Κανένα εμβολιαστικό κέντρο δεν τους αναλαμβάνει, ενώ τα νοσοκομεία της Αττικής δεν διαθέτουν κενές ημερομηνίες για ραντεβού

Παρά το γεγονός ότι το εθνικό σχέδιο εμβολιασμού «Ελευθερία» συνεχίζεται -με τον πλέον ενεργό πληθυσμό να έχει μπει στη διαδικασία-, οι «τρύπες» στο σύστημα παραμένουν, ταλαιπωρώντας αφάνταστα τους πολίτες.

  • Του Αντώνη Ραυτόπουλου

Το τελευταίο διάστημα έχει διαπιστωθεί μεγάλο κενό για τους πολίτες που έχουν πολύ σοβαρές αλλεργίες, περιπτώσεις δηλαδή που μπορούν να προκαλέσουν αλλεργικό σοκ και μεγάλες επιπλοκές στην υγεία. Συγκεκριμένα, για αυτούς τους πολίτες, που βρίσκονται στην ηλικιακή κατηγορία η οποία εμβολιάζεται με AstraZeneca, τα εμβολιαστικά κέντρα δεν αναλαμβάνουν τον εμβολιασμό τους και τους παραπέμπουν σε νοσοκομείο, ώστε να έχουν την άμεση και απαιτούμενη φροντίδα σε περίπτωση αλλεργικού σοκ.

Ωστόσο, σύμφωνα με καταγγελίες που έχουν φτάσει στη «δημοκρατία», πολίτες που έχουν πολύ σοβαρές αλλεργίες και μπήκαν στη διαδικασία να κλείσουν ραντεβού σε νοσοκομείο της Αθήνας δεν βρήκαν διαθέσιμες ημερομηνίες. Μάλιστα, το μόνο διαθέσιμο νοσοκομείο ήταν στη… Ρόδο! Επίσης, με βάση τις παραπάνω καταγγελίες, προκύπτει ότι τα νοσοκομεία της χώρας δεν έχουν προμηθευτεί εμβόλια της AstraZeneca, τα οποία χορηγούνται μόνο σε εμβολιαστικά κέντρα και κέντρα υγείας.

Την ίδια ώρα, τα εμβολιαστικά κέντρα δεν είναι στελεχωμένα με ανθρώπους που μπορούν να αντεπεξέλθουν σε τόσο σοβαρά περιστατικά, γεγονός που θέτει σε κίνδυνο τόσο τους πολίτες που εμβολιάζονται, όσο και τους ίδιους τους επαγγελματίες – σε περίπτωση που βρεθούν αντιμέτωποι με κάποια σοβαρή αλλεργική αντίδραση.

Αλλεργικός στην πενικιλίνη

Μιλώντας στη «δημοκρατία», πολίτης αναφέρει τη δική του περίπτωση, όταν έσπευσε να εμβολιαστεί στο mega εμβολιαστικό κέντρο «Προμηθέας», στο Μαρούσι. Όντας αλλεργικός στην πενικιλίνη και σε κάποιες τροφές και με πρόσφατο αλλεργικό σοκ, δημιουργήθηκαν αμφιβολίες στον γιατρό που του έκανε το εμβόλιο. Τελικά, ο εμβολιασμός ολοκληρώθηκε, ευτυχώς χωρίς κάποια δυσάρεστη εξέλιξη, αφού ο πολίτης είχε απευθυνθεί στον προσωπικό του αλλεργιολόγο, ο οποίος τον συμβούλευσε ότι δεν έχει να φοβηθεί κάτι.

Ωστόσο, η παραπάνω περίπτωση αναδεικνύει περίτρανα ότι το προσωπικό στα εμβολιαστικά κέντρα δεν μπορεί να αντεπεξέλθει σε όλες τις περιστάσεις και υπάρχει μεγάλος κίνδυνος να βρεθεί αντιμέτωπο με καταστάσεις που δεν θα μπορεί να διαχειριστεί. Χωρίς να φταίει, βέβαια, εφόσον του ανατέθηκε από την Πολιτεία κάτι πέραν των δυνατοτήτων του και από τη στιγμή, μάλιστα, που, όταν ο πολίτης αναζητά νοσοκομείο για να μην έχει καμιά αμφιβολία για τον εμβολιασμό του, του προσφέρουν ραντεβού εκατοντάδες χιλιόμετρα μακριά.

«Άφαντος» ο Θεμιστοκλέους

Η «δημοκρατία» προσπάθησε να επικοινωνήσει με τις αρμόδιες Αρχές του υπουργείου Υγείας, τόσο για να αναδειχθεί το κενό του… πολυδιαφημισμένου και «άριστου» εμβολιαστικού προγράμματος όσο και για να τελειώσει η ταλαιπωρία των πολιτών. Ωστόσο, ο γενικός γραμματέας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, Μάριος Θεμιστοκλέους, δεν μπόρεσε να «χωρέσει» στο… πυκνό του πρόγραμμα λίγα λεπτά για να απαντήσει στα ερωτήματα της «δημοκρατίας», παρά τις συνεχείς προσπάθειές μας.

Πάντως, πηγές του γραφείου της Γενικής Γραμματείας Πρωτοβάθμιας Φροντίδας Υγείας, μιλώντας στη «δημοκρατία», επέμειναν ότι, βάζοντας τον ταχυδρομικό κώδικα, ο πολίτης μπορεί να βρει διαθέσιμο ραντεβού ακόμα και σε νοσοκομείο της Αττικής, παρά τα παραπάνω προβλήματα που τους επισημάναμε.

newsbreak.ge

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις