Με κουτοπόνηρα τρικ, επιχείρησε να παραπλανήσει τους βουλευτές ο υπουργός Άμυνας, στην προσπάθειά του να δικαιολογήσει το γεγονός ότι οι ελληνικές αμυντικές εταιρείες έμειναν εκτός νυμφώνος

Στην προσπάθειά του να δικαιολογήσει το γεγονός ότι από τις εξοπλιστικές αγορές – μαμούθ των γαλλικών φρεγατών και μαχητικών αεροσκαφών, έμειναν εκτός νυμφώνος -με ελάχιστες εξαιρέσεις- οι ελληνικές εταιρείες αμυντικού υλικού, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος προέβη σε εμφανή παραπληροφόρηση των βουλευτών της Επιτροπής Άμυνας της Βουλής.

Κι’ αυτό, προκειμένου να κρύψει τις ευθύνες της κυβέρνησης, η οποία ουδόλως διαπραγματεύτηκε με τους Γάλλους τη συμμετοχή των ελληνικών εταιρειών.

Αντίθετα, ειδικά στην περίπτωση των αεροσκαφών, οι Γάλλοι συμπεριφέρθηκαν… αποικιοκρατικά, όπως αναφέρουν Έλληνες επιχειρηματίες, και όλο το «πακέτο» το πήραν μεγάλες και μικρές γαλλικές εταιρείες, ενώ στις φρεγάτες δόθηκαν κάποια ψίχουλα.

Belh@rra – Rafale

Μιλώντας για την περίπτωση των τριών φρεγατών Belh@rra, ο Νίκος Παναγιωτόπουλος υποστήριξε σήμερα στη Βουλή ότι σύμφωνα με όσα ισχυρίζεται η γαλλική κατασκευάστρια εταιρεία «Naval Group» (άραγε, ο υπουργός δεν έχει δικά του στοιχεία και επικαλείται τους ισχυρισμούς των Γάλλων;) θα παρασχεθεί υποκατασκευαστικό έργο σε πάνω από 50 ελληνικές εταιρείες.

«Επομένως -κατέληξε- ας μην υπερβάλουμε ότι απουσιάζει παντελώς η εμπλοκή της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας. Ναι, πείτε ότι θα μπορούσε να ήταν μεγαλύτερη. Πείτε ότι θα μπορούσαμε να βάλουμε ένα πλαφόν ξέρω εγώ, το 30% – 40%; Πείτε κάτι τέτοιο, αλλά όχι ότι απουσιάζει παντελώς, γιατί δεν απουσιάζει παντελώς».

Ακόμα χειρότερα. Στην περίπτωση των 24 μαχητικών, Rafale, προκειμένου να δικαιολογήσει το γεγονός ότι δεν πρόκειται να φτιαχτεί ούτε μια βίδα στην Ελλάδα, ο υπουργός Άμυνας ισχυρίστηκε το πρωτοφανές: «Όταν ζητάς να σου παραδοθεί κάποιο αεροσκάφος σε τόσο ταχείς χρόνους, η πρώτη εξάδα σε ένα χρόνο, ας πούμε, από την αρχική συμφωνία, τότε δεν έχεις μεγάλα περιθώρια να εμπλέξεις σε υποκατασκευαστικό έργο και τη δική σου εγχώρια αμυντική βιομηχανία».

Σοβαρά ερωτήματα

Στρατιωτικοί, οι οποίοι γνωρίζουν καλά τις διαδικασίες των εξοπλιστικών αγορών, ερωτούν τον Ν.Παναγιωτόπουλο, μέσω του Antinews: Άραγε, ο υπουργός γνωρίζει ότι με βάση τη συμφωνία που υπέγραψε με τους Γάλλους, επιβάλλεται, σύμφωνα με τους κανόνες της ΕΕ, «ο καθορισμός κατ’ ελάχιστο του 30% εγχώριας βιομηχανικής συμμετοχής»;

Προς τι οι κουτοπόνηρες αναφορές του στυλ «πείτε ότι θα μπορούσαμε να βάλουμε ένα πλαφόν, ξέρω γώ, το 30% – 40%»; Κάτι που δείχνει ότι ο ίδιος γνωρίζει ότι θα έπρεπε να επιβληθεί στους Γάλλους να δώσουν το 30%-40% του έργου σε ελληνικά χέρια, αλλά προσποιείται ότι δεν το ξέρει.

Ειδικότερα, οι στρατιωτικοί, αναφερόμενοι στο θέμα της μη πρόβλεψης εμπλοκής της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας (ΕΑΒΙ), παρατηρούν ότι στη συμφωνία Ελλάδας – Γαλλίας, «στο πλαίσιο των όρων του Άρθρου 346, σημείο 1 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ -Treaty on the Functioning of the European Union – TFEU), τα μέρη συμφωνούν να μελετήσουν έργα αεροπορικής άμυνας τα οποία θα είναι επίσης επωφελή για την εφαρμογή της παρούσας Σύμβασης. Τα έργα θα αφορούν την προστασία των ουσιωδών συμφερόντων της ελληνικής εθνικής Άμυνας ή/και την ασφάλεια εφοδιασμού της».

Βάσει του παραπάνω, επισημαίνουν οι στρατιωτικοί, «τα παρακάτω προτεινόμενα μέτρα είναι απολύτως σύμφωνα με την κοινοτική και εθνική νομοθεσία και το νομικό πλαίσιο (Οδηγία 2009/81/EC) και εξασφαλίζουν την ασφάλεια εφοδιασμού και την επιχειρησιακή αυτονομία, καθ’ όλη την διάρκεια της ζωής των υπό προμήθεια συστημάτων.

Έτσι στις εν λόγω συμβάσεις θα έπρεπε κατ’ ελάχιστον να διασφαλίζεται:

1.Ο καθορισμός κατ’ ελάχιστο του 30% εγχώριας βιομηχανικής συμμετοχής – υποστήριξης επί της αξίας του όλου εξοπλιστικού προγράμματος, που είναι απόλυτα αναγκαίο ώστε να εξασφαλίζεται στον ελάχιστο δυνατό βαθμό η κατασκευή και η εγχώρια συντήρηση όλων των κρίσιμων υποσυστημάτων στον ζητούμενο χρόνο.

Ταυτόχρονα η ένταξη των βιομηχανιών της ΕΑΒΙ, που θα συμμετάσχουν στο πρόγραμμα, στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα των κατασκευαστών των συστημάτων – υποσυστημάτων τους.

2.Ο καθορισμός των κρίσιμων τεχνολογικά και επιχειρησιακά συστημάτων, επισκευάσιμων και απαρτίων τους, για τα οποία θα κριθεί ότι είναι οικονομικά συμφέρουσα και επιχειρησιακά επιβεβλημένη, η απόκτηση – ανάπτυξη επισκευαστικής δυνατότητας στη Χώρα, για υποστήριξη – συντήρηση των συστημάτων για όλο το όριο της ζωής τους.

3.Ο καθορισμός, των εταιρειών της αμυντικής βιομηχανίας της χώρας και των συστημάτων, που θα ανατεθεί σε κάθε μια από αυτές, εξειδικευμένων στους αντίστοιχους τεχνολογικούς τομείς, που θα εμπλακούν, τόσο στην παραγωγή των συστημάτων όσο και στην απόκτηση και ανάπτυξη της υποδομής για την εν συνεχεία υποστήριξή τους στη χώρα για όλο το όριο της ζωής τους.

4.Η παροχή της απαραίτητης τεχνικής τεκμηρίωσης – βιβλιογραφίας και ειδικών μέσων των συστημάτων αυτών, σύμφωνα και με τις κατευθύνσεις της Εθνικής Αμυντικής Βιομηχανικής Στρατηγικής (ΕΑΒΣ), που θα δώσει πλήρη δυνατότητα υποστήριξης στη χώρα».

Ναυπηγεία

Όσον αφορά τη συμμετοχή ελληνικών Ναυπηγείων στο έργο των φρεγατών, ο Ν.Παναγιωτόπουλος είπε ότι κάτι τέτοιο δεν προβλέπεται. «Ναι, δεν είναι τα ναυπηγεία ακόμα», είπε. Και πρόσθεσε: «Θα ανακύψει θεωρώ στο μέλλον με βεβαιότητα η δυνατότητα κάποιο ελληνικού ναυπηγείου να παράσχει ναυπηγικό έργο, ενδεχομένως όταν πάμε στην επόμενη αγορά των πλοίων που αναπόφευκτα χρειάζεται στο πλαίσιο του εκσυγχρονισμού του το Πολεμικό Ναυτικό, αλλά ήδη παρέχεται υποκατασκευαστικό έργο».

antinews.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις