Τα ηλεκτρικά ποδήλατα και η ισοδυναμία μεταξύ αδειών οδήγησης ΙΧ και δίκυκλου έως 125 κ.εκ. φαίνεται ότι απασχολούν τους καταναλωτές.
Αρκετά είναι τα προβλήματα που έχουν εντοπιστεί στο νομοσχέδιο για την Μικροκινητικότητα που έχει τεθεί σε δημόσια διαβούλευση έως τις 4 Δεκεμβρίου στην ηλεκτρονική πύλη Opengov.gr και ήδη τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών προσπαθούν να βελτιώσουν το νομοσχέδιο ώστε να κάνουν πιο… εύκολη την ζωή των χρηστών ηλεκτρικών οχημάτων και να τους προστατεύσουν από κάποιους επιτήδειους που έχουν πουλήσει χιλιάδες μη Πιστοποιημένα οχήματα.
Ένα μεγάλο θέμα που έχει προκύψει στο νομοσχέδιο για την Μικροκινητικότητα αφορά στα ηλεκτρικά ποδήλατα καθώς όπως χαρακτηριστικά αναγράφεται θα πρέπει οι αναβάτες να φέρουν μαζί τους κάποια Βεβαίωση ή Πιστοποιητικό από τον εισαγωγέα ή τον έμπορο που το έχουν αποκτήσει μέσω του οποίου να βεβαιώνονται τα χαρακτηριστικά του οχήματος και πως κινείται πάνω από 25 χλμ./ώρα με τη βοήθεια του ηλεκτροκινητήρα.
Όπως είναι εύκολο να αντιληφθεί κανείς η υποχρέωση για τους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων να φέρουν συνεχώς μαζί τους κάποια έγγραφα είναι αδύνατον καθώς η χρήση του ηλεκτρικού ποδήλατου μπορεί να είναι για την μετάβασή του σε κάποιο κοντινό κατάστημα ή μια μικρή βόλτα.
Από την άλλη μεριά οι Αρχές επίσης θα είναι δύσκολο να διαπιστώσουν αν το ηλεκτρικό ποδήλατο που ελέγχουν διαθέτει γνήσια Βεβαίωση ή Πιστοποιητικό οπότε κάτι τέτοιο θα ευνοήσει τους επιτήδειους οι οποίοι θα συνεχίσουν να δρουν ανενόχλητοι και εις βάρος των νόμιμων επιχειρήσεων που εισάγουν και διαθέτουν στην αγορά Πιστοποιημένα ηλεκτρικά ποδήλατα.
Οι λύσεις που μπορεί να υιοθετηθούν ώστε να λυθεί το πρόβλημα πιστοποίησης των χαρακτηριστικών ενός ηλεκτρικού ποδηλάτου είναι δύο.
Ο πρώτος αφορά στον επιτόπιο έλεγχο του ηλεκτρικού ποδήλατου με τη χρήση φορητού δυναμόμετρου που χρησιμοποιούν οι Αρχές σε άλλα κράτη-μέλη. Η συγκεκριμένη λύση είναι η πλέον αξιόπιστη με άμεσα αποτελέσματα καθώς οι Αρχές θα διαπιστώνουν αν το ηλεκτρικό ποδήλατο κινείται με ηλεκτρική υποβοήθηση έως τα 25 χλμ./ώρα ή παραβαίνει τη νομοθεσία.
Η δεύτερη λύση είναι πολύ ποιο εύκολη και εφικτή με την βοήθεια της τεχνολογίας και αφορά σε μια online πλατφόρμα στην οποία οι εισαγωγείς και έμποροι ηλεκτρικών ποδηλάτων θα πρέπει να καταθέσουν ηλεκτρονικά τα Πιστοποιητικά ή τα έγγραφα των οχημάτων που εισάγουν και διαθέτουν στην ελληνική αγορά στην οποία θα έχουν άμεση πρόσβαση οι Αρχές οπότε και θα μπορούν να διαπιστώνουν άμεσα αν το ηλεκτρικό ποδήλατο που ελέγχουν κινείται νόμιμα και διαθέτει τα χαρακτηριστικά που ορίζει ο νόμος.
Μάλιστα με αυτό τον τρόπο θα εξαφανιστούν από την αγορά και τα μη Πιστοποιημένα ηλεκτρικά ποδήλατα που έχουν κατακλύσει την αγορά και επιτέλους θα μπει μία τάξη σε μια άναρχη κατάσταση.
Άλλωστε το κράτος φαίνεται ότι είναι αποφασισμένο να χρησιμοποιήσει την τεχνολογία ώστε να διευκολύνει τους πολίτες και η τελευταία online πλατφόρμα myCAR της ΑΑΔΕ αποτελεί ένα αντίστοιχο παράδειγμα προς μίμηση καθώς οι Αρχές θα μπορούν να διαπιστώσουν άμεσα αν το όχημα που ελέγχουν έχει δηλωθεί για προσωρινή ακινησία και κινείται παράνομα, αν έχουν καταβληθεί τα Τέλη Κυκλοφορίας, αν διαθέτει ασφαλιστήριο συμβόλαιο σε ισχύ και τέλος αν έχει περάσει από ΚΤΕΟ.
Κάτι αντίστοιχο είναι πολύ εύκολο να αναρτηθεί σε μια online πλατφόρμα όπου οι Αρχές θα διαπιστώνουν με ένα κλικ αν το ηλεκτρικό ποδήλατο που ελέγχουν έχει όλα τα Πιστοποιητικά που ορίζει ο νόμος ή κινείται παράνομα καθώς ο εισαγωγέας ή πωλητής δεν έχει αναρτήσει τα επίσημα Πιστοποιητικά…
Θέμα και με τα ηλεκτρικά ποδήλατα που κινούνται έως 45 χλμ./ώρα
Ένα άλλο θέμα που έχει εντοπιστεί στο νομοσχέδιο για την Μικροκινητικότητα και τα στελέχη του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών έχουν εστιάσει την προσοχή τους αφορά στα ηλεκτρικά ποδήλατα που η ηλεκτρική υποβοήθηση σταματά στα 45 χλμ./ώρα.
Τα συγκεκριμένα οχήματα από μόνα τους αποτελούν μια ξεχωριστή κατηγορία καθώς δεν διαθέτουν χειρόγκαζο και η ηλεκτρική υποβοήθηση σταματά στα 45 χλμ./ώρα. Σε άλλα κράτη – μέλη τα εν λόγω ηλεκτρικά ποδήλατα αντιμετωπίζονται ως μια κατηγορία διαφορετική καθώς δεν ανήκουν στα οχήματα που κινούνται έως 25 χλμ./ώρα αλλά ούτε στην κατηγορία των μοτοποδηλάτων καθώς δεν διαθέτουν χειρόγκαζο.
Τα ηλεκτρικά ποδήλατα με αυξημένη ταχύτητα κίνησης σε άλλα κράτη-μέλη απαγορεύεται να κινούνται σε ποδηλατόδρομους και πεζοδρόμια αλλά μόνο στο δρόμο με την υποχρέωση να φορούν οι αναβάτες κράνος. Επίσης εξαιτίας της κίνησής τους στο δρόμο πολλές χώρες επιβάλλουν την ύπαρξη οποιαδήποτε άδειας οδήγησης από τον αναβάτη ώστε να γνωρίζει τους κανόνες του ΚΟΚ αλλά και τα σήματα του δρόμου.
Μένει να δούμε στην Ελλάδα αν θα ακολουθηθεί η ευρωπαϊκή οδός ή θα πρωτοτυπήσουμε για ακόμη μία φορά…
Όλοι θέλουν ισοδυναμία στις άδειες οδήγησης
Η πλειοψηφία των πολιτών αλλά και επαγγελματιών από το κλάδο των δίκυκλων επιθυμούν την ισοδυναμία των αδειών οδήγησης αυτοκινήτων με εκείνων για δίκυκλα έως 125 κ.εκ.
Μάλιστα σύμφωνα με τα σχόλια που έχουν αναρτηθεί στο Opengov.gr πάρα πολλοί καταναλωτές αλλά και επαγγελματίες του κλάδου ηλεκτρικών οχημάτων συμφωνούν πως πρέπει με την άδεια αυτοκινήτου να μπορεί κανείς να οδηγήσει νόμιμα ένα ηλεκτρικό όχημα ή ακόμη και σκούτερ με κινητήρα έως 125 κ.εκ.
Όπως έχει αποκαλύψει το Newsauto.gr το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών προσανατολίζεται στην demi ισοδυναμία και όσοι θέλουν να αποκτήσουν άδειας οδήγησης για σκούτερ με κινητήρα έως 125 κ.εκ. θα δίνουν μόνο πρακτικές εξετάσεις χωρίς τη συνδρομή κάποιας Σχολής Οδηγών καταβάλλοντας ένα μικρό παράβολο που θα αφορά στην παράσταση της εξέτασης.
Οι κοινότητες χρηστών ΕΠΗΟ αναφέρονται επιτέλους και υποστηρίζουν την ισοδυναμία διπλωμάτων οδήγησης, που αποτελεί ένα χρόνιο αίτημα του ΠΑΣΕΕΕΔ. Παράλληλα προτείνει την ισοδυναμία διπλώματος οδήγησης αυτοκινήτου Β με μικρού κυβισμού δίκυκλα, όπως παρουσιάζεται κατωτέρω:
Πώς έχουν εφαρμόσει την ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου με μοτοποδηλάτου 50cc ;
Όλες οι ευρωπαϊκές χώρες, εκτός της Ελλάδας, παρέχουν την ισοδυναμία Β/ΑΜ:
χωρίς καμία προϋπόθεση,
χωρίς επιπλέον εξετάσεις σε κρατικό φορέα και μαθήματα σε σχολές.Πώς έχουν εφαρμόσει την ισοδυναμία διπλώματος αυτοκινήτου με ελαφρύ δίκυκλο 125cc ;
Όλες οι χώρες παρέχουν την ισοδυναμία Β/Α1 χωρίς καμία επιπλέον θεωρητική ή πρακτική εξέταση από κρατικό φορέα
Ορισμένες χωρίς ηλικιακές προϋποθέσεις (Ιταλία).
Ορισμένες μόνο με τυπικές προϋποθέσεις ηλικίας, ετών κατοχής διπλώματος Β (Ισπανία, Πορτογαλία) ή μόνο με θεωρητικά μαθήματα (Λουξεμβούργο).
Στις χώρες που παρέχουν την ισοδυναμία χωρίς μαθήματα και εξετάσεις, περιλαμβάνονται η Ιταλία και η Ισπανία, χώρες με μεγαλύτερο στόλο δικύκλων σε σχέση με την Ελλάδα και με ταμπεραμέντο οδηγών και συνθήκες οδήγησης παρόμοιες με την χώρα μας.
Από 1/1/2020, σε αυτές τις χώρες προστέθηκε και η Γερμανία, η οποία πλέον επιτρέπει την ισοδυναμία Β/Α1 χωρίς εξετάσεις, με βασικές προϋποθέσεις την κατοχή διπλώματος Β για 5 έτη και ελάχιστη ηλικία 25 έτη.
Όσες χώρες δεν έχουν προχωρήσει ακόμη σε επέκταση της ισοδυναμίας Β/Α1 (αυτοκινήτου/μοτο 125cc) καλύπτονται από την ισοδυναμία Β/ΑΜ (αυτοκινήτου/μοτο 50cc) καθώς σ’ αυτές τις χώρες η χρήση δικύκλου δεν είναι σημαντική.
Αυτά ανέφερε στο σχόλιό του ο Πανελλήνιος Σύνδεσμος Εμπόρων, Εισαγωγέων & Επισκευαστών Δικύκλων.
Ο κ. Γρηγόρης αναφέρει ότι: «Πιστεύω πως θα πρέπει να κυκλοφορούν και τα πιο μεγάλα σε ισχύς ηλεκτρικά επηο καθώς σε μια μεγάλη ανηφορα είναι απαραίτητα με μια ταχύτητα έως τα 45χλμ και να οδηγούνται με δίπλωμα αυτοκινήτου οχι απαραίτητα μηχανής όπως είναι στην υπόλοιπη Ευρώπη με τα μηχανάκια έως 125 cc»
Ο κ. Φώτης επισημαίνει σε σχόλιό του ότι: «Να εφαρμοστή στην ελληνική νομοθεσία η αντίστοιχη ευρωπαϊκή (εφαρμόζοντάς και την αντίστοιχη οδηγία) σχετικά με την οδήγηση μοτοποδηλάτων και μηχανών ως και 125cc. Να δύναται, με τις απαραίτητες προϋποθέσεις(π.χ. ηλικία οδηγού, χρόνια κατοχής διπλώματος οδήγησης κατηγορίας Β), οι κάτοχοι διπλώματος οδήγησης κατηγορίας κατηγορίας Β να οδηγούν οχήματα οδήγησης της κατηγορίας Α1. Στις περισσότερες χώρες της Ευρώπης μπορείς να οδηγείς μηχανές ως 125 κυβικά με δίπλωμα αυτοκινήτου. Υπάρχει ήδη σε ΦΕΚ «Η κατηγορία Β ισχύει και για οδήγηση οχημάτων της κατηγορίας Α1»
Ο κ. Δημήτρης προτείνει για την εξίσωση των αδειών οδήγησης: «Σχετικά με την οδήγηση μοτοποδηλάτων και μηχανών 125cc που ακούστηκε τελευταία, θα ήταν σκόπιμο οι κάτοχοι άδειας οδήγησης ΙΧΕ αυτοκινήτου και παράλληλα κάτοχοι άδειας οδήγησης μοτοποδηλάτου, για διάστημα πάνω από 5 έτη, να μπορούν να οδηγούν μηχανή εως 125cc, αφού οι διαφορές είναι μηδαμινές, οι κάτοχοι αυτών των αδειών έχουν υποστεί εκπαίδευση, έχουν δώσει εξετάσεις και έχουν αρκετή εμπειρία στην οδήγηση αυτοκινήτου αλλά και δικύκλου.»
Γιώργος Κ. Ανδρής
newsauto.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις