Όλο το παρασκήνιο: Ενώ η Lockheed Martin καθυστερεί να αποστείλει στην Αθήνα την πρόταση της για βιώσιμο επενδυτικό σχήμα στην ΕΑΒ, οι δικοί μας σπεύδουν στο Ντάλας.

Η είδηση δεν είναι ότι η ηγεσία του υπουργείου Άμυνας (αρχηγός ΓΕΕΘΑ και υπουργός Άμυνας) επισκέπτονται διαδοχικά τις ΗΠΑ, αλλά ότι και οι δυο θα μεταβούν στο Ντάλας του Τέξας για να …προσκυνήσουν στον «Ναό» της παγκόσμιας αεροναυπηγικής, τις εγκαταστάσεις παραγωγής των F-16 και F-35 της Lockheed Martin!

Δεν γνωρίζουμε ποιο από τα δυο κουτιά με τα ελληνικά «σοκολατάκια» θα κρατάει ο καθένας από τους δυο υψηλούς επισκέπτες. Πάντως το ένα «κουτί» θα περιέχει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού των F-16 block 50 (αγοράς του 91 από τον Κωνσταντίνο Μητσοτάκη) και το άλλο το μελλοντικό πρόγραμμα μαμούθ αγοράς 20+20 F-35.

Ωστόσο το «κουτί» που θα κρατάει ο στρατηγός Φλώρος ενδεχομένως να περιέχει περισσότερα καλούδια, τουλάχιστον αυτή την στιγμή υπό μορφή υποσχέσεων! Ο Α/ΓΕΕΘΑ λόγω της στενής φιλίας που είχε αναπτύξει με τον πρώην αμερικανό πρέσβη Τζέφρι Πάιατ, νυν υφυπουργό Εξωτερικών για θέματα ενεργειακής πολιτικής στην Νοτιοανατολική Μεσόγειο, είχε ταχθεί αναφανδόν υπέρ των αμερικανικών φρεγατών και ως εκ τούτου είχε έρθει πιο κοντά με το ναυπηγικό τμήμα της Lockheed Martin παρά στο αεροναυπηγικό τμήμα της ίδιας εταιρίας. Ωστόσο από την στιγμή που με προσωπική απόφαση του πρωθυπουργού επιλέχτηκαν οι Γαλλικές φρεγάτες οι αμερικανοί της LM έμειναν στα κρύα του λουτρού και ξεκίνησαν έναν νέο αγώνα να κατακτήσουν το πρόγραμμα των κορβετών που ωστόσο και αυτό – όπως πρώτο αποκάλυψε το iEidiseis- ο πρωθυπουργός προσανατολίζεται να αναθέσει σύντομα στους Ιταλούς, ωστόσο ο οπλισμός του θα φέρει θα είναι αμερικανικός της L.M. Παρ´ όλα αυτά το χρυσοποίκιλτο μανίκι του στρατηγού Φλώρου κρύβει και έναν τελευταίο «Άσο» , εκτός και εάν του τον κάψει και αυτόν, ο πρωθυπουργός την τελευταία στιγμή, αφορά τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών ΜΕΚΟ !

Ο στρατηγός Φλώρος προστρέχει στους «ναυταίους» της LM με αναπτερωμένη την ελπίδα ότι αν και γερμανικές οι τέσσερις υπό εκσυγχρονισμό ΜΕΚΟ, οι αμερικανοί μπορούν να κερδίσουν το συγκεκριμένο πρόγραμμα για συγκεκριμένους λόγους :

Υποψήφιοι -κύριοι ανάδοχοι- είναι επί του παρόντος:

1. Η κοινοπραξία της Γερμανικής TKMS με την Thales Netherlands (η TKMS είναι ο κατασκευαστής των τεσσάρων φρεγατών κλάσης ΥΔΡΑ και κατά συνέπεια γνωρίζει αυτά τα πλοία καλύτερα από κάθε άλλη εταιρία, ενώ η πλειοψηφία των ηλεκτρονικών συστημάτων και αισθητήρων, καθώς και το τακτικό σύστημα είναι κατασκευής της Thales Netherlands (πρώην Ολλανδική Signaal) .

2. Η Αμερικανική Lockheed Martin με την εταιρία να έχει ως «ατού» το γεγονός ότι έχει ήδη εκσυγχρονίσει με επιτυχία φρεγάτες ΜΕΚΟ άλλων κρατών.

3. Η Γαλλική Naval Group ( που αν και γνωρίζει ότι δεν έχει καμία τύχη για το συγκεκριμένο πρόγραμμα, η πρόταση της βασίζεται στο τακτικό σύστημα της Thales Netherlands).

4. Η Αγγλική Babcock (που και σε αυτήν η πρόταση τους βασίζεται στο τακτικό σύστημα της Thales Netherlands).

5. Η Ιταλική Fincantieri (η πρόταση τους έχει τακτικό σύστημα, ραντάρ και άλλα ηλεκτρονικά που ωστόσο είναι άγνωστα στο ελληνικό Πολεμικό Ναυτικό).

6. Οι Ισραηλινές εταιρείες Elbit και Rafael, οι οποίες αν και μπήκαν καθυστερημένα στην «κούρσα» εκσυγχρονισμού των γέρικων ελληνικών φρεγατών, αναπτύσσουν έντονη κινητικότητα , έχουν επισκεφθεί τα πλοία και διατείνονται ότι μπορούν να εκτελέσουν τον εκσυγχρονισμό.

Μετά το φιάσκο με τους Γάλλους που για τις Belharra απέκλεισαν την εμπλοκή των ελληνικών ναυπηγείων , γεγονός που αξιοποιεί τώρα η αντιπολίτευση και ασκεί σκληρή κριτική στην κυβέρνηση, τώρα όπως για το πρόγραμμα των κορβετών, έτσι και για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων ΜΕΚΟ βασική προϋπόθεση αποτελεί η εμπλοκή των Ελληνικών ναυπηγείων. Παρά το ότι οι τρεις εκ των τεσσάρων ΜΕΚΟ κατασκευάστηκαν στα Ναυπηγεία Σκαραμαγκά, οι εργασίες μπορούν να γίνουν σε οποιοδήποτε ελληνικό ναυπηγείο που διαθέτει τις απαραίτητες υποδομές για τα συγκεκριμένα πλοία, ακόμα και στο Ναύσταθμο Σαλαμίνας.

Το βασικά επιχειρήματα του φιλοαμερικανικού λόμπι που προωθεί στην Ελλάδα το ναυτικό τμήμα της LM που διεκδικεί τον εκσυγχρονισμό των φρεγατών, είναι ότι:

• Η αναβάθμιση του πυροβόλου Mark 45 mod2A σε Mark 45 mod4, που προβλέπει το πρόγραμμα εκσυγχρονισμού , ήδη έχει γίνει από το Αμερικανικό Ναυτικό με απόλυτη επιτυχία! Επίσης η αναβάθμιση των CIWS PHALANX και η ενδεχόμενη μετατροπή των εκτοξευτών Mk 48 για να μπορούν να ρίξουν ESSM Block II, καθώς και οι εργασίες επί των βλημάτων Harpoon που φέρουν τα πλοία. Όλες οι εν λόγω εργασίες αναβάθμισης του οπλισμού των Φρεγατών ΜΕΚΟ είναι Αμερικανικών εταιρειών και δεδομένου ότι οι Αμερικανοί δεν έχουν πάρει τίποτα ακόμα από τα προγράμματα του ΠΝ, το φιλοαμερικανικό λόμπι των «Ναυταίων» ευελπιστούν ότι η ίσως πλάστιγγα μπορεί να γύρει υπέρ της πρότασης της Αμερικανικής εταιρείας Lockheed Martin για τον εκσυγχρονισμό των τεσσάρων φρεγατών τύπου ΜΕΚΟ! Ωστόσο άπαντες γνωρίζουν ότι οι τελικές αποφάσεις περί των εξοπλισμών λαμβάνονται αποκλειστικά και μόνο από τον πρωθυπουργό με ούτε καν την εμπλοκή της επιτελικής ομάδας του Μεγάρου Μαξίμου. Επομένως όποιον «Άσο» και εάν κρύβει στο «μανίκι» του το οποιοδήποτε κρατικό ή επιτελικό στέλεχος, στην πράξη δεν έχει καμία σημασία εάν δεν πει το “yes” ο ίδιος ο πρωθυπουργός! Και μέχρι τώρα ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει πει το “yes” για τον εκσυγχρονισμό των F-16 block 50 (του πατέρα του) και την έναρξη της διαδικασίας αγοράς των F-35, ενώ αναμένει μια σοβαρή επενδυτική πρόταση από την Lockheed Martin για την ΕΑΒ!

Έτσι για να μην μπερδεύουμε τα πράγματα και τους ρόλους. Και ούτε οι όποιοι αξιωματούχοι με σιρίτια ή μαύρα κουστούμια να κάνουν τους μαθητευόμενους μάγους πάνω από την εξοπλιστική πίτα ως και να είναι έτοιμοι να βγάζουν λαγούς από τα μανίκια τους.

Και παρεμπιπτόντως ανακύπτει ένα ουσιαστικό θέμα πρωτίστως ηθικής τάξης, με τις ολοένα και πιο συχνές επισκέψεις υπουργών και αρχηγών Γενικών Επιτελείων σε ξένες κατασκευαστικές εταιρίες , ενώ σνομπάρουν επιδεικτικά και εχθρεύονται τις αντίστοιχες εγχώριες αμυντικές βιομηχανίες. Επίσης μέχρι πρότινος ήταν αφορμή πολέμου casus belli (κάζους μπέλι) η επίσκεψη εκπροσώπων εταιριών στα γραφεία των αρχηγών Γενικών Επιτελείων. Τώρα έχει γίνει σύνηθες φαινόμενο και όχι μόνο μπαινοβγαίνουν στα γραφεία των Αρχηγών αλλά φωτογραφίζονται και φιγουράρουν στα social media!
Έχουμε φτάσει στο σημείο οι εκπρόσωποι των εταιριών να συναντιόνται πιο εύκολα με τους ένστολους παρά με τον υπουργό Άμυνας ο οποίος διατηρεί «απόστασης ασφαλείας» όπως όριζε η κλασική πολιτική!

Ειδικότερα για την επίσκεψη του στρατηγού Φλώρου στο Τέξας θα είναι ακατανόητο εάν επαληθευτεί η φήμη που κυκλοφορεί στους διαδρόμους του αρχηγού ΓΕΕΘΑ ότι θα συνοδεύεται από έξι επιτελείς του , συν τους αξιωματικούς του υπηρετούντος στρατιωτικού προσωπικού της ελληνικής Πρεσβείας στην Ουάσιγκτον. Δηλαδή , εάν επαληθευτούν οι φήμες θα είναι μια «ολιγομελής» αντιπροσωπεία της τάξεως των δέκα ατόμων;

Δεν στεκόμαστε στο κόστος της επίσκεψης διότι δεν κρίνεται «αξιόλογο» μπρος στα δις των προγραμμάτων που περνάνε από την επιτροπή εξοπλισμών της Βουλής σε… εβδομαδιαία βάση με την σιωπηρή συγκατάθεση της αντιπολίτευσης.

Τα επισημαίνουμε όλα αυτά για να κατανοήσει και ο ίδιος ο πρωθυπουργός ότι επίκεινται Ιουλιανή απόβαση της Μεσογείων στο Τέξας και μάλιστα σε συντονισμένα κύματα εφόδου.
Προφανώς επειδή καθυστερεί να έρθει η Lockheed Martin στην Τανάγρα πάει η Αθήνα στο Τέξας!

Σε προγενέστερη ανακοίνωση του ΓΕΕΘΑ αναφέρεται ότι ο Αρχηγός συναντήθηκε με την εταιρεία για να συζητήσει για το «ΑΡΧΥΤΑΣ» της ΕΑΒ . Μόνο που με το ίδιο όνομα προϋπάρχει το UAV πρόγραμμα που ανέπτυξε η Σχολή Ναυτικών Δοκίμων με ιδιωτικές εταιρείες, το οποίο υφίσταται, πετάει και έχει κατ΄ επανάληψη δοκιμαστεί σε μεγάλες ασκήσεις του Στόλου. Το αντίστοιχο πρόγραμμα της ΕΑΒ είναι σε σχεδίαση/ανάπτυξη χρηματοδοτούμενο από το Υπ. Οικονομικών και ουδείς επισήμως έχει αναφέρει πόσα χρήματα έχουν δαπανηθεί μέχρι σήμερα. Για το συγκεκριμένο πρόγραμμα ενημερωθήκαμε πρόσφατα λόγω της σχετικής Ημερίδας που έγινε στην Λαμία , εκλογική περιφέρεια του κατά τ´ άλλα συμπαθή υπουργού Οικονομικών!

ieidiseis.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις