Τέσσερα Δημοτικά Σχολεία της Μαγνησίας, δύο του Βόλου, ένας της Ν. Ιωνίας και ένα του Αλμυρού, συνεργάστηκαν και κατάφεραν να είναι μεταξύ των 10 Δημοτικών Σχολείων και Γυμνασίων της χώρας που θα βραβευτούν με έπαινο για τον διαγωνισμό «Φτιάξε τον δικό σου σεισμογράφο», σχολικό έτος 2019-2020.
Ο διαγωνισμός έγινε στο πλαίσιο του έργου H2020: «Open Schools for Open Societies – OSOS», αντικείμενο του οποίου είναι η προετοιμασία της εισαγωγής της καινοτομίας του «Ανοιχτού σχολείου», με βασικό άξονα τις φυσικές επιστήμες και τα αντικείμενα του STEM σε θεματικές που συνδέονται με σύγχρονες κοινωνικές προκλήσεις, σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης.
Στο ανωτέρω πλαίσιο, εντασσόταν η διενέργεια Σχολικού Διαγωνισμού με θέμα: «Φτιάξε τον δικό σου σεισμογράφο» για το τρέχον σχολικό έτος 2019-2020, όπου αναμένεται να αναδειχθούν καλές πρακτικές που συνδέονται με τη μελέτη ενός φυσικού φαινομένου με μεγάλο κοινωνικό αντίκτυπο. Στόχοι του διαγωνισμού ήταν αφενός η αύξηση του ενδιαφέροντος των μαθητών και μαθητριών για την επιστήμη και για το πώς επηρεάζει την καθημερινή τους ζωή και αφετέρου η αύξηση του ενδιαφέροντος των εκπαιδευτικών σχετικά με την εισαγωγή της καινοτομίας στην καθημερινή διδασκαλία.
Για την υλοποίηση του ανωτέρω διαγωνισμού, ως προϋποθέσεις και κριτήρια επιλογής είχαν οριστεί, βάσει της πρόσκλησης, τα εξής:
Κριτήριο 1 – Ποιότητα: η παρουσίαση της εργασίας πρέπει να είναι ολοκληρωμένη και ναØ ακολουθεί τα τέσσερα στάδια του Open Schools for Open Societies: Αισθάνομαι – Φαντάζομαι – Δημιουργώ – Μοιράζομαι.
Κριτήριο 2 – Επιστημονική ορθότητα: η εργασία πρέπει να περιέχει επιστημονικά ορθές επεξηγήσεις, ερμηνείες και περιγραφές και να μην παραπέμπει σε πηγές που δημιουργούν εσφαλμένες αντιλήψεις ή παρανοήσεις σε σχέση με το υπό εξέταση φαινόμενο.
Επίσης:
Κριτήριο 3 – Να βασίζεται στις βασικές αρχές της διαδικασίας για Υπεύθυνη Έρευνα και Καινοτομία.
Κριτήριο 4 – Να δίνει έμφαση στην ανάπτυξη των δεξιοτήτων (διερευνητική μάθηση, επίλυση προβλημάτων, δημιουργικότητα) και της προσωπικότητας των μαθητών/μαθητριών, όπως επίσης να δίνει έμφαση στη συνεργατικότητα και στην εργασία σε ομάδες.
Κριτήριο 5 – Να δίνει έμφαση στην αντίληψη εκ μέρους των μαθητών/μαθητριών για τις παραμέτρους της πολιτικής προστασίας που σχετίζονται με την αντιμετώπιση και πρόληψη των επιπτώσεων των σεισμών στη χώρα μας.
Για τον διαγωνισμό είχε προβλεφθεί να απονεμηθεί έπαινος σε ειδική εκδήλωση που θα πραγματοποιούνταν κατά το τελικό μαθητικό συνέδριο του OSOS (Τεχνόπολη του Δήμου Αθηναίων, 13 Μαρτίου 2020). Σύμφωνα με τη διοργάνωση, οι σχολικές ομάδες θα είχαν την ευκαιρία να παρουσιάσουν τις εργασίες τους στο πλαίσιο της εκδήλωσης βράβευσης στο εν λόγω Φεστιβάλ, το οποίο αναβλήθηκε λόγω ανωτέρας βίας, βάσει των ανακοινώσεων του Εθνικού Οργανισμού Υγείας-ΕΟΔΥ) σχετικά με την αναστολή οιασδήποτε συνεδριακής εκδήλωσης στην επικράτεια για τις επόμενες τέσσερις εβδομάδες, στο πλαίσιο λήψης μέτρων για τη μείωση διασποράς του νέου κορονοϊού που ίσχυσαν από τη Δευτέρα 9 Μαρτίου 2020. Παρόλα αυτά, οι σχολικές μονάδες δύνανται, εφόσον το επιθυμούν, να δημοσιεύσουν, κατόπιν κρίσης, σχετικό άρθρο με την εργασία τους, στο μαθητικό Ευρωπαϊκό επιστημονικό περιοδικό, Open Schools Journal for Open Science. Το περιοδικό φιλοξενείται στην πλατφόρμα του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης και πραγματοποιείται υπό την αιγίδα της σύμπραξης OpenAIRE.
Βράβευση για 10 σχολεία
Κατά τη συνεδρίαση του Ινστιτούτου Εκπαιδευτικής Πολιτικής του υπουργείου Παιδείας εκδόθηκε το πρακτικό της ειδικής επιτροπής για την αξιολόγηση των εκπαιδευτικών σεναρίων (και επιλογής των σχολείων που θα συμμετάσχουν στη βράβευση) του διαγωνισμού και μεταξύ των 10 καλύτερων εκπαιδευτικών σεναρίων («εργασιών»), από σχολικές μονάδες της Α΄/θμιας ή και Β΄/θμιας Εκπαίδευσης της χώρας, βρίσκονται τα 4ο Δημοτικό Σχολείο Αλμυρού και το 12ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου (συνεργασία των δύο σχολείων) και τα 27ο Δημοτικό Σχολείο Βόλου και 4ο Δημοτικό Σχολείο Ν. Ιωνίας (συνεργασία των δύο σχολείων).
Τα άλλα σχολεία που βραβεύονται είναι Δημοτικά Σχολεία από το Γιαννιτσοχώρι, Ηγουμενίτσα, Ρόδο και Μάνδρα Αττικής, Γυμνάσιο – Λυκειακές Τάξεις Μαγούλας Καρδίτσας, ΕΚ Καρδίτσας, ΓΕΛ Αμερικανικής Γεωργικής Σχολής Θεσσαλονίκης και ΓΕΛ Καισαριανής.
Η Επιτροπή αποφάσισε ομόφωνα να εισηγηθεί προς το Διοικητικό Συμβούλιο του Ι.Ε.Π., δια της Υπεύθυνης του Έργου στο Ι.Ε.Π., Δρ. Γεωργίας Φέρμελη, τα εξής: Την απονομή βραβείου συμμετοχής στα δέκα σχολεία, οι εργασίες των οποίων διακρίθηκαν, την απονομή επαίνου συμμετοχής σε άλλα δύο σχολεία (ΕΚ- Σάμου και Πειραματικό Γυμνάσιο Ηρακλείου), λόγω της μη πλήρους ανάρτησης της «Έκθεσης» (συνοδευόμενη από φωτογραφικό ή άλλο οπτικοακουστικό υλικό) στην πλατφόρμα του έργου OSOS και την απονομή βεβαίωσης συμμετοχής στις υπόλοιπες πέντε σχολικές μονάδες η συμμετοχή των οποίων κρίθηκαν μη έγκυρες λόγω μη πλήρωσης των κριτηρίων του διαγωνισμού (τρία Γυμνάσια, ένα ΓΕΛ και ένα ΕΠΑΛ).
myvolos.net
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις