Σε τέλμα βρίσκεται το επενδυτικό σχέδιο στο λιμάνι του Βόλου και για το 2020 το ταμείο από το Πρόγραμμα Δημοσίων επενδύσεων είναι μηδενικό. Χρήματα που έπρεπε να αξιοποιηθούν, μένουν στα «συρτάρια», επενδύσεις δεν υλοποιούνται, ενώ τον δρόμο των δικαστηρίων φαίνεται ότι θα ακολουθήσει το Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, καθώς ο Οργανισμός Λιμένος αρνήθηκε να καταβάλλει την οικονομική συμμετοχή του στη μελέτη των συνδυαστικών μεταφορών.

Στην ουσία η κοινή μελέτη με τον ΟΣΕ που είχε ανατεθεί στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας για την ανάπτυξη των πολυτροπικών μεταφορών στην Περιφερειακή Ενότητα Μαγνησίας, που μεταξύ των άλλων, θα εξέταζε και τη σκοπιμότητα δημιουργίας νέου εμπορικού λιμένος στον Αλμυρό, ματαιώνεται. Ήταν μια μελέτη, πάγιο αίτημα 20ετίας στη Μαγνησία, που η ολοκλήρωσή της θα μπορούσε να αποτελέσει το εναρκτήριο λάκτισμα για την προσέλκυση σημαντικού ύψους επενδυτικών κεφαλαίων (δημόσιων και ιδιωτικών) και θα συνέβαλλε ουσιαστικά στην τοπική και περιφερειακή ανάπτυξη. Σε σημείο «μηδέν» βρίσκεται και η προμήθεια του αυτοκινούμενου γερανού, που εντάχθηκε στο ΕΣΠΑ. Εννέα μήνες μετά την ένταξη του έργου δεν έχει γίνει η δημοπράτησή του, καθώς μόλις πρόσφατα τα αρμόδια υπουργεία Οικονομικών και Ναυτιλίας ενέκριναν τη χρήση των «ίδιων διαθέσιμων ποσών», που διατηρεί ο ΟΛΒ στην Τράπεζα της Ελλάδος, προκειμένου να καλυφθεί η ίδια συμμετοχή.

Σημειώνουμε ότι τα διαθέσιμα του ΟΛΒ αυξήθηκαν από 1,5 εκατομμύριο ευρώ το 2015, σε 5,5 εκατομμύρια ευρώ το 2019, πριν την ανάληψη της νέας διοίκησης. Σύμφωνα με την ενημέρωση που έγινε στο πλαίσιο του Συμβουλίου Χρηστών Λιμένος Βόλου, είχαν κατατεθεί, μετά από πρόσκληση του υπουργείου Ναυτιλίας, επενδύσεις προς ένταξη στο Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, συνολικού ύψους 1.380.000 ευρώ, τον Απρίλιο του 2019. Στις 20.12.2019 το υπουργείο Ναυτιλίας ενέταξε στο Πρόγραμμα επενδύσεις συνολικού ύψους 13,7 εκατ. ευρώ για όλα τα λιμάνια. Ο ΟΛΒ κατάφερε να αποκομίσει – μόλις 80.000 ευρώ χωρίς τον ΦΠΑ για αντικατάσταση υφιστάμενων προβολέων στους ηλεκτροκίνητους γερανούς φωτισμού. Τα χρήματα όμως δεν εκταμιεύθηκαν, καθώς όπως ενημερώθηκαν τα αρμόδια στελέχη του ΟΛΒ, ο σχετικός φάκελος της επένδυσης «χάθηκε» στα συρτάρια κάποιου γραφείου στο υπουργείο… «Μπορείτε να καταθέσετε πρόταση την επόμενη χρονιά», ήταν η απάντηση. Η νέα διοίκηση παρέλαβε πλήρως επεξεργασμένη πρόταση για τη δημιουργία car terminal στο λιμάνι του Βόλου, που εκτός των άλλων προβλέπεται και στο master plan του λιμανιού. Η πρόταση έχει «ξεχαστεί» και δημιουργούνται ερωτήματα, μήπως η μη υλοποίηση συνδέεται με τη μη έγκριση της επέκτασης του car terminal στο λιμάνι του Πειραιά.

Επίσης στο σημείο «μηδέν» βρίσκεται και η μελέτη που είχε ανατεθεί στο Πανεπιστήμιο Θεσσαλίας, για την αξιοποίηση της αποθήκης που παρεμβάλλεται μεταξύ του κτιρίου διοίκησης ΟΛΒ και του κτιρίου «Ιάσονας». Η μελέτη περιελάμβανε τη μετατροπή της αποθήκης σε χώρο πολιτιστικών εκδηλώσεων και ανάδειξης του πλούσιου ιστορικού αρχείου του λιμένος Βόλου. Μάλιστα με δημόσιες δηλώσεις του, ο περιφερειάρχης Θεσσαλίας είχε δεσμευτεί για την ένταξη της σχετικής δαπάνης στο περιφερειακό ΕΣΠΑ. Οι μελέτες παραδόθηκαν, αλλά ένταξη στο ΕΣΠΑ δεν υπάρχει.

e-thessalia

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις