Νεοσύστατη εταιρεία στην Κίνα λάνσαρε την υπηρεσία αυτόνομων ταξί-ρομπότ στους δρόμους της πόλης Σενζέν. Η AutoX, που δραστηριοποιείται στην τεχνολογία της αυτονομίας στις μετακινήσεις και υποστηρίζεται από την Alibaba, είναι η πρώτη εταιρεία στην Κίνα που το καταφέρνει.
Άλλες εταιρείες οι οποίες λειτουργούσαν αυτόνομα οχήματα σε δημόσιους δρόμους της χώρας, ήταν υποχρεωμένες να έχουν έναν οδηγό έκτακτης ανάγκης μέσα στο αυτοκίνητο. Ωστόσο η καινοτομία της AutoX, είναι ότι αφαίρεσε εντελώς το εφεδρικό πρόγραμμα οδήγησης ή τυχόν απομακρυσμένους χειριστές στον στόλο των 25 αυτοκινήτων της.
«Εργαζόμαστε τόσο σκληρά εδώ και χρόνια κι επιτέλους φτάσαμε στο σημείο όπου η τεχνολογία έχει ωριμάσει αρκετά, ώστε να μπορούμε να αφαιρέσουμε με σιγουριά τον οδηγό έκτακτης ανάγκης», δήλωσε ο Διευθύνων Σύμβουλος της AutoX, Jianxiong Xiao σε συνέντευξή του στο CNN.
Η εταιρεία έλαβε την έγκριση αφού βελτίωσε το λογισμικό και το υλικό της. «Έχουμε πάνω από 100 οχήματα που οδηγούν καθημερινά στο δρόμο και συλλέγουν δεδομένα κι έτσι το λογισμικό τεχνητής νοημοσύνης είναι καλύτερο τώρα», εξηγεί ο Xiao.
Η AutoX ιδρύθηκε το 2016 από τον Xiao, έναν πρώην βοηθό λέκτορα στο Πανεπιστήμιο του Princeton. Η εταιρεία που εδρεύει στην πόλη Σενζέν συνεργάζεται με μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες, όπως η Fiat Chrysler, για να αναπτύξει τα αυτόνομα ταξί της. Προς το παρόν πρόκειται για πιλοτικό πρόγραμμα αλλά ο Xiao ελπίζει να λάβει έγκριση να μεταφέρει τακτικούς επιβάτες, μέσα στα επόμενα δύο ή τρία χρόνια.
Η AutoX όμως δεν είναι η μόνη εταιρεία που λειτουργεί αυτόνομα οχήματα σε δημόσιους δρόμους. Το περασμένο καλοκαίρι, η εταιρεία έλαβε έγκριση για τη διεξαγωγή δοκιμών σε δημόσιους δρόμους σε τμήματα του Σαν Χοσέ της Καλιφόρνια.
Τον Οκτώβριο, η εταιρεία Waymo της Alphabet (Google) ανακοίνωσε ότι προσφέρει πλέον την υπηρεσία των αυτόνομων ταξί στο Φοίνιξ του Τέξας. Εν τω μεταξύ στην Κίνα, εταιρείες δίνουν την ευκαιρία σε περισσότερους ανθρώπους να βιώσουν πώς είναι η οδήγηση ενός αυτόνομου αυτοκινήτου.
Φέτος, η πανδημία του κορονοϊού ανέδειξε την ανάγκη για ανέπαφες συναλλαγές, κάτι που ώθησε την κυβέρνηση να επενδύσει στην αυτόνομη τεχνολογία, σύμφωνα με τον Xiao.
H AutoX έχει ήδη αναπτύξει περισσότερα από 100 αυτόνομα ταξί σε πέντε κινεζικές πόλεις, όπως η Σαγκάη και η Γουχάν. Μέσα στο επόμενο έτος, στοχεύει να διπλασιάσει την εμβέλειά της σε περισσότερες από 10 τοπικές πόλεις. Το αν η εταιρεία μπορεί να προσελκύσει και άλλες αγορές εξαρτάται από τις τοπικές ρυθμιστικές αρχές, λέει ο Xiao.
Στη Σαγκάη, τα οχήματά της είναι διαθέσιμα σε δημόσιους χρήστες, οι οποίοι μπορούν να τα καλέσουν μέσω της εφαρμογής Autonavi της Alibaba.
Η προσαρμογή των αυτόνομων ταξί στις συνθήκες κυκλοφορίας της εκάστοτε πόλης είναι ένα από τα πιο σημαντικά θέματα που ερευνά η εταιρεία. «Τα σενάρια κυκλοφορίας είναι πολύ πιο απαιτητικά. Έπρεπε να κάνουμε πολλή δουλειά για να προσαρμόσουμε το σύστημα τεχνητής νοημοσύνης στον τοπικό κινέζικο τρόπο οδήγησης», προσθέτει ο Xiao.
Η Κίνα, η έδρα του μεγαλύτερου αγορά αυτοκινήτων στον κόσμο, θα μπορούσε κάποια μέρα να γίνει και η παγκόσμια αγορά αυτόνομων οχημάτων, σύμφωνα με έκθεση της συμβουλευτικής εταιρείας McKinsey. Η έκθεση προβλέπει ότι η χώρα θα μπορούσε να αποφέρει έσοδα 1,1 τρισεκατομμυρίων δολαρίων από αυτόνομες υπηρεσίες κινητικότητας έως το 2040. Ωστόσο, ο Xiao εκτιμά ότι θα χρειαστούν άλλα πέντε χρόνια για να καθιερωθούν τα αυτόνομα ταξί στην Κίνα.
Πηγή: CNN-enikos.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις