Ένα σκάνδαλο είχε ως αποτέλεσμα να σταθμεύσουν 300.000 αυτοκίνητα σε άδειους χώρους σε όλη την κομητεία – χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια για να αδειάσει μόνο ένας.
Αυτό κόστισε στην εταιρεία 14,3 δισεκατομμύρια δολάρια αφού διαπιστώθηκε ότι πάνω από 11 εκατομμύρια οχήματα είχαν εγκατεστημένο παράνομο λογισμικό.

AK_RUST_COMP (1)

Από το 2009 έως το 2015, η Volkswagen AG εγκατέστησε εν γνώσει της λογισμικό “παραπλάνησης” σε οχήματα VW ή Audi με κινητήρα 2.0 turbo diesel σχεδιασμένο να παρακάμπτει τους ελέγχους εκπομπών για να επιτυγχάνει “έγκριση“. Το λογισμικό αναγνώριζε πότε γινόταν ο έλεγχος των συστημάτων εκπομπών του οχήματος και στη συνέχεια ενεργοποιούσε εξοπλισμό που μείωνε ενεργά τις εκπομπές. Ωστόσο, αυτά τα συστήματα απενεργοποιούνταν σε συνθήκες κανονικής οδήγησης, αυξάνοντας τις εκπομπές. Οι δοκιμές σε πραγματικές συνθήκες οδήγησης που διεξήγαγε το πανεπιστήμιο της δυτικής Βιρτζίνια έδειξαν ότι κατά την οδήγηση, ορισμένα οχήματα εξέπεμπαν σχεδόν 40 φορές τα νόμιμα επιτρεπόμενα επίπεδα οξειδων του αζώτου, ανέφερε η New York Times.

Η Volkswagen AG οδηγήθηκε τότε σε ομοσπονδιακό δικαστήριο, όπου η αυτοκινητοβιομηχανία παραδέχτηκε την εγκατάσταση του λογισμικού σε 11 εκατομμύρια οχήματα Audi ή Volkswagen.

Περίπου 80.000 επιπλέον αυτοκίνητα με κινητήρες 3.0 λίτρων turbo diesel που βρέθηκαν στο SUV Porsche Cayenne είχαν εγκατεστημένο το λογισμικό, αυξάνοντας τον αριθμό των “ρυπογόνων” οχημάτων.

collecting-rust-watch-incredible-evolution

Επομένως, αποφασίστηκε ότι η Volkswagen έπρεπε να καταβάλει 4,3 δισεκατομμύρια δολάρια σε ποινικές κατηγορίες και να αντιμετωπίσει τρία χρόνια υπό επιτήρηση για τρία κακουργήματα.

Επιπλέον, διατάχθηκε στον κατασκευαστή αυτοκινήτων να διαθέσει 10 δισεκατομμύρια δολάρια είτε για να αγοράσει τα επηρεασμένα οχήματα πίσω από τους ιδιοκτήτες, είτε να αφαιρέσει το λογισμικό, είτε να τα καταστρέψει.

Τα οχήματα των πελατών μπορούσαν να επισκευαστούν δωρεάν σε μια αντιπροσωπεία ή να αγοραστούν από την εταιρεία αντί $5.000 έως $10.000.

Διατάχθηκε επίσης να διατεθούν άλλα 25 δισεκατομμύρια δολάρια σε φορείς ελέγχου του περιβάλλοντος, πολιτείες και αντιπροσωπείες ως αποζημίωση για την πώληση των ρυπογόνων αυτοκινήτων.

Οι ιδιοκτήτες είχαν προθεσμία έως τον Σεπτέμβριο του 2019 να αποφασίσουν τι θα κάνουν με τα οχήματά τους.
Ως αποτέλεσμα των επαναγοραστών, οικόπεδα από όλη τη χώρα γέμισαν με επηρεασμένα Volkswagen, Audis ή Porsches.

collecting-rust-watch-incredible-evolution

Ένα τέτοιο οικόπεδο ήταν ένα αεροδρόμιο στο Victorville, California, γεμάτο με 335.000 αυτοκίνητα ενώ αποφασίστηκε η τύχη τους.
Το 2017, η Volkswagen μεταπώλησε 13.000 οχήματα αφού αφαιρέθηκε το λογισμικό, ενώ σχεδόν 30.000 καταστράφηκαν – απομένουν 294.000.
«Τα ευχάριστα νέα είναι ότι η συντριπτική πλειοψηφία αυτών των αυτοκινήτων βρίσκονται εκτός δρόμων», δήλωσε στην USA Today η Elizabeth Cabraser, η δικηγόρος ενάγοντος για την αγωγή.

Δεν ρυπαίνουν, είναι παρκαρισμένα, δεν μπορούν να πουληθούν χωρίς να επισκευαστούν.

Εναέρια πλάνα του αεροδρομίου που αναρτήθηκαν στο YouTube έδειξαν την σταδιακή απομάκρυνση όλων των οχημάτων από τον χώρο, αποκαλύπτοντας ότι χρειάστηκαν τέσσερα χρόνια μέχρι να αδειάσει ο χώρος στάθμευσης.

thecars.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις