«Αλλού τρως και πίνεις και άλλου πας και το δίνεις» , αυτή η λαϊκή παροιμία ταίριαζε απόλυτα στην κυβερνητική σύσκεψη που έγινε την Μεγάλη Δευτέρα στο Μέγαρο Μαξίμου για το μέλλον της ΕΑΒ.
Η συγκεκριμένη κυβερνητική σύσκεψη έγινε υπό τον ίδιο τον πρωθυπουργό , με την συμμετοχή των εμπλεκομένων ανευθυνο-υπεύθυνων υπουργών του και της επιτελικής ομάδας του, υπό το φως νέων εξελίξεων και το επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώνεται για την ΕΑΒ από την Αμερική και την Lockheed Martin και φυσικά όχι από την Γαλλία και την Dassault Group που απέσπασε το μεγαλύτερο μερίδιο της πίτας των ελληνικών εξοπλισμών με την αγορά των 24 Rafale.
Σε αντίθετη με τους Γάλλους που – με υπαιτιότητα της ελληνικής κυβέρνησης- δεν έδωσαν «δεκάρα τσακιστή» στην ΕΑΒ και τις υπόλοιπες ελληνικές βιομηχανίες, εμφανίζεται τώρα ως «απο μηχανής θεός» μία κυρία από την Ουάσιγκτον, μεγαλοστέλεχος της Lockheed Martin για να εξετάσει την δυνατότητα υλοποίησης επενδυτικού προγράμματος στην ΕΑΒ! Η αμερικανίδα, κατέφθασε στην Αθήνα συνοδευόμενη από τον Ντένη Πλέσσα, διαχρονικό στέλεχος της LM στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο και την Βόρεια Αφρική. Αλεξανδρινός ο Ντένης Πλέσσας πριν 45 χρόνια ξεκινούσε την σταδιοδρομία του από την παράγκα της ΕΑΒ στα χωράφια της Τανάγρας , ξεδιπλώνοντας το ρολό με τα σχέδια των εγκαταστάσεων για να ενημερώσει τον τότε υπουργό Άμυνας Ευάγγελο Αβέρωφ. Από την παράγκα της Τανάγρας έγινε η μεταγραφή στην LM και έκτοτε ο Ντένης Πλέσσας, αθόρυβα και μεθοδικά μπαινοβγαίνει στο Μαξίμου και η εταιρία που εκπροσωπεί υπογράφει το ένα μετά το άλλο τα συμβόλαια. Εξ ου και το σλόγκαν που κυκλοφορεί εδώ και χρόνια για τον Πλέσσα: « Οι κυβερνήσεις πέφτουνε αλλά ο Πλέσσας παραμένει ακλόνητος»…
Παρασκήνιο
Εδώ και ένα χρόνο στελέχη και επιτροπές της LM με την συνοδεία του Ντένη Πλέσσα επισκέπτονται την ΕΑΒ και τα συναρμόδια υπουργεία Οικονομικών – Ανάπτυξης – Άμυνας. Ωστόσο την περασμένη βδομάδα κατέφθασε στην Αθήνα ανώτατο κλιμάκιο όπου συζητούν διάφορα τεχνικά θέματα και κυρίως για το επιχειρησιακό σχήμα που θα πρέπει να ακολουθηθεί ώστε να ικανοποιούνται όλες οι πλευρές και συγκεκριμένα:
- Η επιχείρηση να αποκτήσει ευελιξία ιδιωτικού τομέα χωρίς οι υποδομές και οι πιστοποιήσεις να φύγουν από τον κρατικό πλούτο.
- Να επεκταθεί ο κύκλος εργασιών της ΕΑΒ με περαγωγή νέων προϊόντων (πχ απάρτια F35) και συντήρηση/υποστήριξη και άλλων αεροπορικών μέσων (πχ εμπορικά αεροσκάφη)
- Να καλύπτει πλήρως τις απαιτήσεις συντήρησης κάθε ιπταμένου κρατικού μέσου
- Να αποτελέσει αξιόπιστο υπεργολάβο για την LM (από την πλευρά των αμερικανών υπάρχουν ερωτηματικά, εάν όχι βεβαιότητα, ότι η ΕΑΒ σήμερα δεν μπορεί να ανταποκριθεί στις ήδη ανειλημμένες υποχρεώσεις της προς την LM)
- Να δημιουργηθούν περισσότερες από 1000 νέες θέσεις εργασίες πολλές εκ των οποίων θα μπορούσαν να οδηγήσουν στον επαναπατρισμό υψηλού επιπέδου ανθρώπινου δυναμικού.
Η Lockheed Martin υποσχέθηκε στην κυβέρνηση ότι θα καταθέσει σχετική επενδυτική πρόταση μέσα στο επόμενο δίμηνο την οποία και η κυβέρνηση περιμένει διακαώς διότι επι της ουσίας θα πρόκειται για «σωσίβιο σωτηρίας» όχι μόνο για την ΕΑΒ αλλά και για την ίδια την κυβέρνηση καθώς βαδίζοντας προς τις εκλογές δεν έχει να επιδείξει κανέναν έργο για την εγχώρια αμυντική βιομηχανία.
Στον τομέα της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας η κυβέρνηση βρίσκεται αντιμέτωπη:
1ον: Με την ανησυχία της Πολεμικής Αεροπορίας για την τύχη των προγραμμάτων της και κυρίως επικεντρώνεται στην συντήρηση των C130 αφού η διαθεσιμότητα των συγκεκριμένων μεταγωγικών αεροσκαφών οριακά κατά περιόδους απλά δεν μηδενίζεται. Ευτυχώς το πρόγραμμα αναβάθμισης των F16 που είχε ξεκινήσει η προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΕΛ, δεν προβληματίζει την Πολεμική Αεροπορία καθώς είναι το μόνο που εξελίσσεται εντός των χρονοδιαγραμμάτων.
Αδιευκρίνιστο παραμένει εάν και πως θα υλοποιηθεί το πρόγραμμα αναβάθμισης των F16 block 50. Η κυβέρνηση δηλώνει ότι είναι στις προθέσεις της η αναβάθμιση των F-16 block 50 χωρίς ωστόσο να διευκρινίζει που θα γίνει η συγκεκριμένη αναβάθμιση με τα υλικά που ξηλώνονται από τα block 52; Στην ΕΑΒ ή την αεροπορική βάση της Αγχιάλου;
2ον : Με την αναβλητικότητα και την μηδενική παρέμβαση της παρούσας Κυβέρνησης στον τομέα της αμυντικής βιομηχανίας. Καθώς ο πολιτικός χρόνος για την κυβέρνηση μειώνεται δραματικά, το Μέγαρο Μαξίμου διαισθάνεται την ανάγκη να κάνει κάτι , έστω και στο «παραπέντε» , για την αμυντική βιομηχανία! Η κυβέρνηση γνωρίζει ότι με τις μεγάλες γαλλικές αγορές έχει απογοητεύσει τον χώρο της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας αφού δεν προέβαλε καμία απαίτηση συμμετοχής της εγχώριας αμυντικής βιομηχανίας στα γιγαντιαία προγράμματα των Rafale και των Belh@rra ! Επίσης η κυβέρνηση Μητσοτάκη μέχρι σήμερα δεν έχει λάβει κανένα μέτρο εξυγίανσης της ΕΑΒ που αποτελεί την ατμομηχανή της ελληνικής αμυντικής βιομηχανίας. Μια ατμομηχανή που λόγω κυβερνητικής αδιαφορίας και εγκατάλειψης σήμερα ακόμη και στο ίσιωμα πάει ασθμαίνοντας.
Αυτή την στιγμή, έτσι όπως έχουν έρθει τα πράγματα στην ελληνική αμυντική βιομηχανία , όπου με υπαιτιότητα της παρούσας κυβέρνησης, η Γαλλία γύρισε την πλάτη και απέκλεισε την εγχώρια αμυντική αγορά, μόνο η Αμερική μπορεί να προσφέρει «σωσίβιο σωτηρίας» για την κυβέρνηση Μητσοτάκη! Πρόκειται για τον μεγαλύτερο πελάτη της ΕΑΒ, την Lockheed Martin (LM) , η οποία αντιπροσωπεύει τουλάχιστον το 80% του τζίρου της. Η συνεργασία της ΕΑΒ με την LM αποτελεί όχι μόνο την μεγάλη αλλά και μοναδική της προίκα! Το τελευταίο συμβόλαιο που υπέγραψε η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ ΑΝΕΛ με την Lockheed Martin για τον εκσυγχρονισμό των F-16 block 52, κατέστησε την ΕΑΒ γνωστή στην διεθνή αγορά αφού της έχει ανατεθεί υποκατασκευαστικό έργο τμημάτων του αεροσκάφους C130J αλλά και του F16.
Η Lockheed Martin τα τελευταία χρόνια έχει επενδύσει αρκετά χρήματα σε δημιουργία νέων υποδομών ή εκσυγχρονισμό παλαιών στην ΕΑΒ. Αυτός είναι ένας εκ των σοβαρότερων λόγων για το επενδυτικό ενδιαφέρον που εκδηλώνει σήμερα η Lockheed Martin για την ΕΑΒ με στόχο να γίνει ένα start up καθ΄ όσον δουλειές και προοπτικές υπάρχουν. Αυτό που δεν υπάρχει σήμερα στην ΕΑΒ είναι η απαιτούμενη επιχειρηματική ευελιξία ώστε:
- Να κινείται έγκαιρα και αποτελεσματικά.
- Να προσαρμόζει το προσωπικό της ανάλογα με τον φόρτο και τον τύπο του κύκλου εργασίας της.
- Να έχει την δυνατότητα να προμηθεύεται υλικά έγκαιρα και με διαδικασίες που να λαμβάνουν υπ’οψη και την ζημιά που ενδεχομένως θα έχει από μια καθυστέρηση στην προσπάθεια να βρει το φθηνότερο και μάλιστα μέσα από μία χρονοβόρα διαδικασία.
ieidiseis.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις