Ποιοι και γιατί παράκουσαν την ξεκάθαρη εντολή της να σχηματιστεί δικογραφία και να γίνουν αυτόφωρες συλλήψεις για το πλοίο που εντοπίστηκε στη Ρόδο με τόνους λαθραίων καυσίμων, καθώς και γιατί από τη στιγμή που το παρατηρητήριο του Πολεμικού Ναυτικού το εντόπισε και ενημέρωσε το Λιμενικό, δεν επενέβη το τοπικό Κ.Ε.Α (Κλιμάκιο Ειδικών Αποστολών) του Λιμενικού, διερευνά η προϊσταμένη της Εισαγγελίας Πρωτοδικών Ρόδου, Μαρία Παπαγιαννίδου.
Η εισαγγελική λειτουργός που έμεινε άφωνη από την εξέλιξη του ασύλληπτου περιστατικού που εκτυλίχθηκε στη Ρόδο με λαθρεμπορικό πλοίο το οποίο είχε δεσμευτεί από τις αρχές για μεταφορά λαθραίων καυσίμων, αλλά «φυγαδεύτηκε» για την Τουρκία τα ξημερώματα της Τετάρτης, έχει ήδη ξεκινήσει έρευνα προς πάσα κατεύθυνση. Ποιοι παράκουσαν τις εντολές της; Υπήρξαν μήπως άνωθεν εντολές; Τι κρύβεται πίσω από αυτή την πρωτοφανή υπόθεση; Ποιος είναι ο ιδιοκτήτης του λαθρεμπορικού πλοίου; Σύμφωνα μάλιστα με πληροφορίες, ακόμη και σήμερα που η υπόθεση βγαίνει στη δημοσιότητα στα χέρια της Εισαγγελίας δεν έχει αποσταλεί από τους υπευθύνους κανένα έγγραφο σχετικά με τα ευρήματα πάνω στο λαθρεμπορικό.
Το χρονικό του λαθρεμπορικού στη Ρόδου
Το πλοίο με την ονομασία «Eirini 1» είχε φτάσει στο λιμάνι της Ρόδου στις 30 Νοεμβρίου όπως προκύπτει από το www.marinetraffic.com. Η προσέγγιση φέρεται να έγινε για επανατροφοδοσία σε βασικά είδη ανάγκης. Ωστόσο, από την Κεντρική Υπηρεσία της ΑΑΔΕ και την ειδική υπηρεσία που παρακολουθεί τη διέλευση τέτοιων πλοίων δόθηκε εντολή να ξεκινήσει συντονισμένος έλεγχος. Πράγματι το κλιμάκιο που μετέβη στη Ρόδο διενήργησε αυτοψία. Το πλοίο δεσμεύτηκε από τις αρμόδιες αρχές για μεταφορά λαθραίων καυσίμων και υπήρξε και η σχετική «πράξη καταγραφής των ευρημάτων».
Έφυγε με σβηστά φώτα, ρίχτηκαν προειδοποιητικές βολές
Ωστόσο αν και παρέμενε δεσμευμένο, τα ξημερώματα της Τετάρτης το πλοίο έφυγε από τη Ρόδο με κατεύθυνση προς τα τουρκικά χωρικά ύδατα.
Κατά τη φυγή του εντοπίστηκε από παρατηρητήριο του Πολεμικού Ναυτικού και ενημερώθηκε το Λιμενικό. Σύμφωνα με την σχετική ενημέρωση το πλοίο κινούνταν «με απενεργοποιημένο το σύστημα αναγνώρισης και είχε τα φώτα ναυσιπλοΐας σβηστά».
Από την πλευρά του Λιμενικού ρίχτηκαν, σύμφωνα με πληροφορίες, και «προειδοποιητικές βολές» και εδώ φυσικά γεννάται το ερώτημα γιατί το Κ.Ε.Α (Κλιμάκιο Ειδικών Αποστολών) του Λιμενικού που βρίσκεται σε 24ωρη επιφυλακή (ένεκα και της παραμεθορίου), δεν επενέβη διενεργώντας ρεσάλτο στη γέφυρα του πλοίου, σύμφωνα με την εκπαίδευσή τους, αναγκάζοντας τον καπετάνιο του να διακόψει την πορεία του και να επιστρέψει πίσω στη Ρόδο.
Έτσι το «Eirini 1» εντελώς ανενόχλητο, κατάφερε να εισέλθει στα τουρκικά χωρικά ύδατα.
Είναι χαρακτηριστικό ότι σύμφωνα με το www.marinetraffic.com, η τελευταία γνωστή του θέση ήταν στις 7 Δεκεμβρίου 2021 στις 13:03 UTC, όπως προκύπτει και από το σχετικό χάρτη.
Γιατί ο ΙΜΟ το χαρακτήριζε ως «ύποπτο»
Το συγκεκριμένο πλοίο δεν ήταν άγνωστο στις διεθνείς αρχές ναυσιπλοΐας. Από τα στοιχεία του Διεθνή Οργανισμού Ναυσιπλοΐας (IMO) προκύπτει ότι το πλοίο αυτό είχε ναυπηγηθεί το 1991 και ήταν τύπου «Tanker».
Σύμφωνα με πληροφορίες του documentonews.gr το «Eirini 1» είχε χαρακτηριστεί από το IMI ως «ύποπτο» (suspect).
Συγκεκριμένα πρόκειται για 30 χρονών πλοίο το οποίο έχει αλλάξει οκτώ φορές σημαίες διαφόρων χωρών. Όπως για παράδειγμα του Τόγκο, του Καμερούν, Τανζανία, Ζανζιβάρη, Καμερούν, οκτώ μήνες σημαία του Παναμά και τελευταία με σημαία της Γουιάνα.
Εκτός όμως από τις συχνές αλλαγές σημαίας, το πλοίο είχε αλλάξει έξι φορές και την ονομασία του. Για παράδειγμα το Μάρτιο του 2020 ονομαζόταν «ΤAZIRI» και από το Μάρτιο του 2021 ονομάστηκε «Eirini 1». Το γεγονός αυτό, δηλαδή οι συχνές αλλαγές στην ονομασία του πλοίου αλλά και των σημαιών χωρών ήταν ένα από τους λόγους που ο IMO το χαρακτήρισε ως «ύποπτο» (suspect).
Ένας ακόμη λόγος για τους οποίους το πλοίο είχε χαρακτηριστεί ως «ύποπτο» είναι και το γεγονός ότι σε άλλη χώρα «καταστατική έδρα» και αλλού την επιχειρησιακή. Το συγκεκριμένο πλοίο διαθέτει «registration» στα νησιά Μάρσαλ και «καταστατική έδρα» στο Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου.
Άγνωστος ιδιοκτήτης και καταγγελίες για παρόμοια πλοία
Το «Eirini 1» φέρεται σύμφωνα με πληροφορίες να κινείτο μεταξύ Αιγύπτου, Λιβύης και Τουρκίας. Μία περιοχή όπου ανθεί το λαθρεμπόριο καυσίμων.
Πλοία σαν και αυτό εμφανίζουν δεξαμενές λυμάτων ή πόσιμου ύδατος αλλά στην πραγματικότητα διαθέτουν δεξαμενές πετρελαίου για να πραγματοποιούν λαθρεμπόριο.
Ως ιδιοκτήτης του πλοίου εμφανίζεται η fund με την επωνυμία Care of Pegasus Ventures SA με έδρα το Πορτ Σάιντ της Αιγύπτου. Είναι άγνωστο προς το παρών σε ποιον ανήκει η συγκεκριμένη εταιρεία.
Κατερίνα Κατή, Βαγγέλης Τριάντης
Με πληροφορίες από: documentonews.gr
Φωτογραφίες: Marinetraffic-Hellenic Coast Guard
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις