Στόχος είναι η καλύτερη επιτήρηση των μεταναστευτικών ροών

Τέλειωσε σήμερα η προθεσμία υποβολής προτάσεων από πλευράς των ενδιαφερομένων εταιρειών για το πρόγραμμα της απόκτηση από το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ) πέντε μη επανδρωμένων αερο-οχημάτων/συστημάτων (Unmanned Aerial Systels/UAS) που να επιχειρούν από φρεγάτες του Στόλου. Πρόκειται για πέντε συστήματα μη επανδρωμένων ελικοπτέρων που θα χρησιμοποιηθούν προς υποβοήθηση του έργου της επιτηρήσεως και του ελέγχου των μεταναστευτικών ροών (τουλάχιστον σε αρχική φάση) από τα σκάφη του ΠΝ, συνολικού εκτιμώμενου – προϋπολογιζόμενου κόστους 2.200.000 ευρώ.

Το όλο πρόγραμμα έγινε για δεύτερη φορά, καθώς η πρώτη ακυρώθηκε, με την αποστολή από πλευράς του Γενικού Επιτελείου Ναυτικού (ΓΕΝ) στις 19 Μαΐου 2020 σε επιλεγμένες εταιρίες, σχετικής προσκλήσεως για τη διεξαγωγή διαπραγματεύσεων, με κριτήριο κατακυρώσεως την πλέον συμφέρουσα από οικονομικής απόψεως προσφοράς με βάση τη χαμηλότερη τιμή προσφοράς.

Σύμφωνα με την προαναφερθείσα πρόσκληση, καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης Δικαιολογητικών – Προσφορών ήταν σήμερα το πρωί στις 09:00, δηλαδή συνολικά επτά ημέρες, συμπεριλαμβανομένου και του Σαββατοκύριακου.

Το πρόγραμμα αφορά την απόκτηση ενός ελικοπτέρου UAS κατηγορίας Class.1 (Small), που πρακτικώς σημαίνει ένα σύστημα για τακτική χρήση – αναγνώριση, επίπεδου τάγματος – ταξιαρχίας, βάρους μεγαλύτερου των 20 κιλών και μικρότερου των 150 κιλών , που θα μπορεί να ίπταται σε ύψη μέχρι και 5.000 πόδια (ή 1.524 μέτρα) από την επιφάνεια του εδάφους/θαλάσσης, με μέση επιχειρησιακή εμβέλεια 50 χιλιομέτρων.

Το σύστημα θα πρέπει να φυλάσσεται στο υπόστεγο ελικοπτέρου των φρεγατών του Στόλου και να επιχειρεί από το ελικοδρόμιο αυτής από όπου θα απογειώνεται και θα προσγειώνεται καθέτως για την εκτέλεση της αναγνωριστικής ουσιαστικά αποστολής του πάνω από τη θάλασσα ή από διάφορες έρημες η μικρές νήσους. Θα πρέπει να μπορεί να επιχειρεί ημέρα και νύχτα, όλο το 24ωρο, με ανέμους εντάσεως τουλάχιστον 10 μέτρα το δευτερόλεπτο, δηλαδή 5 Μποφόρ και με αυτονομία μεγαλύτερη των 3 ωρών (180 λεπτών κατά τη διάρκεια πτήσεως σε ύψος 500 ποδών (ή 152,4 μέτρα) μεταφέροντας το πλήρες επιχειρησιακό του φορτίο (καύσιμα και ηλεκτρο-οπτικούς αισθητήρες) με δυνατότητα μεταδόσεως εικόνας ημέρα και νύχτα με επιθυμητή δυνατότητα ανιχνεύσεως-εντοπισμού (detection) στόχου διαστάσεων 1,8 μέτρα x 0,5 μέτρα (άνθρωπο) σε απόσταση 600 μέτρων και στόχου διαστάσεων 2,3 μέτρα x 2,3 μέτρα (λέμβος) σε απόσταση 800 μέτρων. Αντιστοίχως με αισθητήρες υπερύθρου ακτινοβολίας (IR: Infrared) θα πρέπει να εκτελεί ανίχνευση – εντοπισμό στόχου διαστάσεων 1,8 μέτρα x 0,5 μέτρα σε απόσταση μεγαλύτερη των 500 μέτρων και στόχου διαστάσεων 2,3 μέτρα x 2,3 μέτρα σε απόσταση μεγαλύτερη των 1.500 μέτρων.

Λεωνίδας Σ. Μπλαβέρης

Λεωνίδας Σ. Μπλαβέρης
πηγή:lawandorder.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις