«Βγήκαν κουρεμένοι στον ΣΥΡΙΖΑ», λέει η ΝΔ, ενώ από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ υποστηρίζει ότι είναι «ανοχτό το ενδεχόμενο διερεύνησης ποινικών ευθυνών».
Σε αντίθετη κατεύθυνση όπως άλλωστε αναμενόταν από την πρώτη ημέρα λειτουργίας της εξεταστικής επιτροπής για την καμπάνια κατά της πανδημίας και τις εταιρείες δημοσκοπήσεων κινήθηκαν το πόρισμα της Νέας Δημοκρατίας και η πορισματική θέση του ΣΥΡΙΖΑ.
“Πήγαν για μαλλί στον ΣΥΡΙΖΑ και … βγήκαν κουρεμένοι” αναφέρει χαρακτηριστικά η Νέα Δημοκρατία τα μέλη της οποίας υποστηρίζουν ότι κατέρρευσε σαν χάρτινος πύργος η επιχείρηση του ΣΥΡΙΖΑ να σπιλώσει την κυβέρνηση για δήθεν κατασπατάληση του δημοσίου χρήματος και χειραγώγηση κοινής γνώμης από τις δημοσκοπήσεις, μέσα από τις ενημερωτικές καμπάνιες για τον covid 19.
Από το σύνολο του αποδεικτικού υλικού που συγκεντρώθηκε κατά τη διάρκεια των συνεδριάσεων της εξεταστικής επιτροπής, προέκυψε με τον πιο ηχηρό τρόπο ότι η εκστρατεία ενημέρωσης των πολιτών «Μένουμε Σπίτι-Μένουμε Ασφαλείς» ήταν απολύτως νόμιμη και αναγκαία. Προέκυψε, επίσης ότιπραγματοποιήθηκε με διαφανείς διαδικασίες και είχε μεγάλη απήχηση στην κοινή γνώμη ως ένα ισχυρό ανάχωμα στη διασπορά ψευδών ειδήσεων, τη διάχυση θεωριών συνωμοσίας και παραπληροφόρησης.
Καθ’ όλη τη διάρκεια της εξεταστικής επιτροπής, ο ΣΥΡΙΖΑ επιδόθηκε σε ένα κυνήγι μαγισσών προκειμένου να καλύψει την κραυγαλέα αδυναμία του να αρθρώσει πολιτικό λόγο και προτάσεις σε ένα κεφαλαιώδους σημασίας ζήτημα, όπως η διαχείριση της πανδημίας εμμένοντας σε ιδεοληψίες και λαϊκισμούς.
Τα δέκα βασικά συμπεράσματα που προέκυψαν με την ολοκλήρωση των εργασιών της συγκεκριμένης εξεταστικής επιτροπής είναι τα ακόλουθα:
- Ολες οι εργασίες για ανάθεση, εκτέλεση και ολοκλήρωση της αναγκαίας ενημερωτικής εκστρατείας, ήταν απολύτως διαφανείς και νόμιμες.
- Οι στόχοι της ενημερωτικής καμπάνιας επιτεύχθηκαν πλήρως ξεπερνώντας μάλιστα τις αρχικές εκτιμήσεις πληθυσμιακής κάλυψης με κόστος σημαντικά μικρότερο από άλλες ευρωπαϊκές χώρες αντίστοιχου πληθυσμού.
- Η διαδικασία επιλογής των Μέσων Ενημέρωσης που συμμετείχαν στην εκστρατεία για τον covid 19 έγινε αποκλειστικά από την Initiative Media που χρησιμοποίησε ειδικά υπολογιστικά εργαλεία και αλγορίθμους για να αξιολογήσει ποια Μέσα έπρεπε να συμμετέχουν και ποια όχι. Η αξιολόγηση της Initiative Media δόθηκε στην αναθέτουσα Αρχή η οποία και την ενέκρινε με βάση την τεχνογνωσία της συγκεκριμένης εταιρίας και την εμπειρία της στην αγορά.
- Καθ’όλη τη διάρκεια της εκστρατείας δεν υπήρξε η παραμικρή πολιτική πίεση για προσθήκη ή απόρριψη Μέσων Ενημέρωσης από οποιοδήποτε κυβερνητικό στέλεχος. Αλλωστε, στην «λίστα» με τα Media, συμμετείχαν και Μέσα Ενημέρωσης που παραδοσιακά στηρίζουν την πολιτική του ΣΥΡΙΖΑ χωρίς να υπάρχει αποκλεισμός.
- Κατά την παράδοση του έργου της σύμβασης δόθηκαν όλα τα απαραίτητα στοιχεία που αποδείκνυαν ότι εκτελέστηκε πράγματι το έργο της ενημέρωσης από τα ΜΜΕ που συμμετείχαν στην εκστρατεία. Σε ό,τι αφορά τα τοπικά και περιφερειακά Μέσα, το σύνολο της προϋπολογιζόμενης δαπάνης έφτασε το 26,44% όπως προέβλεπε η σύμβαση ότι ρητά είχε συμφωνηθεί ότι θα πρέπει να είναι τουλάχιστον άνω του 20%.
- Τα κριτήρια που τέθηκαν για τη συμμετοχή των ΜΜΕ στην εκστρατεία για την κατανομή των κονδυλίων είναι τα σύνηθη που εφαρμόζονται σε κάθε καμπάνια ώστε να επιτευχθεί το υψηλότερο όφελος για τους πολίτες. Το ύψος της διαφημιστικής δαπάνης ήταν χαμηλό σε σύγκριση με αντίστοιχες πρωτοβουλίες ενώ προέκυψε ότι αντίστοιχη διαφημιστική δαπάνη είχε πραγματοποιηθεί για την καμπάνια που αφορούσε την Συμφωνία των Πρεσπών παρόλο που συμμετείχαν μόλις 39 Μέσα.
- Επιτεύχθηκε ο πλουραλισμός καθώς συμμετείχαν 272 έντυπα ενώ δεν υπήρξε η παραμικρή καταγγελία προς το θεσμικό όργανο της ΕνωσηςΙδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών (ΕΙΗΕΑ) ως προς τη διαδικασία. Ταυτόχρονα, δεν προέκυψε η παραμικρή προσπάθεια χειραγώγησης Μέσου Ενημέρωσης λόγω της συμμετοχής του στην εκστρατεία. Αλλωστε, τα κονδύλια ήταν μικρά για κάθε Μέσο ξεχωριστά ώστε να υπάρχει έστω και η υποψία προσπάθειας χειραγώγησης.
- Ως προς τον αποκλεισμό της εφημερίδας Documento θέμα το οποίο κατά κόρον απασχόλησε τους βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ που συμμετείχαν στην Εξεταστική, προέκυψε ότι το συγκεκριμένο έντυπο αφενός δεν ανακοινώνει την κυκλοφορία του προκειμένου να υπάρχουν ποσοτικά κριτήρια και αφετέρου δεν είναι μέλος της Ένωσης Ιδιοκτητών Ημερησίων Εφημερίδων Αθηνών. Ταυτόχρονα όμως το περιεχόμενό του την επίμαχη περίοδο, ερχόταν σε πλήρη αντίθεση με τα μηνύματα προστασίας έναντι του κορονοϊού που έστελνε η καμπάνια. Χαρακτηριστικά, είχε δημοσιεύματα με τίτλο «Από το Μένουμε σπίτι, στο Μένουμε ταπί», «κορονοϊός-κοροϊδοϊός», «Μάσκα-φίμωτρο» κ. α τα οποία υπονόμευαν τη συλλογική προσπάθεια λήψης μέτρων προστασίας.
- Η πληρωμή των Μέσων έγινε από το Υπουργείο Οικονομικών αφού πρώτα ελέγχθηκαν πλήρως όλα τα τιμολόγια μαζί με τα αποδεικτικά υλικά των δημοσιεύσεων. Η Initiative Media έκανε όλες τις διαπραγματεύσεις επί των οικονομικών όρων και προϋποθέσεων ανακοίνωσης και καταχώρησης, τις απαραίτητες κρατήσεις χώρου, την παρακολούθηση εκτέλεσης του έργου και τον απολογισμό της.
- 10.Για την εταιρεία OpinionPoll δεν υπήρξε καμία προσφυγή στην Ελεγκτική Αρχή Δημοσκοπήσεων ή καταγγελία σχετικά με διενεργηθείσες δημοσκοπήσεις της.
“Συμπερασματικά από το σύνολο των εργασιών της επιτροπής αποδείχθηκε για άλλη μια φορά η ανευθυνότητα, η καταστροφολογία και η υπονόμευση της εθνικής προσπάθειας από την πλευρά του ΣΥΡΙΖΑ σε μία χρονική στιγμή κατά την οποία η κυβέρνηση με υψηλό αίσθημα ευθύνης εργάζεται για την διαφύλαξη της δημόσιας υγείας, την ενημέρωση των πολιτών και τη θωράκιση της οικονομίας.
Αποδείχθηκε πέραν πάσης αμφιβολίας η μη ύπαρξη τόσο ποινικών όσο και πολιτικών ευθυνών πολιτικών προσώπων για τις υπό κρίση υποθέσεις, ενώ για μια ακόμη φορά η προσπάθεια της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης να υφάνει σκάνδαλα και να σπιλώσει πολιτικά και ηθικά τους αντιπάλους της κατέπεσε παταγωδώς” καταλήγει η ανακοίνωση της Νέας Δημοκρατίας.
Από την πλευρά του ο ΣΥΡΙΖΑ μιλά ευθέως για απόπειρα χειραγώγησης των ΜΜΕ μέσω της καμπάνιας κατά της πανδημίας και για ενδείξεις ποινικών ευθυνών τόσο για πολιτικά πρόσωπα όσο και για ιδιώτες: “Η Κυβέρνηση αποκλειστικά, ως αναθέτουσα αρχή, ήταν αυτή που αποφάσισε και ενέκρινε τα ΜΜΕ που εντάχθηκαν στη Λίστα Πέτσα και στην εκστρατεία – καμπάνια για τον κορωνοϊό. Η ανάδοχος εταιρεία ήταν αυτή που απλώς πρότεινε μέρος των ΜΜΕ και σε καμία περίπτωση δεν ήταν αυτή η οποία ενέκρινε και αποφάσισε. Όπως πληθώρα μαρτύρων κατέθεσαν η λίστα Πέτσα τελικά διαμορφώθηκε χωρίς κριτήρια και κανόνες, καθώς και χωρίς δημόσια πρόσκληση προς τα ΜΜΕ για να δηλώσουν ότι επιθυμούν να συμμετέχουν στην εκστρατεία για τον κορωνοϊό” αναφέρει χαρακτηριστικά.
Καταλήγοντας μάλιστα ο ΣΥΡΙΖΑ ζητά να σταλεί το υλικό της επιτροπής αλλά και το πόρισμα στη Δικαιοσύνη , ενώ όσον αφορά στα πολιτικά πρόσωπα σημειώνει ότι μετά την αναθεώρηση του Συντάγματος ο φάκελος θα πρέπει να μείνει ανοικτός στην Ολομέλεια προκειμένου οποτεδήποτε στο μέλλον η Βουλή να ελέγξει και ποινικά τα πολιτικά πρόσωπα για διασπάθιση κρατικού χρήματος.
Τα πορίσματα Ν.Δ, ΣΥΡΙΖΑ και ΚΙΝ.ΑΛ
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις