Οι διαχειρίστριες εταιρείες θα πιστοποιούν ότι αποκαταστάθηκε η βλάβη στα πλοία τους…

print sharing button

Με άλλοθι την πανδημία του κορωνοϊού ο υπουργός Ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης κατέθεσε αιφνιδιαστικά τροπολογία στη Βουλή με την οποία καταργείται η επιτόπια επιθεώρηση των πλοίων από την αρμόδια υπηρεσία του Λιμενικού Σώματος ή τους ιδιωτικούς νηογνώμονες.

Η τροπολογία προβλέπει πως ακτοπλοϊκά και εμπορικά πλοία που έχουν υποστεί βλάβη και ακινητοποιούνται, θα μπορούν να συνεχίσουν τα ταξίδια τους, εφόσον οι διαχειρίστριες εταιρείες πιστοποιούν ότι αποκαταστάθηκε η βλάβη στα πλοία τους.

Δηλαδή «Γιάννης κερνάει και Γιάννης πίνει»!

Οι ναυτικοί και οι επιβάτες θα εναπόκεινται στη διακριτική ευχέρεια του πλοιοκτήτη ο οποίος στο βωμό του κέρδους θα κάνει ό,τι θέλει, ενώ καταργείται για πρώτη φορά η δικλείδα ασφαλείας του ελέγχου των πλοίων από την αρμόδια υπηρεσία του Υπουργείου Ναυτιλίας, την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων ή τους επιθεωρητές ιδιωτικών νηογνωμόνων.

«Βάζουν τον λύκο να φυλάει τα πρόβατα», καταγγέλλει ο πρόεδρος της Πανελλήνιας Ένωσης Ναυτών Εμπορικού Ναυτικού Αντώνης Νταλακογιώργης ο οποίος καταγγέλλει ως «κατάπτυστη, επικίνδυνη που αποτελεί βόμβα στον τομέα της ασφάλειας των πλοίων» τη νέα αιφνιδιαστική τροπολογία του υπουργού Ναυτιλίας Γ. Πλακιωτάκη που κατέθεσε στην Βουλή και η οποία αφορά την διαδικασία απομακρυσμένης επιθεώρησης των πλοίων.

Ο κ. Νταλακογιώργος εξηγεί:

«Η προτεινόμενη νομοθετική ρύθμιση υποτίθεται ότι αντιμετωπίζει την έκδοση πιστοποιητικών αξιοπλοΐας που εκδίδονται από την επιθεώρηση εμπορικών πλοίων για την οποία γίνεται επίκληση της πανδημίας… Αυτή αφορά τόσο τα πλοία της Ακτοπλοΐας όσο και αυτά της ποντοπόρου Ναυτιλίας.

Μια προσεκτική ανάγνωση της τροπολογίας αποδεικνύει ότι η πανδημία είναι προπέτασμα καπνού και η κυβέρνηση ξεδιάντροπα βάζει πλώρη για την κατάργηση της επιτόπιας επιθεώρησης των πλοίων και με τον τρόπο αυτό υπονομεύει την διαδικασία αυτή!

Ενώ αρχικά αναφέρεται ότι αυτή θα έχει ισχύ για 4 μήνες στην συνέχεια υπάρχει ολόκληρο “κατεβατό” που ακυρώνει το 4μηνο αφού στην μέση μπαίνουν οι λόγοι “ανωτέρας βίας”, και με αυτόν τον τρόπο σχετικά εύκολα μπορεί κανείς να ξεφεύγει από την επιτόπια επιθεώρηση…».

Σε άλλο σημείο της τροπολογίας προβλέπεται ότι σε πλοία που έχουν υποστεί βλάβη και ελέγχονται από την Επιθεώρηση Εμπορικών Πλοίων η αποκατάσταση της ζημιάς θα πιστοποιείται από την διαχειρίστρια εταιρεία. «Με τον τρόπο αυτό ο κλάδος Επιθεώρησης Εμπορικών Πλοίων ακόμη και ο Νηογνώμονας πάνε στο πυρ το εξώτερο και την πιστοποίηση για την αποκατάσταση θα την έχουν οι ίδιοι οι εφοπλιστές», καταγγέλλει ο πρόεδρος του σωματείου των ναυτών.

Ο μη σαφής χρονικός προσδιορισμός της απομακρυσμένης επιθεώρησης δημιουργεί εύλογα ερωτηματικά ότι με αφορμή την πανδημία η κυβέρνηση μεθοδεύει de facto και de jure την κατάργηση των επιτόπιων επιθεωρήσεων, επισημαίνει ο κ. Νταλακογιώργος.

Και συμπληρώνει:

«Η κυβέρνηση και ο Πλακιωτάκης παίζουν με την φωτιά διότι η οποιαδήποτε έκπτωση στους επιτόπιους ελέγχους και στην ασφάλεια των πλοίων αποτελεί θανάσιμο κίνδυνο και η μακρόχρονη πείρα από την Ναυτιλία των Ελλήνων εφοπλιστών μας διδάσκει ότι τα σαπάκια τους έχουν κοστίσει χιλιάδες ανθρώπινες ζωές Ελλήνων και αλλοδαπών Ναυτεργατών στην ποντοπόρο Ναυτιλία (χωρίς να εξαιρείται και η Ακτοπλοΐα) οι οποίοι έγιναν θυσία στον εφοπλιστικό Μινώταυρο του κέρδους και της ασυδοσίας.

Θεωρούμε ότι η ασφάλεια των πλοίων, των επιβαινόντων σε αυτά και της ανθρώπινης ζωής δεν πρέπει σε καμιά περίπτωση και για κανένα πλοίο να τεθούν σε κίνδυνο όπως προβλέπει η εξόφθαλμα θολή κυβερνητική τροπολογία και απαιτούμε την άμεση απόσυρσή της».

newsbreak.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις