Tα εσωκομματικά ξεκαθαρίσματα και οι απευθείας αναθέσεις σε διαφημιστικές εταιρείες που ελέγχουν πρωτοσέλιδα και δελτία ειδήσεων!
Σε μία εποχή όπου η ακρίβεια κατατρώει τα πορτοφόλια των πολιτών και τα δημόσια έργα παραμένουν ανεκπλήρωτα ή παγωμένα, οι Έλληνες καλούνται να πληρώσουν το τίμημα ενός ατέρμονου κύκλου διαφημιστικών καμπανιών που φτάνουν τα εκατομμύρια, χωρίς να προσφέρουν τίποτα ουσιαστικό.
Αντί να δούμε την πρόοδο, βλέπουμε μόνο χρήμα να δίνεται με απευθείας αναθέσεις σε ΜΜΕ και επιλεγμένες εταιρίες, σε μία ατέρμονη ανακύκλωση κρατικών κονδυλίων, που σκοπό έχει μόνο την προσωπική προβολή υπουργών και την προώθηση αμφιλεγόμενων έργων.
Η «λίστα Πέτσα» από την πανδημία, με τις αδιαφανείς διανομές χρημάτων σε ΜΜΕ, φαίνεται ότι δεν ήταν παρά η αρχή. Τώρα, εκατομμύρια ευρώ σπαταλούνται για να διαφημιστούν έργα που είτε καθυστερούν είτε βρίσκονται στα χαρτιά—όπως το Κτηματολόγιο και η ψηφιοποίηση των Υποθηκοφυλακείων—ενώ η ακρίβεια καλπάζει και ο Έλληνας πολίτης συνεχίζει να ζει με αγωνία για το μέλλον του.
Στη θέση του να βλέπουμε υποδομές να βελτιώνονται και δημόσιες υπηρεσίες να εξυπηρετούν τον πολίτη, παρακολουθούμε για άλλη μια φορά την αμφιλεγόμενη διανομή χρημάτων σε τηλεοπτικούς σταθμούς, ραδιόφωνα και ιστοσελίδες—με βασικό κίνητρο την ψηφοθηρία και την επιθυμία να εξασφαλιστεί η συνεχής δημόσια εικόνα συγκεκριμένων υπουργών.
Τουλάχιστον 122 εκατομμύρια ευρώ έχουν διοχετευτεί σε ΜΜΕ, διαφημιστικές και δημοσκοπικές εταιρείες με πρόσχημα την «ενημέρωση» του πολίτη. Στην πραγματικότητα, πρόκειται για ένα καλά στημένο σύστημα εξυπηρετήσεων: προβολή μόνο των «κατάλληλων» υπουργών, θετικά ρεπορτάζ κατ’ εντολή, δημοσκοπήσεις κομμένες και ραμμένες για «λαοφιλείς» πολιτικούς, και φυσικά, χρήμα σε media που εξυπηρετούν εσωκομματικά συμφέροντα. Όλα με ονόματα, ποσά και συγκεκριμένες κινήσεις.
Οι υπουργοί, όπως Κικίλιας και Θεοδωρικάκος, Πέτσας, Πλεύρης, Σκρέκας, Οικονόμου, Μπρατάκος, Γαλαμάτης, Κωστής, Κεραμέως, Κεφαλογιάννης, με το χέρι να φτάνει στο δημόσιο ταμείο, φαίνεται πως δεν σκέφτονται τον πραγματικό αντίκτυπο αυτών των δαπανών στον πολίτη, που αναστενάζει από την ακρίβεια και την έλλειψη πολιτικών που πραγματικά τον βοηθούν.
Περισσότερα από 120 εκ. ευρώ έχουν δώσει προς τα Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης που καταλήγουν σε εξαπάτηση, ως επιχορηγήσεις για “καμπάνιες” ενημέρωσης.
Να υπενθυμίσουμε εδώ ότι υπήρξε μεγάλη σπατάλη χρημάτων για επικοινωνιακή πολιτική, με στόχο την προβολή υπουργών και την ενίσχυση της δημοτικότητάς τους. Εκτός από τα εκατομμύρια που κατευθύνονται στα ΜΜΕ για τη διαχείριση της ακρίβειας, αποκαλύπτεται και το 2,5 εκατομμύρια ευρώ που δίνονται στις δημοσκοπικές εταιρείες, με αμφίβολης σημασίας timing.
Παράλληλα, οι εταιρείες Hellenic Energy, ΔΕΗ, Cosmote και ΔΕΠΑ φαίνεται να στηρίζουν υπουργούς και βουλευτές με αντάλλαγμα θετική δημοσιότητα και διαχείριση των Μέσων, ενώ επικεφαλής αυτών των οργανισμών, όπως οι Σιαμίσιης (Energy), Ξιφαράς (ΔΕΠΑ), Στάσσης (ΔΕΗ) και Νέμπης (ΟΤΕ), βρίσκονται στο στόχαστρο για τη διαχείριση κονδυλίων που καταλήγουν σε αμφιβόλου αξιοπιστίας ιστοσελίδες.
Ο πολίτης αναρωτιέται: Ποια καμπάνια; Ποιος κερδίζει από αυτή τη σπατάλη; Η μόνη σίγουρη απάντηση είναι ότι τα χρήματα αυτά καταλήγουν να χρηματοδοτούν τον μηχανισμό εκείνων που ήδη κατέχουν την εξουσία και τα ΜΜΕ—ενώ ο πολίτης παραμένει με άδεια χέρια, απομακρυσμένος από κάθε ουσιαστική πρόοδο.
Επικοινωνιακή Καμπάνια 26,8 εκατ. ευρώ από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης: Σφοδρές Αντιδράσεις για τη «Λίστα Κικίλια»
Μας υπόσχονται κάθε χρόνο νέα πυροσβεστικά, σχέδια πρόληψης και ετοιμότητας για την κλιματική κρίση, αλλά στο τέλος όλα καίγονται. Κι ενώ η πράξη διαψεύδει τις εξαγγελίες, το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης δαπανά 26,8 εκατομμύρια ευρώ για επικοινωνιακή καμπάνια – τη λεγόμενη «λίστα Κικίλια» – αντί για ουσιαστικές ενισχύσεις στο πεδίο. Πού είναι τελικά όλα όσα μας τάζουν για την αντιμετώπιση των φυσικών καταστροφών; Στην πράξη, μόνο ο καπνός μένει.

Μια νέα διαφημιστική καμπάνια ύψους 26,8 εκατ. ευρώ εγκρίθηκε από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας, με σκοπό την ενημέρωση και ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με τα μέτρα για την πρόληψη φυσικών καταστροφών. Το πρόγραμμα, το οποίο θα χρηματοδοτηθεί μέσω του ΕΣΠΑ 2021-2027, περιλαμβάνει έντυπα, τηλεόραση και ραδιόφωνο, με το 30% των κονδυλίων να κατευθύνεται προς τα περιφερειακά ΜΜΕ.

Η έγκριση της καμπάνιας ήρθε με την υπογραφή του πρώην υπουργού Βασίλη Κικίλια, παρά την έντονη κριτική που έχει προκαλέσει το συγκεκριμένο πρόγραμμα, το οποίο μοιάζει να επαναλαμβάνει τα χαρακτηριστικά της διαβόητης «λίστα Πέτσα». Η καμπάνια αυτή κατηγορείται για έλλειψη διαφάνειας και για τη διοχέτευση χρημάτων σε Μέσα Ενημέρωσης με αμφίβολη στόχευση.

Το γεγονός ότι το πρόγραμμα ολοκληρώθηκε από τον νυν υπουργό Γιάννη Κεφαλογιάννη δίνει τροφή για νέες αντιδράσεις και, κατά πολλούς, για τη δημιουργία μιας «νέας λίστας», αυτή τη φορά με το όνομα του.

Αν ρωτήσετε τη κοινή γνώμη τι κατάλαβε από αυτήν την καμπάνια, η απάντηση θα είναι μία: «Ποια καμπάνια; Μια διαφημιστική καμπάνια χωρίς ουσία με δεκάδες εκατομμύρια».
Ζεστό χρήμα 8,2 εκατ. ευρώ για καμπάνια της ακρίβειας: Απορίες και Αντιδράσεις για τη Διανομή στους ΜΜΕ
Το Υπουργείο Ανάπτυξης διαθέτει 8,2 εκατομμύρια ευρώ για μια διαφημιστική καμπάνια με στόχο την ευαισθητοποίηση του κοινού σχετικά με την ακρίβεια και τον πληθωρισμό. Η καμπάνια, η οποία θα υλοποιηθεί μέχρι το 2025, ήδη εισήλθε στην 1η φάση της με 3,7 εκατ. ευρώ να μοιράζονται σε μεγάλα και τοπικά τηλεοπτικά κανάλια.

Οι πρώτοι αποδέκτες αυτής της χρηματοδότησης είναι τα κανάλια πανελλαδικής εμβέλειας, με τον ΣΚΑΪ να λαμβάνει 260.000 ευρώ, τον ΑΝΤ1, STAR και ALPHA να παίρνουν από 300.000 ευρώ το καθένα, και την ΕΡΤ να εισπράττει 126.000 ευρώ για τα τέσσερα κανάλια της. Επίσης, τα μικρότερα περιφερειακά κανάλια θα λάβουν μικρότερα ποσά, ενώ το 30% του ποσού κατευθύνεται στην περιφέρεια.

Η καμπάνια που εγκρίθηκε με την υπογραφή του Τάκη Θεοδωρικάκου έχει προκαλέσει ανησυχίες σχετικά με την αποτελεσματικότητα και τη διαφάνεια του προγράμματος, ειδικά όταν τα χρήματα καταλήγουν σε Μέσα που έχουν ήδη κατηγορηθεί για εύνοια στις πολιτικές επικοινωνίες. Αντιδράσεις υπάρχουν και για το ποιον πραγματικά εξυπηρετεί αυτή η καμπάνια, αφού η ουσία της φαίνεται να χάνεται πίσω από την εκμετάλλευση για προβολή κυβερνητικών στελεχών.
Αν ρωτήσουμε την κοινή γνώμη για αυτή την καμπάνια, η απάντηση θα είναι απλή: “Ποια καμπάνια;” Μια διαφημιστική καμπάνια χωρίς ουσία και μόνο για να ταΐσει τα ΜΜΕ, με δεκάδες εκατομμύρια που σπαταλώνται χωρίς κανένα όφελος για τον καταναλωτή.
Νέα «Λίστα Πέτσα» 4 εκατ. ευρώ για το προβληματικό Κτηματολόγιο, με απευθείας ανάθεση στην διαφημιστική εταιρεία Initiative!
Η υπόθεση που προκύπτει γύρω από τη διαφημιστική καμπάνια για το Κτηματολόγιο, η οποία φτάνει τα 4 εκατομμύρια ευρώ, θυμίζει έντονα την αμφιλεγόμενη «λίστα Πέτσα». Δημοσιονομικοί πόροι κατανέμονται σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) χωρίς διαφάνεια ή λογοδοσία, ενώ το έργο της ψηφιοποίησης του Κτηματολογίου εξακολουθεί να αντιμετωπίζει σοβαρά προβλήματα και καθυστερήσεις.
Ενώ τα συστήματα του Κτηματολογίου έχουν πέσει επανειλημμένα και χιλιάδες ιδιοκτήτες ακινήτων αντιμετωπίζουν προβλήματα στην καθημερινότητά τους, το Διοικητικό Συμβούλιο του Κτηματολογίου προχώρησε στην επίσπευση της διαφημιστικής καμπάνιας για τα ψηφιακά επιτεύγματα της υπηρεσίας.
Η εταιρεία Initiative, η ίδια που είχε διαχειριστεί και τα χρήματα της πρώτης «λίστας Πέτσα» κατά τη διάρκεια της πανδημίας, ανέλαβε να υλοποιήσει τη διαφήμιση της ψηφιοποίησης, ενώ τα ποσά για τη συγκεκριμένη καμπάνια σπάσουν σε δύο φάσεις. Ο σχεδιασμός προβλέπει τα 2,1 εκατομμύρια ευρώ να διανεμηθούν στα ΜΜΕ έως τις 20 Ιουλίου 2025, και τα υπόλοιπα 1,9 εκατομμύρια να διατεθούν μεταξύ 25 Αυγούστου – 21 Σεπτεμβρίου 2025.
Πιο συγκεκριμένα:
2,3 εκατομμύρια ευρώ προορίζονται για τηλεοπτικά κανάλια.
680 χιλιάδες ευρώ για διαδικτυακά Μέσα.
403 χιλιάδες ευρώ για τα ραδιόφωνα Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
173,6 χιλιάδες ευρώ για τα επαρχιακά ραδιόφωνα.
312 χιλιάδες ευρώ για τις εφημερίδες πανελλαδικής εμβέλειας.
134 χιλιάδες ευρώ για τις επαρχιακές εφημερίδες.
Το έργο αυτό, που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης, έχει προϋπολογισμό 300 εκατομμυρίων ευρώ και αφορά την ψηφιοποίηση των αρχείων των Υποθηκοφυλακείων, με στόχο την μετατροπή εκατοντάδων εκατομμυρίων χάρτινων σελίδων σε ψηφιακά αρχεία. Παρά την τεράστια χρηματοδότηση, η καθυστέρηση στην υλοποίηση του έργου δημιουργεί αμφιβολίες για την αποτελεσματικότητα των ενεργειών.
Αυτή η διαφημιστική καμπάνια, που στόχο έχει να προβάλλει τα ψηφιακά «επιτεύγματα» του Κτηματολογίου, παραμένει αμφιλεγόμενη, αφού το έργο δεν έχει ολοκληρωθεί και ενώ τα προβλήματα στη λειτουργία του εξακολουθούν να είναι εμφανή. Η ερώτηση παραμένει: Γιατί να διαφημιστεί ένα έργο που δεν είναι έτοιμο, και μάλιστα με 4 εκατομμύρια ευρώ δημόσιου χρήματος, την ώρα που τα προβλήματα παραμένουν;
Αν ρωτήσει κανείς την κοινή γνώμη για αυτή την καμπάνια, η πιθανή απάντηση θα είναι: «Ποια καμπάνια;» Ένα έργο που καταναλώνει τεράστια ποσά, χωρίς να έχει φέρει αποτελέσματα, για να εξυπηρετήσει κυρίως το μηχανισμό που εξασφαλίζει την προβολή των υπευθύνων και τη σιωπή των ΜΜΕ.
edolio5.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις






















































