Συνεχίζονται οι αποκαλύψεις για το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ που κόστισε τη ζωή στον 41χρονο, με τους εργαζόμενους να καταγγέλλουν ότι υπάρχουν στοιχεία για προβλήματα στα συγκεκριμένα λειαντικά μηχανήματα της αναδόχου εταιρείας που πραγματοποιούσε τις εργασίες συντήρησης και μάλιστα να κάνουν λόγο για εκτροχιασμό που είχε σημειωθεί στις 22 Αυγούστου, για τον ίδιο λόγο, στον σταθμό “Βικτώρια”.

Ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΗΣΑΠ Σπύρος Ρεβύθης προχώρησε σε νέες σοβαρές καταγγελίες, μιλώντας στον Realfm 97,8 και την εκπομπή των Μάνου Νιφλή και Άκη Παυλόπουλου. Περιέγραψε τι συνέβη τον περασμένο Αύγουστο με το συγκεκριμένο μηχάνημα, ενώ μίλησε για μεθόδους της διοίκησης που αγγίζουν τα όρια του εκβιασμού, καθώς, όπως είπε, ζητούν από στελέχη και εργαζόμενους εχεμύθεια, αποκρύπτοντας όσα συμβαίνουν στον οργανισμό.

Στην εκπομπή μίλησε στη συνέχεια και ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νίκος Χαιρέτας, χωρίς ωστόσο να δώσει πειστικές απαντήσεις για το γεγονός ότι η διοίκηση είχε αποκρύψει τη βλάβη που είχε υποστεί ξανά το μηχάνημα τον Αύγουστο.

“Μετά το τραγικό δυστύχημα, άνοιξαν στόματα. Χθες μου έστειλαν φωτογραφίες συνάδελφοι που ήταν στον εκτροχιασμό της ίδιας λοκομοτίβας, της ίδιας λειαντικής μηχανής, που βρισκόταν στον σταθμό “Βικτώρια”, στις 22 Αυγούστου στις 06.19 π.μ. Είχε εκτροχιαστεί, απ’ ότι κατήγγειλαν οι εργαζόμενοι. Μας κατήγγειλαν ότι είχε εκτροχιαστεί γιατί είχε το ίδιο πρόβλημα, από φρένα εκτροχιάστηκε κι έπεσε ο συρμός μέσα στο χαλίκι. Μετά η ΣΤΑΣΥ κάλεσε γερανό, το σήκωσε και άγνωστο πού το πήγε” είπε ο κ. Ρεβύθης στον Realfm.

ΗΣΑΠ βλάβη ατύχημα

“Το μηχάνημα το νοίκιασε η ΣΤΑΣΥ εφόσον έγινε η εισήγηση από τον γενικό διευθυντή συντήρησης. Eίχε να γίνει λείανση από το 2008, κι ως εκπρόσωπος εργαζομένων αλλά και το υπόλοιπο Δ.Σ. είπαμε ναι στη δαπάνη προκειμένου να λειανθεί γραμμή που έχει 13 χρόνια να λειανθεί, ενώ θα έπρεπε να γίνεται κάθε πέντε χρόνια.

Εκ των υστέρων, εφόσον ανατέθηκε στον ανάδοχο εργολάβο η δουλειά, έπρεπε από τη ΣΤΑΣΥ να ελέγχονται τα εξής: τι είδους υπηρεσίες παρέχει, τι είναι τα μηχανήματά του αυτά, πώς λειτουργούν και τις ασφαλιστικές δικλείδες που θα έπρεπε να υπάρχουν. Ποιος τα έκανε αυτά; Δεν τα έκανε κανείς.  Αναρωτιόμαστε καταρχήν ποιος το ενέκρινε. Αν το ενέκρινε ένας δημόσιος οργανισμός ότι μπορεί να μπει στη σταθερή τροχιά…” συνέχισε ο εκπρόσωπος των εργαζομένων του ΗΣΑΠ, σημειώνοντας ότι δεν έχουν πάρει απαντήσεις σχετικά με τις πιστοποιήσεις που διέθετε το μηχάνημα λείανσης.

“Η διοίκηση όταν κάποτε λέγαμε ότι θέλουμε ανταλλακτικά και αναλώσιμα, έβγαινε με δελτίο Τύπου και υποστήριζε ότι λέμε ψέματα και ύστερα από  λίγο αραίωναν τα δρομολόγια γιατί δεν είχαν ανταλλακτικά και τρένα να εξυπηρετήσουν τους πολίτες. Δηλαδή η Διοίκηση θα υπερασπιστεί την καρέκλα της, λογικό είναι…” συμπλήρωσε.

Σπύρος Ρεθύθης ΗΣΑΠ

“Μας ζητούν εχεμύθεια…”

Όμως ο κ. Ρεβύθης δεν έμεινε μόνο σε αυτά, καθώς υπονόησε απόπειρα συγκάλυψης.

“Διαχρονικά η διοίκηση, ο διευθύνων σύμβουλος, σχεδόν απαιτεί από τους προέδρους του σωματείου εχεμύθεια. Φανταστείτε τι ζητάει από τα υψηλόβαθμα στελέχη.  Την ώρα που έγινε το θανατηφόρο δυστύχημα ήρθαν επικουρικά οι εργαζόμενοι του εργολάβου και έβγαζαν μέσα από τα συντρίμμια χαρτιά. Όλα τα χαρτιά και τα βιβλία του οχήματος που έγινε το θανατηφόρο ατύχημα. Ό,τι μπορεί να καταλάβει κανείς. Δεν τους ένοιαζε τίποτα άλλο, ήρθαν και μάζεψαν όλα τα χαρτιά” τόνισε ο πρόεδρος των εργαζομένων του ΗΣΑΠ.

“Και δεν ήρθαν οι Αρχές να καταγράψουν. Συνήθως στα ατυχήματα έρχεται η ΤΟΤΑ (Τμήμα Οδικών Τροχαίων Ατυχημάτων).   Πρωτοφανές που δεν ήρθε η ΤΟΤΑ να καταγράψει, δεν ξέρω γιατί. Στις γραμμές 2 και 3, όποτε έχουμε θανατηφόρο, έρχεται και καταγράφει η ΤΟΤΑ . Δεν ήρθε καμία Αρχή. Μέχρι τώρα, όταν υπάρχει θανατηφόρο, αυτοκτονία ή οτιδήποτε, έρχεται και καταγράφει η ΕΛ.ΑΣ. Δεν ήρθε σε αυτό το περιστατικό. Ήμουν από την πρώτη στιγμή εκεί και δεν είδαμε αστυνομικό να έρθει να καταγράψει . 20 μάτια ήμασταν εκεί, να να μην το είδαμε;” πρόσθεσε.

 

Διευθύνων σύμβουλος ΣΤΑΣΥ: Καμία σχέση με συστήματα πέδησης – Είχε χαλάσει η βαλβίδα

“Οι καταγγελίες που αναφέρονται δεν έχουν καμία σχέση με συστήματα πέδησης. Είναι καταγγελίες που ουδόλως  δεν σχετίζονται, τις έχουμε ελέγξει και υπάρχει σχετική αλληλογραφία με την αρμόδια εταιρεία. Αυτό που συνέβη είναι ότι είχε χαλάσει μια βαλβίδα στο σύστημα λείανσης που είναι τελείως ανεξάρτητο με τα φρένα και τον κινητήρα.  Αυτό δεν έχει καμία σχέση με το σύστημα πέδησης. Εμείς πήγαμε εκεί, ο γερανός που φαίνεται σε κάποιες φωτογραφίες, δεν επιχείρησε τελικά , είναι απλώς υποστηρικτικός για λόγους ασφάλειας. Επανήλθε με εργαλεία χειρός” απάντησε ο Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ Νίκος Χαιρέτας, μιλώντας στην εκπομπή του Μάνου Νιφλή και Άκη Παυλόπουλου, σχετικά με το περιστατικό του περασμένου Αυγούστου.

Όταν ρωτήθηκε εάν υπήρξε εκτροχιασμός ή όχι τότε, απάντησε ως εξής: “Μετατοπίστηκε λίγο ο ένας άξονας και μπήκε μέσα από τους ανθρώπους με εργαλεία χειρός. Αυτό συνέβη στο μεσαίο βαγόνι και στις πέτρες λείανσης. Καμία σχέση με το σύστημα πέδησης. Τα μηχανήματα είναι ολοκαίνουργια”.

“Ζητήσαμε επακριβώς να μάθουμε τι συνέβη και μας είπαν ό,τι συνέβη” τόνισε, υποστηρίζοντας ότι υπάρχει αλληλογραφία.

Στην επισήμανση των δημοσιογράφων ότι στην αρχική ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ για το δυστύχημα, δεν αναφέρεται τίποτα από όλα αυτά, περί παλαιότερης βλάβης ή ατυχήματος, επανέλαβε ότι υπήρξε αλληλογραφία, χωρίς ωστόσο να απαντήσει ξεκάθαρα γιατί το γεγονός δεν είχε γίνει γνωστό.

“Ακόμα και τώρα λέμε ότι στο σύστημα πέδησης δεν υπήρξε βλάβη. Ένα μηχάνημα που εκτελεί εργασίες, μπορεί να πάθει κάποια βλάβη στον τρόπο που εκτελεί εργασίες.  Σε αυτό απαντάμε εμείς, αυτό διερευνήσαμε. Και οι συνάδελφοι που λειτουργούν αυτό το πράγμα, όταν έγινε αυτή η βλάβη. που είναι ανεξάρτητη. επικοινωνήσαν αμέσως και υπάρχει η σχετική αλληλογραφία με τις διευκρινίσεις που έδωσαν σχετικά με τη βλάβη”, είπε, επιμένοντας πως το μηχάνημα δεν έχει ξαναβγεί από την τροχιά του και κάνοντας λόγο για βλάβη και όχι ατύχημα, αναφερόμενος στο περιστατικό του Αυγούστου που αποκαλύφθηκε σήμερα.

Όσο για το εάν υπήρξε έλεγχος στη συνέχεια από ανεξάρτητο εκτιμητή ότι το μηχάνημα αυτό είναι αξιόπιστο, απάντησε: “Θέτετε πολλά ερωτήματα για το αν είναι αξιόπιστο… Δεν υπήρξε κανένας λόγος… Διασφαλίσαμε απόλυτα ότι δεν θα υπάρξει αυτή η βλάβη. Μας είπαν ότι χάλασε η βαλβίδα  στις πέτρες του υδραυλικού συστήματος, την οποία αποκατέστησαν και συνέχισε να λειτουργεί για τους επόμενους 4 μήνες. Δεν έπαθε το ίδιο”.

Νίκος Χαιρέτας

Τι απάντησε για τις καταγγελίες περί “εχεμύθειας” και τις έρευνες για το δυστύχημα στον ΗΣΑΠ

“Αυτό το γεγονός μας έχει συνταράξει όλους και είμαστε μαζί με όλους. Ψάχνουμε και με δικά μας μέσα και με ανεξάρτητους πραγματογνώμονες και συνδράμουμε στην προανακριτική διαδικασία για να διερευνήσουμε το μηχανικό πρόβλημα που υπήρξε και είναι προφανώς στην πέδηση.  Το ξέρουμε από τις συνομιλίες” ανέφερε σχετικά με το δυστύχημα που σημειώθηκε την Τρίτη.

Ο κ. Χαιρέτας είπε πως η σύμβαση με την εταιρεία έχει ανασταλεί και έκανε λόγο για πολύ αυστηρές και συγκεκριμένες προδιαγραφές που τίθενται, καθώς και αυστηρά κριτήρια για να είναι πιστοποιημένα τα μηχανήματα για ανάλογες εργασίες λείανσης και εργασίες σιδηροτροχιών. Μάλιστα, σημείωσε ότι αυτή η εταιρεία είναι μια από τις τρεις μεγαλύτερες στον κόσμο και κάνουν αντίστοιχες εργασίες.

 

“Οι βλάβες που έρχονται στη δική μας αντίληψη είναι αυτές που μπορούν να συμβούν κατά τη διάρκεια εργασιών ή κατά τη διάρκεια κίνησης. Γιατί το τραγικό περιστατικό συνέβη όταν είχε τελειώσει η διαδικασία της λείανσης και επέστρεφε προς το αμαξοστάσιο για να περιμένει την επόμενη μέρα. Αυτές οι βλάβες είναι που υπεισέρχονται στη δική μας αντίληψη εφόσον έχουν συμβεί και έχουν προκαλέσει κάποιο πρόβλημα, έχει ζητηθεί η βοήθειά μας, έχει καθυστερήσει το έργο…. Αυτές μόνο οι βλάβες μπορεί να υπεισέλθουν στην αντίληψή μας . Σε αυτές λοιπόν επεμβαίνουμε αν θεωρήσουμε ότι κάτι είναι σημαντικό για να ζητήσουμε διευκρινίσεις και αυτό κάναμε”, τόνισε.

Όσον αφορά στο ποια είναι η Αρχή που θα αποφανθεί για το δυστύχημα, είπε: “Θέτετε ένα θεμελιώδες ερώτημα. Η επιτροπή που θα κάνουμε με συμμετοχή ανεξάρτητου πραγματογνώμονα θα καταγράψει ακριβώς τα γεγονότα πώς έχουν, θα δει αν έχουν τηρηθεί οι δικές μας προβλεπόμενες διαδικασίες για να μπει ένας συρμός στην τροχιά και αν έχουν τηρηθεί όλα τα διαδικαστικά της σύμβασης. Αυτό θα κάνει μια δική μας επιτροπή με συμμετοχή ανεξάρτητου πραγματογνώμονα. Από εκεί και πέρα το ουσιαστικότερο, είναι τι έχει συμβεί στο μηχάνημα. Αυτό θα το κάνει η εισαγγελική αρχή. Διότι εμείς δεν μπορούμε να κάνουμε τίποτα γιατί δεν έχουμε γνώση του μηχανήματος. Αυτό λοιπόν το κάνουν οι πραγματογνώμονες που ορίζει η εισαγγελία και θα ζητήσουν τα στοιχεία”

“Ρωτήσατε όμως αν υπάρχει μια ανεξάρτητη αρχή που θα διερευνήσει το περιστατικό. Είναι το πρώτο που αναζητήσαμε κι εμείς. Τέτοια αρχή δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή για να διερευνήσει…” συμπλήρωσε ο κ. Χαιρέτας.

Επίσης, απαντώντας στις καταγγελίες του κ. Ρεβύθη, είπε ότι ειδοποιήθηκε η Αστυνομία και πήγε στο σημείο πριν καν φτάσει ο ίδιος. “Διενεργείται προανάκριση από την ΕΛ.ΑΣ. και συμβάλλουμε όλοι με κάθε τρόπο” ανέφερε.

Όσον αφορά στις καταγγελίες περί μεθόδων από πλευράς διοίκησης που φτάνουν τα όρια του εκβιασμού, o Διευθύνων Σύμβουλος της ΣΤΑΣΥ απάντησε: “Είναι απαράδεκτο. Ποτέ δεν έχει συμβεί αυτό, δεν έχουμε κανένα λόγο να έχουμε εχεμύθεια. Δεν έχουμε κάτι να κρύψουμε. Για ποιον λόγο να ζητήσει η διοίκηση εχεμύθεια;”

Η ανακοίνωση της ΣΤΑΣΥ

“Αναφορικά με τα όσα έχουν δημοσιοποιηθεί, σχετικά με το τραγικό συμβάν στη Γραμμή 1 του Μετρό, η ΣΤΑ.ΣΥ. διευκρινίζει:
-Σύμφωνα με την ενημέρωση από την Ανάδοχο Εταιρεία, η βλάβη που έχει καταγραφεί στο εν λόγω μηχάνημα λείανσης στις 22 Αυγούστου, αφορούσε στο σύστημα λείανσης και ουδεμία σχέση είχε με το σύστημα πέδησης. Ο «εκτροχιασμός» ήταν η μικρή μετατόπιση ενός από τους 6 άξονες του μηχανήματος εκτός τροχιάς. Ο γερανός της ΣΤΑ.ΣΥ., που διακρίνεται στις φωτογραφίες που δημοσιεύτηκαν, κλήθηκε προληπτικά, δίχως να χρειαστεί να επιχειρήσει. Η επαναφορά του τροχού έγινε με εργαλεία χειρός.
-Όσον αφορά στις καταγγελίες του εκπροσώπου των εργαζομένων στο Δ.Σ. της ΣΤΑ.ΣΥ. για περιστατικό φωτιάς σε ίδιο μηχάνημα λείανσης της Αναδόχου Εταιρείας στη Γραμμή 3 του Μετρό, διευκρινίζεται, πως οι εργασίες λείανσης με αντίστοιχο μηχάνημα δεν έχουν ακόμα ξεκινήσει στη Γραμμή 3.
-Η συντήρηση των μηχανημάτων είναι αποκλειστικά και μόνο αρμοδιότητα της Αναδόχου Εταιρείας. Η “SCHWEERBAU GMBH & CO KG” κατά τη διενέργεια του Διαγωνισμού, προσκόμισε τα απαιτούμενα Πιστοποιητικά για την εκτέλεση του έργου, καθώς και Πιστοποιητικά Ασφάλειας και Υγιεινής για εργασίες λείανσης, που διαθέτει από αναγνωρισμένο, Διεθνή Φορέα Πιστοποίησης.
-Από την πρώτη στιγμή, η ΣΤΑ.ΣΥ. με εξώδικο που απέστειλε προς τη Γερμανική εταιρεία, ζήτησε την αναστολή εκτέλεσης των εργασιών μέχρι την ολοκλήρωση της διερεύνησης του δυστυχήματος, επιφυλασσόμενη ακόμη και για την καταγγελία της σύμβασης. Παράλληλα, συστήνεται Επιτροπή Διερεύνησης του δυστυχήματος με τη συμμετοχή εξωτερικού, ανεξάρτητου πραγματογνώμονα. Η ΣΤΑ.ΣΥ. έχει ζητήσει εξηγήσεις και αναζητά ευθύνες από την Ανάδοχο Eταιρεία, ενώ συνδράμει τις Αρχές στο έργο της διερεύνησης της υπόθεσης”.

enikos.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις