Τι αναφέρει έκθεση αεροπορικής αρχής της Γαλλίας για το περιστατικό που συνέβη τον Γενάρη του 2015

Η απειρία ενός συγκυβερνήτη και η έλλειψη συνεννόησης με τον κυβερνήτη παραλίγο να οδηγήσουν σε τραγωδία, κατά τη διάρκεια μιας πτήσης της Ryanair τον Γενάρη του 2015, σύμφωνα με την έκθεση αεροπορικής αρχής της Γαλλίας που δημοσιεύουν βρετανικά ΜΜΕ.

Μια πτήση της Ryanair που προσέγγιζε το αεροδρόμιο του Μπερζεράκ με κακές καιρικές συνθήκες πετούσε υπερβολικά χαμηλά για περισσότερα από δύο λεπτά, και οι πιλότοι έλαβαν επείγουσα εντολή για ανύψωση από ένα αυτόματο σύστημα ασφαλείας. Σύμφωνα με την Daily Mail το τζετ, που είχε αναχωρήσει από το Στάνστεντ του Λονδίνου με προορισμό τη Γαλλία, «πυροδότησε» διάφορες προειδοποιήσεις υψομέτρου κατά την προσέγγισή του στο αεροδρόμιο του Μπερζεράκ, οι οποίες περιλάμβαναν την κρίσιμη εντολή «pull up», όταν το αεροσκάφος πετούσε σε ύψος μόλις 256 μέτρων πάνω από το έδαφος και απείχε  οκτώ μίλια από τον διάδρομο προσγείωσης.

Λίγο πριν σημάνει ο συναγερμός «pull up», οι κυβερνήτες αεροσκάφους είχαν λάβει μια προειδοποίηση «εδάφους» που τους ενημέρωνε ότι πετούσαν υπερβολικά χαμηλά.

Εκείνη την ώρα, ο συγκυβερνήτης του αεροσκάφους εκτελούσε μια στροφή μέσα σε ένα πυκνό σύνεφο και δεν είχε «οπτικά σημεία αναφοράς». Ο 27χρονος εκτελούσε μια «προσέγγιση μη ακριβείας» παρόλο που το πλήρωμα είχε συμφωνήσει νωρίτερα να ενεργοποιήσει ένα αυτόματο σύστημα για τη ρύθμιση της καθόδου του αεροσκάφους. Το άτομο αυτό, που είχε μόλις 400 ώρες εμπειρίας στον αέρα, δεν είχε εκτελέσει ποτέ ξανά «προσέγγιση μη ακριβείας», η οποία επιτρέπει στον πιλότο να ακολουθήσει μια προκαθορισμένη πορεία μέχρι ένα ελάχιστο όριο υψόμετρου. Οι πιλότοι δεν επιτρέπεται να πέσουν κάτω από αυτό το ελάχιστο όριο, εκτός αν μπορούν να διακρίνουν τον διάδρομο προσγείωσης.

pinakas-bea

Σύμφωνα με την Daily Mail, o 57χρονος κυβερνήτης δεν ήξερε ότι ο συνάδελφός του δεν είχε επιχειρήσει ποτέ ξανά «προσέγγιση μη ακριβείας».

Μετά από έρευνα που διενήργησε η γαλλική υπηρεσία διερεύνησης αεροπορικών ατυχημάτων (BEA) αποφάνθηκε ότι είναι πιθανό οι δύο πιλότοι να μην είχαν «επίγνωση της κατάστασης» κατά την προσεγγισή τους στο αεροδρόμιο. Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η προετοιμασία για την απόπειρα προσγείωσης ήταν ανεπαρκής και ελλιπής, χωρίς το επίπεδο ακριβείας που απαιτείται. Στην αναφορά τους επισημαίνεται ότι ο κυβερνήτης έπρεπε να πει στον συγκυβερνήτη να χρησιμοποιήσει πιο ακριβή εξοπλισμό δορυφορικής πλοήγησης κατά τη διάρκεια της προσέγγισης.

Η BEA ανακάλυψε ότι λόγω των συνθηκών οι πιλότοι εξαναγκάστηκαν να αλλάξουν το landing mode (τρόπο προσγείωσης) στον υπολογιστή διαχείρισης πτήσης, όταν ξεκινούσαν την προσέγγιση. Η αλλαγή οδήγησε σε λάθος συνεννόηση ανάμεσα στον κυβερνήτη και τον συγκυβερνήτη σχετικά με το ποιο mode θα χρησιμοποιούσαν.

Μόλις ήχησε ο συναγερμός «pull up», οι δύο πιλότοι ακύρωσαν την προσέγγιση και ανέβασαν το αεροσκάφος στα 1.300 μέτρα. Τελικά το τζετ προσγειώθηκε με ασφάλεια περίπου 20 λεπτά αργότερα.

pinakas-bea-2

Όπως επισημαίνει η Daily Mail, αν δεν είχαν σημάνει οι συναγερμοί και δεν είχαν προβεί σε διορθωτικές ενέργειες οι πιλότοι, το αεροσκάφος θα είχε συντριβεί στο έδαφος αρκετά μίλια μακριά από τον αεροδιάδρομο, μέσα σε 40 δευτερόλεπτα. Σύμφωνα με την BEA, ορισμένα από τα βοηθήματα πλοήγησης του αεροδρομίου, που διευκολύνουν τους πιλότους όταν οι καιρικές συνθήκες είναι άσχημες, δεν λειτουργούσαν εκείνη τη μέρα.

Η αναφορά επισημαίνει πως, το γεγονός ότι οι σημερινοί πιλότοι βασίζονται τόσο πολύ στην τεχνολογία σημαίνει ότι κάποιοι από αυτούς «μπορεί να μην είναι πλέον επαρκώς εκπαιδευμένοι να πραγματοποιούν προσεγγίσεις μη ακριβείας χρησιμοποιώντας μόνο συμβατικό εξοπλισμό και όργανα». Σύμφωνα με την γαλλική υπηρεσία, μετά το περιστατικό η Ryanair προχώρησε σε αλλαγές των διαδικασιών λειτουργίας της, λαμβάνοντας υπόψη το πρόσθετο ρίσκο που περιλαμβάνει αυτό το είδος προσέγγισης.

πηγή:protothema.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις