Όταν ο Κυριάκος Μητσοτάκης ζήτησε «αδελφομοιρασιά», για να διεκδικήσει ο ίδιος – αντί της Ντόρας, ή και εναντίον της- την ηγεσία της ΝΔ λίγοι τον πήραν στα σοβαρά. Ο ίδιος όμως είχε δυο πλεονεκτήματα.
Το ένα ήταν συνδρομή του οικογενειακού εχθρού που είχε καταστρέψει ήδη τον πατέρα του και την αδελφή του, αλλά αυτό δεν τον εμπόδισε να γίνει υπουργός του.
Το άλλο ήταν ότι καλύτερο διέθετε η αμερικανική αγορά του πολιτικού μάρκετινγκ οι τεχνικές της οποίας μπορούσαν να εξαφανίσουν τα προσωπικά του μειονεκτήματα στο δημόσιο χώρο.
Για να μην την πατήσει όπως ο πατέρας του το 1993- όταν πιάστηκε στα πράσα να καθοδηγείται «στο πεδίο» από την εκπρόσωπο της αμερικάνικης εταιρίας που «έτρεχε» την καμπάνια του- το υπερατλαντικό «κόνσεπτ» στο οποίο κατέληξε έφτανε απρόσωπα στην Αθήνα -και το υλοποιούσε ο Τάκης Θεοδωρικάκος.
Η μόνη έξωθεν παρουσία ήταν ο διάσημος Σταν Γκρίνμπεργκ, που εμφανίσθηκε κάποια στιγμή ως «σύμβουλος» και το πρώτο που πέτυχε ήταν να μην του δώσει κανείς ιδιαίτερη σημασία .
Αν οι νυχτωμένοι μακριά του τότε κυβερνώντος ΣΥΡΙΖΑ, ήξεραν με ποιον έχουν να κάνουν, θα καταλάβαιναν και με ποιους όρους θα πήγαιναν στις εκλογές του 2019. Ο «σύμβουλος» του Μητσοτάκη είναι ο αρχιερέας της μαύρης προπαγάνδας στην πολιτική. Ή αλλιώς της «αρνητικής διαφήμισης».
Ειδικά όταν ο πελάτης του δεν έχει επαρκή πολιτικά προσόντα, δεν προσπαθεί να τον βελτιώσει , αλλά εστιάζει στην αρνητική φόρτιση του αντίπαλου του.
Ο Αμερικάνος επικοινωνιολόγος και οι εταιρίες που συντονίζει, διαμόρφωσαν το προφίλ Μητσοτάκη με τον κλασικό αμερικανικό τρόπο της… αντιδιαστολής: επίθεση στον αντίπαλο με θεμιτά και αθέμιτα μέσα, τακτική «όχι σε όλα», διαδόσεις για τους άλλους, ακόμη και εσωκομματικά, «ντίλς» με τους μιντιάρχες και αυστηρή σκηνοθεσία σε κάθε δημόσια παρουσία.
Έτσι ο κληρονόμος που είχε κερδίσει ΝΔ με βάση τη διάδοση ότι ο Καραμανλής είναι αφανής κυβερνητικός εταίρος του Τσίπρα και αν βγει ο Μεϊμαράκης το κόμμα θα …. Γίνει συγκυβέρνηση- πήρε άνετα και τις εθνικές εκλογές, καταλογίζοντας τα πάντα στον Τσίπρα: ευθύνεται για τη χρεοκοπία της χώρας, την προδίδει στις Πρέσπες, είχε πατέρα χουντικό και καπνίζει πούρα σε γιοτ εφοπλιστών.
Ακόμη και αν χρειάσθηκε να τον αποσύρουν από τελευταίο και καθοριστικό ντιμπέιτ με τον Τσίπρα, η συνταγή πέτυχε.
Αλλά το γλυκό άρχισε να ξινίζει νωρίς. Αν δεν είχε προκύψει η πανδημία, στο χρόνο απάνω ο Μητσοτάκης θα άρχισε να φυλλοροεί.
Η ακινητοποίηση της κοινωνίας από τον κορονοϊό, του έδωσε δυο άνετα χρόνια. Αλλά ο τρίτος χρόνος, τον βρήκε σε αποδόμηση.
Σύμφωνα μια κλασσική πρακτική του μάρκετινγκ, όταν ένα προϊόν αρχίζει να μην πουλάει, ο υπεύθυνος της παράγωγής του σπεύδει επί τόπου για να μελετήσει τη συμπεριφορά του στο ράφι και να εξακριβώσει γιατί οι πελάτες το προσπερνούν. Όταν δεν το πλακώνουν στα μπινελίκια.
Κατ αντιστοιχία, η άφιξη του Σταν Γκρίνμπεργκ είχε σκοπό να διακριβώσει τι δεν πάει καλά πλέον με το προϊόν «Κυριάκος Μητσοτάκης», που ο ίδιος και άλλοι ομοεθνείς και ομότεχνοι του παρήγαγαν και τοποθέτησαν την ελληνική αγορά. Για να ανανεώσει το «κόνσεπτ» ήταν απαραίτητο να σχηματίσει προσωπική γνώμη.
Θα περνούσε απαρατήρητο αν η ιστοσελίδα Militaire.gr του Πάρι Καρβουνόπουλου δεν αποκάλυπτε ότι στο VIP αεροσκάφος που μετέφερε την πρωθυπουργική αποστολή στη Θεσσαλονίκη για τη ΔΕΘ, βρισκόταν κι ένας ασυνήθιστος επιβάτης.
Οι αναλυτές δεν χρειάσθηκαν πολύ για να καταλάβουν ότι το «σύστημα Μητσοτάκη» ετοιμάζεται για εκλογές και κάνει «ρεκτιφιέ» στο προφιλ του Κυριάκου. Η προεκλογική ομιλία στο Βελλίδειο τα παραφουσκωμένα «μέτρα» και οι υποσχέσεις για το 2022 το επιβεβαίωσαν.
Στην ομάδα του Αμερικανού αποδόθηκε και το γελοίο περιστατικό με τον «Ντάλτον» του θεσσαλικού κάμπου, αλλά και ότι ο Κυριάκος απέκτησε ξαφνικά χιούμορ και έκανε απρόβλεπτα τηλεφωνήματα σε τοπικά ραδιόφωνα.
Σ αυτές τις περιπτώσεις οι συνταγές αποδίδουν όταν ο σεφ μένει αθέατος. Έτσι ο δαιμόνιος κυβερνητικός εκπρόσωπος απέδωσε την επιβίβαση του ξένου στο πρωθυπουργικό αεροσκάφος , στη γνωστή βαθιά πίστη του Μητσοτάκη στην ιδέα της φιλοξενίας. «Είναι παλιός γνώριμος και συνομιλητής του Πρωθυπουργού».
Στο αγνό πρωθυπουργικό αίσθημα για να δικαιολογηθεί η τσάρκα με κυβερνητικό αεροπλάνο, προστέθηκε και ο αφιλοκερδής χαρακτήρας του Γκρίνμπεργκ: «Δεν πληρώνεται». Το μόνο που δεν είπε ότι πλήρωσε και εισιτήριο για τη Θεσσαλονίκη.
Πιο καθαρή ομολογία δεν θα μπορούσε να υπάρχει. Η αμερικανική εταιρία που ψιμυθιώνει τον Μητσοτάκη από χρόνια, είναι εδώ και ετοιμάζει το ριμέικ του 2019. Η άχαρη αναφορά στις γαλοπούλες και τα Χριστούγεννα, προϊδεάζει για το είδος της επανάληψης.
Η καμπάνια με την οποία αντιμετωπίσθηκε ο Τσίπρας στις προηγούμενες εκλογές, θα μοιάζει με σχολική εκδρομή μπροστά στις πιο σκληρές μεθόδους του αδίστακτου Γκρίνμπεργκ , που θα χρειαστούν στις επόμενες για να σταθεί στα πόδια του ο απερχόμενος Πρωθυπουργός.
Το παράδοξο δεν είναι πώς θα συμπεριφερθεί προεκλογικά το σύστημα Μητσοτάκη. Είναι ότι οι άνθρωποι του Τσίπρα θα πιαστούν πάλι στον ύπνο.
Ο Γιώργος Λακόπουλος είναι δημοσιογράφος
ieidiseis.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις