Σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή το ΚΙΝΑΛ ζητάει σαφείς διευκρινίσεις από τα αρμόδια υπουργεία Άμυνας, Οικονομικών, Ανάπτυξης, Ναυτιλίας και Εργασίας

Τα 13 χρόνια αναμονής κλείνει η υπόθεση των πυραυλακάτων, τις οποίες έχει χρυσοπληρώσει το Πολεμικό Ναυτικό, και ακόμα δεν τις έχει παραλάβει.

Σε ερώτηση που κατέθεσε στη Βουλή το ΚΙΝΑΛ ζητάει σαφείς διευκρινίσεις από τα αρμόδια υπουργεία Άμυνας, Οικονομικών, Ανάπτυξης, Ναυτιλίας και Εργασίας σχετικά με την «ολοκλήρωση του προγράμματος ναυπήγησης των δύο Ταχέων Περιπολικών Κατευθυνόμενων Βλημάτων (ΤΠΚ, Νο 6 και Νο 7) του ΠΝ, στα Ναυπηγεία Ελευσίνας».

Κι’ αυτό, διότι «από το 2008 βρίσκεται σε εκκρεμότητα η ναυπήγησή τους, φτάνοντας τα 13 χρόνια αναμονής, ενώ το δημόσιο έχει δώσει εφτά παρατάσεις μέχρι σήμερα, ενώ το κόστος του προγράμματος έχει φτάσει περίπου στα 400 εκ. ευρώ, ξεπερνώντας κατά 100 εκ. ευρώ, αυτού που είχε προβλέψει η σύμβαση του 2008».

Το ΚΙΝΑΛ σημειώνει ότι «στις 31-3-21 λήγει η 7η παράταση, ενώ η κυβέρνηση σχεδιάζει να δώσει την 8η, με επιπλέον σχετική χρηματοδότηση», ενώ επισημαίνει ότι «παρακολουθεί το θέμα με μεγάλη ανησυχία και προβληματισμό».

Στην ερώτηση αναφέρεται επίσης ότι «τα δύο πλοία δεν έχουν δοθεί πλήρως επιχειρησιακά στο ΠΝ. Οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι η Νο 6 ΤΠΚ θα παραδοθεί πλήρως επιχειρησιακή τον Μάιο-Ιούνιο, ενώ η Νο 7 έχει απροσδιόριστη ημερομηνία παράδοσης στο ΠΝ πλήρως ετοιμοπόλεμη, και εκτιμάται ότι αυτή η ημερομηνία τοποθετείται τον Απρίλιο 2022».

Παράλληλα, υπογραμμίζει ότι ήδη «η ΟΝΕΧ, η εταιρία που έχει αναλάβει την διεύθυνση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, εδώ και ένα χρόνο περίπου, ελέγχει την εταιρία με το ποσοστό των 51,95% των μετοχών», ενώ καταλήγει ότι «η κατάσταση έχει ξεφύγει εδώ και πολύ καιρό», καθώς και ότι «η κυβέρνηση μας κοροϊδεύει και οφείλει μία ξεκάθαρη απάντηση όσον αφορά στο χρονοδιάγραμμα και το συνολικό κόστος του προγράμματος ναυπήγησης των δύο ΤΠΚ».

Οι βουλευτές του ΚΙΝΑΛ, ειδικότερα, θέτουν τα εξής ερωτήματα προς του υπουργούς:

«1. Γιατί δεν εκπονείτε ένα οριστικό χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του συνολικού έργου, που θα περιλαμβάνει και το συνολικό επιπλέον κόστος, μέχρι της παράδοσης πλήρως επιχειρησιακά των δύο ΤΠΚ του ΠΝ, ώστε να μην βαδίζουμε σταδιακά κατά τρίμηνα;

2. Για ποιο λόγο δεν έχει καταβληθεί από το 2016 το 30% της αμοιβής των εργαζόμενων, όπως είχε συμφωνηθεί στην τριμερή σύμβαση; Τα ποσά αυτά συμπεριλαμβάνονται στα οφειλόμενα που θα ρυθμιστούν μέσω της εξυγίανσης;

3. Τι θα γίνει με τα συσσωρευμένα χρέη των Ναυπηγείων Ελευσίνας προς το δημόσιο που εκτιμάται στα 400 εκ. ευρώ περίπου και άλλα 25 εκ. ευρώ περίπου στους εργαζόμενους ,σε συνδυασμό με την ένταξη της εταιρίας στον εκκαθαριστικό νόμο 106;»

Αναλυτικότερα, η ερώτηση έχει ως εξής:

«Η εν ισχύ σύμβαση, η οποία υπογράφηκε τον Νοέμβριο 2008, μεταξύ των Ναυπηγείων Ελευσίνας (ΝΒΕΕ Α.Ε.) και του Ελληνικού Δημοσίου, που αντιπροσωπεύεται από το Πολεμικό Ναυτικό (ΠΝ), για τη ναυπήγηση δύο Ταχέων Περιπολικών Κατευθυνόμενων Βλημάτων (ΤΠΚ), της Νο 6 και της Νο 7, δεν έχει δώσει ακόμη στο Υπουργείο Εθνικής Άμυνας (ΥΠΕΘΑ) τα συμβατικά προϊόντα (το έργο δεν έχει ακόμη ολοκληρωθεί, βαδίζουμε ήδη στον 13ο χρόνο, ενώ είναι ασαφές το τελικό χρονοδιάγραμμα παραδόσεων των δύο ΤΠΚ πλήρως επιχειρησιακών, έχει υπερβεί κάθε επιτρεπόμενο όριο ανοχής), ενώ έχει κοστίσει μέχρι σήμερα περίπου 400 εκ. €, μετά τις αλλεπάλληλες κατά διαστήματα τροποποιήσεις και παρατάσεις του χρόνου υλοποίησης, τις αλλεπάλληλες ανά εξάμηνο αναχρηματοδοτήσεις του προγράμματος από το ΥΠΕΘΑ, ενώ είναι ασαφές το τελικό κόστος του. Συγκεκριμένα, ισχύουν τα ακόλουθα:

Λόγω των επανειλημμένων διαχρονικών οικονομικών προβλημάτων της εταιρίας, με τον ν.4361/2016, τροποποιήθηκε η σχετική τριμερής συμφωνία μεταξύ του ΠΝ, της εταιρείας «Ναυπηγικές και Βιομηχανικές Επιχειρήσεις Ελευσίνας ΑΕ» (ΝΒΕΕ ΑΕ) και των εργαζομένων της, για την ολοκλήρωση του προγράμματος ναυπήγησης και κατασκευής ΤΠΚ, με συνολική διάρκεια 29 μήνες, ήτοι παράδοση στο ΠΝ στις 30/6/18, και επιπλέον ενίσχυση ύψους 40 εκ. €. Να ληφθεί υπόψη ότι η συμφωνία προβλέπει ότι το 70% των μισθών των εργαζομένων θα προσφέρεται από το ΠΝ και το υπόλοιπο 30% από την εταιρία.

Από τότε μέχρι σήμερα έχουν δοθεί συνολικά επτά (7) παρατάσεις, ως εξής:

  • 1η έως 30/6/19 (ν.4557/18) και επιπλέον χρηματοδότηση 31,07 εκ. €,
  • 2η έως 30/9/19 (ν.4618/19) και επιπλέον χρηματοδότηση 5,925 εκ. €,
  • 3η έως 31/3/20 (ν.4635/19) και επιπλέον χρηματοδότηση 7,65 εκ. €,
  • 4η έως 30/6/20 (ν.4688/20) και επιπλέον χρηματοδότηση 3,375 εκ. €,
  • 5η έως 30/9/20 (ν.4712/20) και επιπλέον χρηματοδότηση 3,375 εκ. €,
  • 6η έως 31/12/20 (ν.4734/20) και επιπλέον χρηματοδότηση 3,575 εκ. €,
  • 7η έως 31/3/21 (ν.4764/20) και επιπλέον χρηματοδότηση 3,575 εκ. €, συνολικού επιπλέον κόστους 98,545 εκ. €, από αυτά που είχε προβλέψει η σύμβαση του 2008,
  • ενώ αναμένεται η 8η παράταση και αντίστοιχη επιπλέον χρηματοδότηση.

Φτάσαμε στο τέλος Μαρτίου 2021, δηλαδή περίπου 13 χρόνια, και τα δύο πλοία δεν έχουν δοθεί πλήρως επιχειρησιακά στο ΠΝ. Οι πληροφορίες μας αναφέρουν ότι η Νο 6 ΤΠΚ θα παραδοθεί τον Μάιο-Ιούνιο πλήρως επιχειρησιακή, ενώ η Νο 7 έχει ακόμη αρκετές ηλεκτρολογικές, μηχανολογικές και μηχανουργικές εργασίες για να ολοκληρωθεί, και να αρχίσει η εγκατάσταση των συστημάτων στο σκάφος, με απροσδιόριστη ημερομηνία παράδοσης στο ΠΝ πλήρως ετοιμοπόλεμη, και εκτιμάται ότι αυτή η ημερομηνία τοποθετείται τον Απρίλιο 2022».

Το ΚΙΝΑΛ ακόμη επισημαίνει ότι:

-«Η εταιρία δεν πληρώνει το 30% που υποχρεούται από την τροπολογία του 2016 στους εργαζόμενους, με αποτέλεσμα το ύψος του ποσού που οφείλουν τα ναυπηγεία στους εργαζόμενους ανέρχεται στα 25 εκ. € περίπου.

-Η κυβέρνηση έχει επιλέξει τις τρίμηνες παρατάσεις και θα χρηματοδοτήσει για ακόμη μία φορά την εταιρία για το επόμενο τρίμηνο με το εκτιμώμενο ποσό των 3,5 εκ. ευρώ περίπου».

Οι εργασίες για την παράδοση της ΤΠΚ Νο 7, ώστε να είναι πλήρως επιχειρησιακή στη διάθεση του ΠΝ, θα καθυστερήσουν για αρκετό χρόνο.

-Η ΟΝΕΧ είναι η εταιρία που έχει αναλάβει την διεύθυνση των Ναυπηγείων Ελευσίνας, εδώ και ένα χρόνο περίπου, και ελέγχει την εταιρία με το ποσοστό των 51,95% των μετοχών.

-Για την ένταξη της εταιρίας στον εκκαθαριστικό νόμο 106 απαιτείται η έγκριση της Γενικής Συνέλευσης των ναυπηγείων και η έγκριση τουλάχιστον του 70% των πιστωτών».

lawandorder.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις