Γράφει ο Δήμος Βερύκιος
ΕΑΒ ώρα μηδέν! Αυτή την εβδομάδα κρίνεται η τύχη της καθώς από προχτές, την Κυριακή έχει καταφθάσει στην Αθήνα κλιμάκιο υψηλόβαθμων στελεχών της Lockheed Martin (LM) προκειμένου να εξετάσουν εάν τους συμφέρει ή όχι να εμπλακούν σε επενδυτικό πρόγραμμα για την σωτηρία της εταιρίας.
Ο πρωθυπουργός κατά την πρόσφατη επίσκεψη του στον Λευκό Οίκο είχε αποκαλύψει ότι καθ’ όσον εκείνος ταξίδευε για τις ΗΠΑ, η Lockheed Martin (LM), γιγαντιαία αεροδιαστημική εταιρεία εκδήλωσε εγγράφως το ενδιαφέρον της αμερικάνικης που στο πρόσφατο παρελθόν της να εξετάσει το ενδεχόμενο επένδυσης στην ΕΑΒ και εμπλοκής της στην επιχειρηματική δραστηριότητα της εταιρείας της Τανάγρας.
Η ΕΑΒ απετέλεσε την ατμομηχανή της αμυντικής βιομηχανίας για χρόνια. Η εταιρεία συστήθηκε περίπου τέτοιες μέρες (16-5-75) πριν 47 χρόνια. Λίγο αργότερα υπογράφεται η σύμβαση μεταξύ του δημοσίου και πέντε αμερικανικών εταιρειών μεταξύ των οποίων και η (LM). Το 1977 θεμελιώνεται το εργοστάσιο από τον τότε Πρωθυπουργό Κ. Καραμανλή.
Ακολουθεί μια μεγάλη ανάπτυξη των εγκαταστάσεων αλλά και επιβολής εταιρείας στον χώρο της αεροδιαστημικής καταγράφοντας συνεχείς επιτυχίες και πρόοδο μέχρι που άρχισε η σταδιακή πτώση και με την έναρξη της οικονομικής δυσπραγίας από το 2010.
Η εταιρεία σήμερα είναι κάτω από τον έλεγχο του Υπ. Οικονομικών είναι εξ ολοκλήρου κρατική εταιρεία χωρίς ξένους μετόχους ενώ ο κύκλος εργασιών της κατά συντριπτική πλειοψηφία αναφέρεται σε υπεργολαβίες της LM που υπογράφτηκαν από την προηγούμενη κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ / ΑΝΕΛ.
Από το 2019 έως το 2022 η ΕΑΒ, όπως και οι υπόλοιπες αμυντικές βιομηχανίες έχουν περιέλθει σε απόλυτο τέλμα καθώς η παρούσα κυβέρνηση δεν επιδεικνύει πραγματικό ενδιαφέρον για την σωτηρία της.
Η καλύτερη εξέλιξη που θα μπορούσε να εξελιχθεί για την σωτηρία της ΕΑΒ είναι η εμπλοκή της LM στην εταιρεία σε ένα νέο σχήμα λειτουργίας, με το Ελληνικό Δημόσιο να διατηρεί κατ΄ ελάχιστον το ιδιοκτησιακό καθεστώς και η LM να εμπλακεί στην διαχείριση καθώς διαθέτει τεράστια εμπειρία και συγχρόνως είναι και ο κύριος σημερινός πελάτης.. «Εχθρός» σ’ ένα τέτοιο σενάριο είναι οι καθυστερήσεις, οι δυστοκίες της γραφειοκρατίας.
Με αυτό τον τρόπο η «νέα» εταιρεία θα μπορούσε να απαγκιστρωθεί από τις αγκυλώσεις του δημοσίου και θα γίνει ευέλικτη προσεγγίζοντας την επιχειρηματική πραγματικότητα.
Η ΕΑΒ δεν είναι του πεταματού, όπως ενδεχομένως άλλες εγχώριες κρατικές αμυντικές βιομηχανίες. Η ΕΑΒ διαθέτει τεράστιες δυνατότητες ανάπτυξης του κύκλου εργασιών της «νέας» ΕΑΒ καθ΄ όσον στην ευρύτερη περιοχή υπάρχουν χώρες στην ΝΑ Ευρώπη, την Β. Αφρική και την Μ Ανατολή που διαθέτουν αεροσκάφη της LM και θα μπορούσε να πραγματοποιεί την εργοστασιακή συντήρηση τους στην ΕΑΒ μετατρέποντας την σε περιφερειακό κέντρο τεχνικής εξυπηρέτησης αυτών των αεροσκαφών. Επίσης στην ιδανική περίπτωση θα μπορούσε να γίνει κέντρο τεχνικής εκπαίδευσης στελεχών των χωρών αυτών.
Η αξιωματική αντιπολίτευση περιμένει στην γωνία την κυβέρνηση με την ΕΑΒ και την κατηγορεί ότι επι 3 χρόνια δεν έχει κάνει την παραμικρή κίνηση και ούτε ενδιαφέρον έχει εκδηλώσει για την διατήρηση της βιωσιμότητας της ΕΑΒ! Ο Αλέξης Τσίπρας κάνοντας την σύγκριση της δίκης του κυβέρνησης με το ενδιαφέρον που εκδήλωνε για την στήριξη της ΕΑΒ και με τα πεπραγμένα της σημερινής κυβέρνησης , μιλάει για «την ημέρα με την νύχτα».
Το δριμύ κατηγορώ του Τσίπρα για την ΕΑΒ
Ο Αλέξης Τσίπρας επικαλείται το παράδειγμα της σύμβασης του Προγράμματος Εκσυγχρονισμού των F16 σε Viper που υπέγραψε η κυβέρνηση του και το συγκρίνει με το πρόγραμμα των Rafale που υπέγραψε η παρούσα κυβέρνηση !
Συγκεκριμένα:
- Υπογράφηκε 30 Απριλίου 2018 ύψους 1,1 δι ευρώ και αφορά αναβάθμιση 84 αεροσκαφών (30 block 52 advance και 54 block 52advace+
- Μετά από ΣΚΛΗΡΗ ΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ έγινε εξομάλυνση των δόσεων σε βάθος χρόνου έναντι της αρχικής απαίτησης της Αμερικανικής πλευράς να είναι εμπροσθοβαρής η αποπληρωμή ! (Εσείς στην σύμβαση των Rafale ΔΕΝ το κάνατε )
- Με την συμφωνία προβλέπεται επίσης η προμήθεια ενός προσομοιωτή και η αναβάθμιση άλλων δύο και η δημιουργία υποδομών στην ΕΑΒ. ( Εσείς τι πήρατε με τα Rafale ; Το τρίτο το μακρύτερο) ! Πιο συγκεκριμένα στο πλαίσιο του προγράμματος των F-16 viper (δικό μας πρόγραμμα) γίνονται στην ΕΑΒ νέο σύγχρονο βαφείο για μεγάλου μεγέθους αεροσκάφη καθώς και εγκατάσταση αποχρωματισμού των αεροσκαφών με σύγχρονες μεθόδους που δεν καταπονείται το σκάφος. Επιπλέον είναι υπό κατασκευή τέσσερα στέγαστρα προστασίας προσωπικού και αεροσκαφών με επιπλέον δαπάνη της Lockheed Martin. (Εσείς τι προστιθέμενη αξία δώσατε στην ΕΑΒ ή οποιαδήποτε άλλη εγχώρια αμυντική βιομηχανία ; Τίποτα !! Ούτε μια βίδα!)
- Στο πλαίσιο υλοποίησης του προγράμματος των F-12 viper δόθηκε υποκατασκευαστικό έργο σε πολλές ελληνικές αμυντικές βιομηχανίες σε αντιδιαστολή με την προμήθεια των Rafale.
- Χάριν του δικού μας προγράμματος F-16 viper, από τον Φεβρουάριο το ’21 βρίσκεται στις ΗΠΑ το πρωτότυπο εκσυγχρονισμένο αεροσκάφος ( F-16 viper ), για δοκιμές που σύντομα ολοκληρώνονται ενώ σήμερα βρίσκονται στην ΕΑΒ αλλά 14 αεροσκάφη σε διάφορες φάσεις εργασιών και με πρόβλεψη εντός του έτους να επιστρέψουν στις πολεμικές μοίρες της ΠΑ έξι αεροσκάφη πλήρως διαμορφωμένα σε VIPER επιβεβαιώνοντας ότι το πρόγραμμα εξελίσσεται εντός των χρονοδιαγραμμάτων
- Η ομαλή εξέλιξη του προγράμματος που εμείς υπογράψαμε, δίνει σήμερα την δυνατότητα να ακολουθήσει η αναβάθμιση και των παλαιότερων αεροσκαφών block 50 χρησιμοποιώντας τα υποσυστήματα που βγαίνουν από τα block 52 !
- Άλλωστε το επιβεβαιώνετε και εσείς με τις επανειλημμένες δηλώσεις αξιωματούχων σας (ΥΕΘΑ Παναγιωτόπουλος, τ. ΣΕΑ Διακόπουλος ) ότι πρόκειται για το πιο πετυχημένο πρόγραμμα των τελευταίων δεκαετιών και μάλιστα με εμπλοκή εταιρειών της Ελληνικής Αμυντικής Βιομηχανίας (ΕΑΒΙ).
Εμείς αυτοί είμαστε και αυτά κάναμε για την εγχώρια Αμυντική Βιομηχανία, εσείς ποιοι είστε και τι κάνετε γι’ αυτήν!
ieidiseis.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις