Τα παράδοξα του «επιτελικού κράτους Μητσοτάκη»: το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών να περιγράφει σε έγγραφό του το γενικευμένο μπάχαλο που έχουν προκαλέσει στο κέντρο της Αθήνας τα σχέδια του Μεγάλου Περιπάτου και με το ίδιο έγγραφο να εγκρίνει τα έργα του Δήμου Αθηναίων για διαπλάτυνση των πεζοδρομίων της Πανεπιστημίου.
Σχεδόν ενάμιση χρόνο από την εποχή που ο δήμαρχος Αθηναίων, Κώστας Μπακογιάννης, πρωτοανακοίνωσε τον «Μεγάλο Περίπατο», τα αρχικά σχέδια υλοποιούνται κομμάτι κομμάτι. Ξεκίνησαν από το κάτω μέρος της Πλατείας Συντάγματος, όπου η επέκταση του πεζοδρομίου προκαλεί συμφόρηση της κυκλοφορίας από Σταδίου, τη Βασιλίσσης Σοφίας και την Αμαλίας. Τώρα τα έργα επεκτείνονται στην Πανεπιστημίου, με προϋπολογιζόμενο κόστος 3 εκατομμυρίων ευρώ, που δεν έχει ακόμη αναλυθεί επαρκώς.
Χωρίς δημόσια διαβούλευση
Επίσης, έχουν παραπεμφθεί στις ελληνικές καλένδες οι αρχικές εξαγγελίες για δημόσια διαβούλευση, Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο και εκπόνηση Στρατηγικής Μελέτης Περιβαλλοντικών Επιπτώσεων (ΣΜΠΕ), η οποία θα ήταν, υποτίθεται, έτοιμη από το φθινόπωρο του 2020, ώστε να περάσει και από τη Βουλή. Μάλιστα, όχι μόνον η ΣΜΠΕ ξεχάστηκε, αλλά ο Δήμος Αθηναίων ζήτησε στις 30 Σεπτεμβρίου να εξαιρεθεί από τις διαδικασίες περιβαλλοντικής αδειοδότησης και η Γενική Διεύθυνση Χωροταξικής και Περιβαλλοντικής Πολιτικής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης Αττικής απάντησε θετικά πριν από τέσσερις μέρες, στις 14 Οκτωβρίου.
Πιο εντυπωσιακές, όμως, και από τις απαλλαγές αδειοδότησης είναι οι παρατηρήσεις που κάνουν οι αρμόδιοι του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών για τις επιπτώσεις του Μεγάλου Περιπάτου σε έγγραφο της Γενικής Διεύθυνσης Συγκοινωνιακών Υποδομών, με ημερομηνία 20 Σεπτεμβρίου 2021 (αναμένεται να χρησιμοποιηθεί το επόμενο διάστημα, όταν θα έρθουν προς συζήτηση στο Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας τα έργα στην Πανεπιστημίου).
Οπως αναφέρεται:
● Υπάρχουν προβλήματα στη λειτουργία του κόμβου Β. Σοφίας-Πανεπιστημίου-Αμαλίας, για τα οποία «έχουν γίνει ήδη έγγραφα από την Τροχαία Αθηνών» (στο σημείο αυτό τουλάχιστον δύο λωρίδες από τη Β. Σοφίας και άλλες τρεις από την Αμαλίας συγχωνεύονται σε τρεις της Πανεπιστημίου πάνω σε στροφή). «Θα πρέπει να διερευνηθεί περαιτέρω η λειτουργία του σηματοδοτούμενου κόμβου με βάση επικαιροποιημένους φόρτους» και «να εξεταστεί κατά πόσον επαρκεί η τροποποίηση του προγράμματος φωτεινής σηματοδότησης ή αν θα χρειαστεί να γίνουν και επιπλέον μικρές γεωμετρικές παρεμβάσεις στον κόμβο».
● Πρέπει να εκπονηθούν μελέτες οδοποιίας, αποχέτευσης ομβρίων κ.λπ. και «μετά την υλοποίηση του έργου και των προτεινόμενων ρυθμίσεων η Περιφέρεια Αττικής σε συνεργασία με τον Δήμο Αθηναίων, αφού αξιολογήσουν τη νέα κατάσταση με συλλογή νέων κυκλοφοριακών φόρτων θα εξετάσουν αν απαιτείται τροποποίηση ή επικαιροποίηση των προγραμμάτων φωτεινής σηματοδότησης με βάση τα νέα κυκλοφοριακά δεδομένα, οι οποίες και θα εγκριθούν αρμοδίως».
● «Θα πρέπει να εκπονηθούν, επικαιροποιημένα – τελικά σχέδια σήμανσης, όπως θα έχουν διαμορφωθεί στις μελέτες εφαρμογής του έργου, όπου θα απεικονίζονται όλα τα απαιτούμενα στοιχεία (πεζοδρόμια, εσοχές στάθμευσης, λεωφορειολωρίδες, οριζόντια και κατακόρυφη σήμανση)».
● «Θα πρέπει σε συνεργασία με τον ΟΑΣΑ να εκπονηθούν μελέτες τεκμηρίωσης και εφαρμογής των λεωφορειολωρίδων, καθώς και μελέτη εφαρμογής οριζόντιας και κατακόρυφης σήμανσης, με σκοπό την ολοκλήρωση της διαδικασίας καθορισμού των λεωφορειολωρίδων». Στα αρχικά σχέδια περιλαμβάνονταν λεωφορειολωρίδες στην Ακαδημίας και στη Φιλελλήνων.
Υπενθυμίζεται ότι σε συνέντευξη τύπου την περασμένη εβδομάδα ο υπουργός Υποδομών και Μεταφορών Κ. Καραμανλής, απαντώντας σε ερώτηση της «Εφ.Συν.», είχε αναφέρει ότι, κατά την εκτίμησή του, τα έργα του Μεγάλου Περιπάτου δεν συμβάλλουν στα κυκλοφοριακά προβλήματα που προκαλούν την επαναφορά του Δακτυλίου από 25 Οκτωβρίου.
Κομφούζιο και από το κλείσιμο της Βασιλίσσης Ολγας
Το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών επεκτείνει τις παρατηρήσεις του και στις επιπτώσεις του αποκλεισμού της κυκλοφορίας από τη λεωφόρο Βασιλίσσης Ολγας που ισχύει από το καλοκαίρι του 2020, αναφέροντας:
● Πρέπει «να εκπονηθεί μελέτη ελέγχου οδικής ασφάλειας, ιδίως όσον αφορά τη Λεωφόρο Βασιλίσσης Ολγας και οι παρατηρήσεις της να ληφθούν υπόψη στη μελέτη εφαρμογής του έργου».
● Να διερευνηθούν περαιτέρω «η χρήση του διαδρόμου του τραμ από τα οχήματα έκτακτης ανάγκης στην κατεύθυνση προς Λεωφόρο Βασιλέως Κωνσταντίνου, καθώς και η προσβασιμότητα των στάσεων των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς». Αποκαλύπτεται, μάλιστα, ότι σχετικά με τη χρήση του διαδρόμου του τραμ από λοιπά οχήματα ειδικών κατηγοριών, «εκκρεμεί και η σχετική απάντηση από την Αττικό Μετρό και τη ΣΤΑΣΥ»…
● Τίθεται όμως με ένταση και η επιβάρυνση στο οδικό δίκτυο από το γεγονός ότι τα οχήματα που χρησιμοποιούσαν την Ολγας για να κινηθούν προς και από το Παναθηναϊκό Στάδιο, πρέπει τώρα να πραγματοποιούν περιπορείες γύρω από τους Στύλους του Ολυμπίου Διός μέσα από τις οδούς Αρδηττού, Αθανασίου Διάκου, Καλλιρρόης και Βούρβαχη. «Ιδίως όσον αφορά τον κορεσμένο κόμβο (κατά τις ώρες αιχμής) Καλλιρρόης – Βουλιαγμένης – Διάκου – Αρδηττού», «θα χρειασθεί να επανεξεταστεί η ριζική αλλαγή του τρόπου λειτουργίας του, αλλά και της γεωμετρικής διαμόρφωσής του», αναφέρει το έγγραφο.
Ζητείται, επίσης, να προβλεφθούν θέσεις στάσης και στάθμευσης των ταξί και τουριστικών λεωφορείων, τα οποία «χρησιμοποιούν μη θεσμοθετημένα τη δεξιά λωρίδα βασικών αρτηριών του κέντρου, όπως ενδεικτικά στη Λ. Βας. Ολγας, από όπου θα απομακρυνθούν, και στη Λ. Βασ. Αμαλίας στο ύψος της Διον. Αρεοπαγίτου».
Λίγο πριν από το τέλος του εγγράφου, το υπουργείο Υποδομών, ως να μην είναι εκείνο αρμόδιο, χαρακτηρίζει «ιδιαίτερα κρίσιμη την αναδιάρθρωση του δικτύου των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, προκειμένου να διασφαλιστεί η εξυπηρέτηση του μετακινούμενου κοινού της Αθήνας με τις αστικές συγκοινωνίες, ώστε να μειωθεί ο αριθμός των Ι.Χ. οχημάτων στο κέντρο της πόλης», «ειδάλλως, οι όποιες ρυθμίσεις δεν θα επιφέρουν τα επιθυμητά αποτελέσματα».
efsyn.gr
EUROKINISSI/ΑΝΤΩΝΗΣ ΝΙΚΟΛΟΠΟΥΛΟΣ
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις