Η σύμβαση για την «Προμήθεια, εγκατάσταση και λειτουργία ηλεκτρονικών μέσων
παρακολούθησης παραβιάσεων του ΚΟΚ» υπεγράφη στις 11 Νοεμβρίου 2024
μεταξύ της Περιφέρειας Αττικής και της κοινοπραξίας ΙΝΤΡΑΚΑΤ – TERNA –
ΚΑΜΕΡΕΣ ΚΟΚ Κ/ΞΙΑ. Σύμφωνα με τους όρους του άρθρου Α-2 της Ειδικής
Συγγραφής Υποχρεώσεων (ΕΣΥ), το έργο χωριζόταν σε τρεις τμηματικές
προθεσμίες, καθεμία διάρκειας τεσσάρων μηνών, οι οποίες έτρεχαν διαδοχικά από
την ημερομηνία υπογραφής της σύμβασης. 
Δείτε όλες τις σελίδες εδώ: ΑΡΧΕΙΟ 1_24SYMV015746693_Σύμβαση Προμήθειας Καμερών
Αναλυτικά:
Η 1η τμηματική προθεσμία όριζε την προμήθεια και εγκατάσταση τουλάχιστον 90
καμερών και των αντίστοιχων ιστών. Ξεκινούσε από την ημέρα υπογραφής της
σύμβασης, δηλαδή από 11 Νοεμβρίου 2024, και έληγε στις 11 Μαρτίου 2025.
Μέχρι τότε, ο ανάδοχος όφειλε να έχει παραδώσει λειτουργικό το πρώτο τμήμα του
έργου. Επειδή αυτό δεν συνέβη, η Περιφέρεια έκανε δεκτό αίτημά του για
παράταση τεσσάρων μηνών, μεταθέτοντας την προθεσμία έως τις 11 Ιουλίου 2025,
με την απόφαση 64/2025 του Περιφερειακού Συμβουλίου. Η απόφαση εκείνη
χαρακτήριζε τις καθυστερήσεις «αντικειμενικά δικαιολογημένες» και δεν επέβαλλε
κυρώσεις στον ανάδοχο.

Δείτε όλες τις σελίδες εδώ: ΑΡΧΕΙΟ 2_ΡΕ9Α7Λ7-Τ6Α_1η ΠΑΡΑΤΑΣΗ
Η 2η τμηματική προθεσμία αφορούσε την εγκατάσταση επιπλέον 140 καμερών, με
αντίστοιχους ιστούς και πλήρη ενεργοποίηση του συστήματος. Σύμφωνα με τη
σύμβαση, η προθεσμία αυτή θα έληγε στις 11 Ιουλίου 2025, ενώ η 3η τμηματική
προθεσμία για τις υπόλοιπες 158 κάμερες θα έκλεινε στις 11 Νοεμβρίου 2025.
Δηλαδή, σε σύνολο δώδεκα μηνών από την υπογραφή, θα έπρεπε να έχουν
εγκατασταθεί και λειτουργήσει και οι 388 κάμερες σε όλη την Αττική.
Ωστόσο, η πραγματικότητα αποδείχθηκε τελείως διαφορετική. Μέχρι και τον Ιούλιο
του 2025, δεν είχε τοποθετηθεί ούτε μία κάμερα, ούτε ένας ιστός. Ο ανάδοχος
επικαλέστηκε καθυστερήσεις από τη Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής, υποστηρίζοντας
ότι δεν είχε λάβει έγκαιρα την απαιτούμενη απόφαση χωροθέτησης για τις κάμερες
της 2ης τμηματικής προθεσμίας. Η δικαιολογία αυτή αποδείχθηκε εν μέρει βάσιμη,
καθώς η Τροχαία πράγματι απέστειλε την απόφασή της στην Περιφέρεια στις 4
Ιουλίου 2025, δηλαδή μόλις επτά ημέρες πριν από τη λήξη της προθεσμίας,
καθιστώντας αντικειμενικά αδύνατη την εγκατάσταση 140 καμερών σε τόσο μικρό
χρονικό διάστημα.
Ωστόσο, το Περιφερειακό Συμβούλιο στην απόφαση 226/2025 διαπιστώνει πως,
πέρα από τις καθυστερήσεις της Τροχαίας, ο ανάδοχος δεν ανταποκρίθηκε στις
έγγραφες κλήσεις της Υπηρεσίας και δεν προχώρησε σε καμία από τις εργασίες που
δεν απαιτούσαν πρόσθετες εγκρίσεις. Δηλαδή, ακόμα και στα σημεία όπου
μπορούσε να κινηθεί, δεν το έκανε. Για τον λόγο αυτό η Περιφέρεια αποφάσισε να
επιβάλει πρόστιμο ύψους 89.627,10 ευρώ για μη εμπρόθεσμη παράδοση των
υλικών της πρώτης προθεσμίας και ταυτόχρονα να χορηγήσει μια τελευταία
παράταση έως τις 11 Νοεμβρίου 2025 για την ολοκλήρωση του έργου.

Δείτε όλες τις σελίδες εδώ: ΑΡΧΕΙΟ 3_ΨΡΧ37Λ7-ΑΨΘ_ΑΠΟΦΑΣΗ ΠΑΡΑΤΑΣΗΣ ΣΥΜΒΑΣΗΣ
Έτσι, η συνολική χρονική εικόνα έχει ως εξής:
11 Νοεμβρίου 2024: Υπογραφή σύμβασης και έναρξη έργου.
11 Μαρτίου 2025: Προθεσμία 1ης τμηματικής (90 κάμερες) – δεν
υλοποιήθηκε.
28 Μαρτίου 2025: Απόφαση 64/2025 – Παράταση έως 11 Ιουλίου 2025.
4 Ιουλίου 2025: Έκδοση απόφασης Τροχαίας για τη 2η φάση – μόλις 7
ημέρες πριν τη λήξη.
11 Ιουλίου 2025: Προθεσμία 2ης τμηματικής (140 κάμερες) – καμία
πρόοδος.
29 Οκτωβρίου 2025: Απόφαση 226/2025 – Νέα παράταση και πρόστιμο
89.627,10 ευρώ.
11 Νοεμβρίου 2025: Οριστική προθεσμία ολοκλήρωσης – πέντε ημέρες πριν
τη λήξη, καμία κάμερα δεν έχει τοποθετηθεί.
Το συμπέρασμα είναι αμείλικτο: μέσα σε έναν ολόκληρο χρόνο, ένα έργο 17,5
εκατομμυρίων ευρώ που χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης παραμένει
κυριολεκτικά στο μηδέν. Η Τροχαία καθυστέρησε, ο ανάδοχος αδράνησε και η
Περιφέρεια Αττικής κινήθηκε με ρυθμούς που θυμίζουν παλιό Δημόσιο,
λαμβάνοντας αποφάσεις σχεδόν 4 μήνες μετά τη λήξη της παράτασης. Αν το έργο
δεν ολοκληρωθεί ως τις 11 Νοεμβρίου 2025, υπάρχει σοβαρός κίνδυνος τα
ευρωπαϊκά χρήματα να χαθούν οριστικά και τότε η χρηματοδότηση θα πρέπει να
καλυφθεί από εθνικούς πόρους, επιβαρύνοντας τον Έλληνα φορολογούμενο.
Το ζήτημα πλέον δεν είναι τεχνικό, είναι βαθιά πολιτικό και θεσμικό. Ποιος
λογοδοτεί όταν ένα έργο 17,5 εκατομμυρίων ευρώ που χρηματοδοτείται από το
Ταμείο Ανάκαμψης καταρρέει μέσα σε αδράνεια, παρατάσεις και
αλληλομεταβίβαση ευθυνών; Γιατί η Περιφέρεια Αττικής χρειάστηκε τέσσερις
ολόκληρους μήνες μετά τη λήξη της προθεσμίας για να συνεδριάσει και να επιβάλει
ένα πρόστιμο της τάξης των 89.000 ευρώ, ένα ποσό ελάχιστο μπροστά στο μέγεθος
της ζημίας; Γιατί η Διεύθυνση Τροχαίας Αττικής καθυστέρησε τόσο την έκδοση των
απαραίτητων εγκρίσεων, αφήνοντας το έργο να βαλτώσει; Και, τέλος, πώς γίνεται η
κοινοπραξία των «εθνικών μας κατασκευαστών» ΙΝΤΡΑΚΑΤ και ΤΕΡΝΑ, που
συνήθως διεκδικούν τα μεγαλύτερα δημόσια έργα της χώρας, να αδιαφορεί πλήρως
και να εγκαταλείπει μια σύμβαση εκατομμυρίων;
Το αποτέλεσμα είναι ένα: καμία κάμερα δεν τοποθετήθηκε, τα κονδύλια του
Ταμείου Ανάκαμψης κινδυνεύουν να χαθούν και η οδική ασφάλεια, σύμφωνα με
αυτά που διακηρύσσει η κυβέρνηση, παραμένει ζητούμενο. Οι πολίτες αξίζουν
απαντήσεις και αυτή τη φορά όχι με δελτία Τύπου και δικαιολογίες. Θα αναλάβει
κάποιος την ευθύνη ή θα χαθούν ακόμα 17,5 εκατομμύρια ευρώ μέσα στη σιωπή
των «αρμοδίων»; Θα μας απαντήσει κανείς;
voicenews.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις



















































