Συνεχίζουν το έργο τους κανονικά και χωρίς κανέναν ενδοιασμό οι εισπρακτικές εταιρείες, που απευθύνονται στους καταναλωτές εν μέσω καραντίνας για την πανδημία και αναστολής λειτουργίας των επιχειρήσεων και τους βάζουν κυριολεκτικά το «μαχαίρι στον λαιμό».

Εκπρόσωπος εισπρακτικής εταιρείας που επικοινώνησε τηλεφωνικά με Βολιώτισσα για οφειλή προς τη ΔΕΗ, την απείλησε ορθά-κοφτά, ότι θα της διακοπτόταν η ρευματοδότηση, αν δεν κατέβαλε σε δύο μόλις δόσεις, όλο το ποσό της οφειλής, που ανερχόταν σε 370 ευρώ… Η Βολιώτισσα πανικοβλήθηκε και τηλεφώνησε στο τοπικό κατάστημα της ΔΕΗ, όπου και της όρισαν ραντεβού, λαμβανομένων των μέτρων προστασίας κατά του κορωνοϊού, για να της ρυθμίσουν την οφειλή. Ωστόσο η Βολιώτισσα έμεινε έκπληκτη, όταν προσερχόμενη στα γραφεία της ΔΕΗ στον Βόλο, της ρύθμισαν την οφειλή όχι σε δύο, αλλά σε 24 δόσεις… Αν δηλαδή ανταποκρινόταν στην απειλή της εισπρακτικής εταιρίας, θα πλήρωνε σε δύο δόσεις 185 ευρώ τον μήνα, ενώ στη ΔΕΗ της ρυθμίστηκε η οφειλή προς 15,46 ευρώ τον μήνα… Η τακτική αυτή των εισπρακτικών εταιριών εν μέσω της υγειονομικής – οικονομικής κρίσης προκαλεί έντονες αντιδράσεις από τους οφειλέτες, με σχετικές καταγγελίες να έχουν γίνει στην Ένωση Καταναλωτών Βόλου και Θεσσαλίας.

Σε άλλη περίπτωση, Βολιώτης δέχτηκε τηλεφώνημα από δικηγορικό γραφείο των Αθηνών για απλήρωτο και ληξιπρόθεσμο λογαριασμό από κοινόχρηστο ρεύμα πολυκατοικίας, αξίας, 37 ευρώ περίπου… Την προηγούμενη οφειλή την είχε πληρώσει με καθυστέρηση, αλλά το θέμα είναι ότι στην άλλη πλευρά της τηλεφωνικής γραμμής τον ενημέρωσαν, πως το χρέος που φαίνεται ως απλήρωτο, είναι αυτό των 37 ευρώ περίπου και εμφανίζεται ληξιπρόθεσμο, χωρίς να έχει εκδοθεί άλλος λογαριασμός…

Ο εκπρόσωπος της ΕΝΚΑ Αλ. Κουτσελίνης δήλωσε για το ζήτημα ότι η ΔΕΗ έχει εκχωρήσει τέτοιες αρμοδιότητες σε εισπρακτικές εταιρείες, για να προσθέσει ότι πρέπει οι καταναλωτές να απευθύνονται στις ίδιες τις εταιρίες κοινής ωφέλειας, όπως η ΔΕΗ για ρυθμίσεις και όχι να υποκύπτουν στις απειλές των εισπρακτικών. Συνολικά στην Ελλάδα λειτουργούν σήμερα 700 εισπρακτικές εταιρείες, πολλές εξ αυτών από δικηγορικά γραφεία, που όπως μάλιστα κατάγγειλε ο κ. Κουτσελίνης, δεν εμπίπτουν στις διατάξεις του σχετικού νόμου.

Οι ταχυμεταφορές
Αναφορικά με τα προβλήματα που έχουν ανακύψει το τελευταίο διάστημα με την αύξηση του όγκου αποστολής εμπορευμάτων μέσω των εταιρειών ταχυμεταφορών, λόγω της ανάπτυξης του ηλεκτρονικού εμπορίου, ο εκπρόσωπος της ΕΝΚΑ Βόλου τόνισε ότι οι εν λόγω εταιρείες αδράνησαν να εκσυγχρονιστούν μετά το πρώτο κύμα της πανδημίας. Οι καθυστερήσεις παράδοσης εμπορευμάτων, σύμφωνα με καταγγελίες καταναλωτών, φθάνουν σε ορισμένες περιπτώσεις και τον έναν μήνα. Η Εθνική Επιτροπή Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων έχει εκδώσει την υπ’ αριθμ. 688/52 (ΦΕΚ Β’ 1412/10-6-2013) απόφασή της «Καθορισμός των περιπτώσεων που επιβάλλεται κατ’ αποκοπή αποζημίωση για πλημμελή παροχή ταχυδρομικών υπηρεσιών», με την οποία θεσπίζονται οι κανόνες αποζημίωσης των καταναλωτών.

Έτσι: Για αποδεδειγμένη απώλεια ή ολική κλοπή ή ολική καταστροφή του περιεχομένου ενός φακέλου, το οποίο φέρει μονοσήμαντα ορισμένο αριθμό αποστολής, καταβάλλεται ελάχιστη αποζημίωση 50 € και μέγιστη αποζημίωση 70 € και επιστροφή του ταχυδρομικού τέλους για τη συγκεκριμένη αποστολή. Για αποδεδειγμένη απώλεια ή ολική κλοπή ή ολική καταστροφή του περιεχομένου δέματος καταβάλλεται ελάχιστη αποζημίωση 100 € και μέγιστη αποζημίωση 400 € και επιστροφή του καταβληθέντος ταχυδρομικού τέλους για τη συγκεκριμένη αποστολή. Για αποδεδειγμένη απώλεια ή ολική κλοπή ή ολική καταστροφή του περιεχομένου φακέλου ή δέματος με δηλωμένη αξία/ασφαλισμένου καταβάλλεται αποζημίωση ίση με το ποσό της δηλωθείσας αξίας και επιστρέφεται το καταβληθέν ταχυδρομικό τέλος για τη συγκεκριμένη αποστολή. Για αποδεδειγμένη μερική απώλεια ή μερική κλοπή ή μερική καταστροφή περιεχομένου φακέλου με μονοσήμαντα ορισμένο αριθμό αποστολής και δέματος καταβάλλεται αποζημίωση ίση με την πραγματική αξία της απώλειας ή κλοπής ή καταστροφής με την προϋπόθεση ότι δεν υπερβαίνει το ποσό της αποζημίωσης για απώλεια ή ολική κλοπή ή ολική καταστροφή. Για αποδεδειγμένη μερική απώλεια ή μερική κλοπή ή μερική καταστροφή περιεχομένου φακέλου ή δέματος με δηλωμένη αξία/ασφαλισμένου καταβάλλεται αποζημίωση ίση με την πραγματική αξία της απώλειας ή κλοπής ή καταστροφής, με την προϋπόθεση ότι δεν υπερβαίνει το ποσό της δηλωθείσας αξίας. Εάν ένα δέμα ή ένα ταχυδρομικό αντικείμενο ταχυμεταφορών επιστραφεί και η αιτία της μη επίδοσής του είναι άγνωστη, ο αποστολέας δικαιούται επιστροφή των ταχυδρομικών εξόδων. Για αποδεδειγμένη καθυστέρηση επίδοσης ταχυδρομικών αντικειμένων ταχυμεταφορών, πέραν του συμφωνημένου χρονικού διαστήματος, καταβάλλεται αποζημίωση ίση με 6 € για κάθε μέρα καθυστέρησης και για την περίπτωση που η καθυστέρηση υπερβαίνει το πενταπλάσιο του συμφωνημένου χρόνου επίδοσης, επιπλέον επιστροφή του καταβληθέντος ταχυδρομικού τέλους για τη συγκεκριμένη αποστολή, με την προϋπόθεση ότι το συνολικό ποσό της αποζημίωσης δεν υπερβαίνει τα 100 €. Η αποζημίωση για ηθική βλάβη συμπεριλαμβάνεται στα προαναφερθέντα ποσά, ενώ η συνεπαγόμενη απώλεια κέρδους δεν αποζημιώνεται. Οι αποζημιώσεις των ανωτέρω περιπτώσεων καταβάλλονται στον αποστολέα ή αν αυτός παραιτηθεί των δικαιωμάτων του, στον παραλήπτη του ταχυδρομικού αντικειμένου. Η αποζημίωση καταβάλλεται το αργότερο εντός περιόδου 5 εργάσιμων ημερών από την ημερομηνία έγκρισης καταβολής αποζημίωσης. Η απώλεια ή η κλοπή ή η καθυστερημένη επίδοση απλών ταχυδρομικών αντικειμένων δεν γεννά δικαίωμα αποζημίωσης. Όσοι καταναλωτές αντιμετωπίζουν προβλήματα κατά τις συναλλαγές τους με εταιρείες ταχυμεταφορών, να επικοινωνούν με την Ένωση Εργαζομένων Καταναλωτών Ελλάδας, τηλ. 210-8817730, www.eeke.gr, [email protected] και www.facebook.com/enosikatanaloton/.

e-thessalia

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις