμισε ότι το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών δεν είπε ποτέ ότι αυτά τα λεωφορεία θα είναι καινούρια, ενώ προσέθεσε ότι διερευνάται ήδη ο λόγος, για τον οποίο το συγκεκριμένο λεωφορείο βρέθηκε σε σημείο που δεν προβλεπόταν και αν έγινε μη προβλεπόμενη χρήση του. Σύμφωνα με πληροφορίες, πάντως, το όχημα εκτελούσε εκείνη την ώρα υπηρεσιακό δρομολόγιο για τη μεταφορά εργαζομένων.
Ο κ. Καραμανλής επέρριψε βαρύτατες ευθύνες στην προηγούμενη κυβέρνηση για την τραγική κατάσταση στην οποία οδήγησε τον ΟΑΣΘ, με απαρχαιωμένο στόλο, άδεια ταμεία και υπέρογκες οφειλές του Οργανισμού προς τα δημόσια ταμεία.
Σημείωσε πως η προηγούμενη διοίκηση παρά το γεγονός ότι είχε λάβει κρατική επιχορήγηση ύψους 165 εκατομμύριων ευρώ άφησε πίσω της χρέη, απλήρωτα ενοίκια, οφειλές ύψους 21 εκ ευρώ σε φόρους και 3 εκ. ευρώ προς προμηθευτές. «Αυτό ήταν το θεάρεστο έργο του ΣΥΡΙΖΑ» συμπλήρωσε ο κ. Καραμανλής τονίζοντας πως με βάση το σχέδιο κρατικοποίησης του ΣΥΡΙΖΑ για τον ΟΑΣΘ στις 3 Δεκεμβρίου του 2019 η Θεσσαλονίκη θα έμενε χωρίς λεωφορεία.
Αναφορικά με τις κινήσεις για την ενίσχυση του στόλου στη Θεσσαλονίκη, ο υπουργός Μεταφορών σημείωσε ότι σε συνεργασία με τον Δήμο Θεσσαλονίκης προχώρησε η προμήθεια 50 λεωφορείων από τον Δήμο της Λειψίας και ο διαγωνισμός για τη μίσθωση 180 λεωφορείων προκειμένου να καλυφθούν πλήρως οι ανάγκες του ΟΑΣΘ.
Σύμφωνα, μάλιστα με τα στοιχεία της τηλεματικής του ΟΑΣΘ που παρουσίασε, την προηγούμενη εβδομάδα στους δρόμους της Θεσσαλονίκης κυκλοφόρησαν κατά μέσο όρο 400 λεωφορεία. «Όχι 235 που παραλάβαμε, αλλά 400 λεωφορεία, δηλαδή, 165 παραπάνω οχήματα. Μιλάμε για μια αύξηση της τάξης του 70%. Αυτό πέτυχε η κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, κι έχουμε και τον ΣΥΡΙΖΑ να μας κουνάει το δάκτυλο» δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Καραμανλής, τονίζοντας ότι το επόμενο βήμα είναι ο μεγάλος διαγωνισμός για την προμήθεια νέων, σύγχρονων λεωφορείων, που θα λύσει οριστικά το πρόβλημα, ενώ εν τω μεταξύ βρέθηκε η άμεση λύση με τη σύμπραξη με τα ΚΤΕΛ και με το leasing.
«Η ΝΔ οφείλει να σοβαρευτεί» απάντησε με δήλωσή του ο Τομεάρχης Μεταφορών του ΣΥΡΙΖΑ, Νίκος Παππάς προσθέτοντάς ότι στη Θεσσαλονίκη, τον Ιούνιο του 2019 κυκλοφορούσαν 329 λεωφορεία (305 του ΟΑΣΘ και 24 των ΚΤΕΛ), ενώ σήμερα δεν κυκλοφορούν πάνω από 340 οχήματα (180 ως 190 του ΟΑΣΘ, 100 των ΚΤΕΛ, δύο από αυτά που προμηθεύτηκε ο δήμος Θεσσαλονίκης από τη Λειψία, 44 οχήματα που προμηθεύτηκε ο ΟΑΣΘ μέσω leasing).
Σύμφωνα με τον κ. Παππά, δύο από τα οχήματα που προμηθεύτηκε ως τώρα ο δήμος Θεσσαλονίκης από την Λειψία, βγήκαν εκτός λειτουργίας. «Το ένα λόγω πρόσφατης πυρκαγιάς, το άλλο λόγω σοβαρής βλάβης. Μάλιστα, διαπιστώθηκε ότι τα οχήματα αυτά δεν διαθέτουν σύστημα κλιματισμού (πρόσθετο κόστος: 10 χιλιάδες ευρώ), ενώ υφίσταται σοβαρό ζήτημα ιπποδύναμης. Επίσης, 10 από τα 54 λεωφορεία, τα οποία προμηθεύτηκε ο ΟΑΣΘ με τη μέθοδο του leasing βγήκαν σχεδόν αμέσως εκτός κυκλοφορίας λόγω προβλημάτων (σαπισμένα δάπεδα και λαμαρίνες, ανακολουθίες στους αριθμούς πλαισίων, κινητήρων, κ.λπ.)» σημείωσε.
Αναφερόμενος στα οικονομικά του ΟΑΣΘ, ο Τομεάρχης του ΣΥΡΙΖΑ υπογράμμισε ότι «το 2017 ο ΟΑΣΘ είχε χρεοκοπήσει. Αν το δημόσιο δεν έμπαινε στη διοίκησή του, το τέλος του Οργανισμού δεν θα αργούσε και η Θεσσαλονίκη θα έμενε χωρίς αστικές συγκοινωνίες».
Προσέθεσε μάλιστα ότι:
- Οι συνολικές -άμεσες πληρωτέες- υποχρεώσεις του ΟΑΣΘ, όταν ανέλαβε τη διοίκησή του το δημόσιο, έφταναν στα 105 εκατ. ευρώ σε ταμεία και προμηθευτές.
- Από το 2017, το ετήσιο συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΘ ανερχόταν σε 102 εκατ. ευρώ έναντι των 185 εκατ. ευρώ τα προηγούμενα χρόνια. Έτσι, σε δύο έτη εξοικονομήθηκαν 165 εκατ. ευρώ.
- Επί του προηγούμενου καθεστώτος και ως το 2016 εγγραφόταν στα βιβλία του ΟΑΣΘ ποσό 48 εκατ. ευρώ για την αγορά λεωφορείων, αλλά στον σχετικό τραπεζικό λογαριασμό βρίσκονταν μόνο 614 ευρώ.
- ethnos.gr
- eurokinissi
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις