Τι συνέβη με το F-16 στην Ανδραβίδα και γιατί εγκατέλειψε ο χειριστής – Τι δήλωσε ο υπουργός

187
Τι συνέβη στην Ανδραβίδα με το F-16 και γιατί ο έμπειρος πιλότος το εγκατέλειψε; Οι πληροφορίες του Militaire.gr αναφέρουν ότι επρόκειτο για την τελευταία εκπαιδευτική πτήση του ιπτάμενου της 337 Μοίρας, στο Σχολείο Όπλων Τακτικής στην Ανδραβίδα.
Ο καιρός την ώρα της προσέγγισης δεν ήταν καλός. Μόλις το αεροσκάφος «έπιασε» διάδρομο, φάνηκε ότι κάτι δεν πήγαινε καλά. Το αεροσκάφος κατευθυνόταν εκτός διαδρόμου.
Ο χειριστής έκανε προσπάθεια επαναφοράς κατά τη διάρκεια της οποίας το ένα φτερό του ακούμπησε στο έδαφος. Σ΄ αυτές τις περιπτώσεις είναι σαφές ότι ο ιπτάμενος πρέπει άμεσα να εγκαταλείψει ,γιατί υπάρχει σοβαρός κίνδυνος να εγκλωβιστεί στο αεροσκάφος από τη σύγκρουση. Οι οδηγίες λένε ότι σε τέτοιες καταστάσεις αν η ταχύτητα σου είναι πάνω από 25 μίλια και το αεροσκάφος σταματήσει κάπου «άτσαλα» υπάρχει σοβαρό ενδεχόμενο να μην μπορεί να απεγκλωβιστεί ο πιλότος. Συνεπώς δεν υπήρχε άλλη επιλογή και ο πιλότος ευτυχώς λειτούργησε γρήγορα και δεν υπήρξαν χειρότερα.
Το αεροσκάφος έχει υποστεί πολύ μεγάλες ζημιές αλλά το σημαντικό είναι ότι ο πιλότος δεν έπαθε τίποτα.
militaire.gr

Πτώση F-16: Ποια είναι τα πιθανά αίτια του ατυχήματος – Επείγει η επιπρόσθετη παραγγελία μαχητικών

Έχουν χαθεί επτά F-16 Block 52+ από το 2004

Η απώλεια του F-16 Block 52+ στοιχίζει στην Πολεμική Αεροπορία όχι μόνο ένα από τα ήδη υπάρχοντα πιο σύγχρονα μαχητικά της αλλά και ένα από τα μελλοντικά μαχητικά της αφού θα αναβαθμίζονταν σε επίπεδο Viper.

Δυστυχώς, πλέον δεν θα αναβαθμιστούν 84 μαχητικά αλλά 83 καθώς η απώλεια ήταν ολική και το μαχητικό θεωρείται μη επισκευάσιμο.

Το αεροσκάφος βγήκε εκτός διαδρόμου μετά την προσγείωση είτε λόγω θραύσης ελαστικού είτε λόγο  υδρολίσθησης, καθώς είχε προηγηθεί ισχυρή βροχόπτωση στην περιοχή.

Άλλη μία εκδοχή είναι η ενδεχόμενη βλάβη στα φρένα σύμφωνα με τις πρώτες εκτιμήσεις των ειδικών, με αποτέλεσμα την χθεσινή λοξοδρόμηση του μονοθέσιου μαχητικού αεροσκάφους από το διάδρομο προσγείωσης του αεροδρομίου της Ανδραβίδας, με αποτέλεσμα την ολοκληρωτική καταστροφή του.

Πιθανό να παρεξέκλινε της πορείας του και εξαιτίας της ολισθηρότητας του διαδρόμου προσγείωσης λόγω των άσχημων καιρικών συνθηκών.

Ήταν μία άτυχη στιγμή που δημιουργήθηκε από τον υγρό διάδρομο ο οποίος μετατρέπεται σε ολισθηρό (αυτό ακριβώς σημαίνει υδρολίσθηση.

Όπως ακριβώς συμβαίνει και με τα αυτοκίνητα, ανάμεσα στο έδαφος και στους τροχούς μεσολαβεί στρώματα νερού, οπότε η ρόδα στην ουσία πλέει και δεν βρίσκει κάτι σταθερό για να ασκηθούν οι κανόνες της Τριβής.

Το αεροσκάφος (όπως και το αυτοκίνητο σε βροχερούς δρόμους) χάνει τη διεύθυνση της κίνησής του και γλιστράει αφού πλέον δεν έχει επαρκή στήριξη στους τροχούς του.

Σύμφωνα με ότι είναι γνωστό ο πιλότος προσπάθησε δύο φορές να προσγειώσει το αεροσκάφος χωρίς όμως να τα καταφέρει. Την τρίτη φορά συνέβη και το ατύχημα αλλά ευτυχώς ο χειριστής πρόλαβε να κάνει εγκαίρως χρήση του εκτινασσόμενου καθίσματος καταφέρνοντας να απεγκλωβιστεί.

Το ότι χάθηκε ένα σύγχρονο μαχητικό είναι πολύ άσχημο σε μία περίοδο που τα έχουμε μέγιστη ανάγκη.

Ο αριθμός των 24 Rafale που έχουν παραγγελθεί δεν επαρκεί και πρέπει άμεσα η ΠΑ να προχωρήσει σε μία νέα παραγγελία είτε του γαλλικού μαχητικού είτε της επιλογής του αμερικανικού F-35.

Η ΠΑ διέθετε πριν το ατύχημα 54 F-16 block 52+.

Η απώλεια 7 αεροσκαφών από τα 60 συνολικά που είχαν παραγγελθεί από το 2004 όταν παραδόθηκαν τα πρώτα θεωρείται ιδιαίτερα υψηλή αν αναλογιστούμε πως πρόκειται για περίοδο ειρήνης.

defencenet.gr

Ν.Παναγιωτόπουλος για την πτώση του F-16: «Ο πύργος ελέγχου έδωσε εντολή εγκατάλειψης – Ο διάδρομος σχεδόν δεν φαινόταν»

Ν.Παναγιωτόπουλος για την πτώση του F-16: «Ο πύργος ελέγχου έδωσε εντολή εγκατάλειψης - Ο διάδρομος σχεδόν δεν φαινόταν»Ο υπουργός Εθνικής Άμυνας μίλησε για την πτώση του F-16 στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας

Τις συνθήκες κάτω υπό τις οποία έλαβε χώρα η πτώση του πολεμικού αεροσκάφους F-16 στο αεροδρόμιο της Ανδραβίδας περιέγραψε ο υπουργός Άμυνας, Νίκος Παναγιωτόπουλος. 

«Το έμψυχο δυναμικό της Πολεμικής Αεροπορίας κρίνεται ότι είναι πιο πολύτιμο από τα υλικά και τα μέσα. Η απώλεια ενός πιλότου είναι αφόρητη, είναι ανυπολόγιστη και ευτυχώς χθες αποφεύχθηκε» ανέφερε ο Νίκος Παναγιωτόπουλος.

Με παρέμβασή του στην Βουλή αναφέρθηκε στο ατύχημα περιγράφοντας και τις συνθήκες κάτω από τις οποίες έγινε: «Ο χειριστής επιχείρησε επανειλημμένως να προσγειωθεί στο διάδρομο της Ανδραβίδας σε συνθήκες χαμηλής ορατότητας. Ο διάδρομος σχεδόν δεν φαινόταν, σχεδόν όλος. Κατά την τελευταία απόπειρα ενώ είχε σχεδόν ακουμπήσει στο έδαφος το σκάφος παρουσίασε κλίση με τάση να φύγει εκτός διαδρόμου. Ο πύργος ελέγχου έδωσε εντολή εγκατάλειψης. Την τρίτη φορά που δόθηκε η εντολή ο χειριστής το εγκατέλειψε. Ευτυχώς είναι καλά γιατί έγινε από χαμηλό ύψος η εκτίναξη καθίσματος» ανέφερε χαρακτηριστικά ο υπουργός Εθνικής Άμυνας.

pronews.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Αν σας άρεσε το άρθρο

Κάνετε Like