Το υπ. Ανάπτυξης ελέγχει καταγγελίες για εταιρείες με σοβαρά προβλήματα στη Ρουμανία που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα μέσω του καθεστώτος Ελεύθερης Παροχής Υπηρεσιών και δεν εποπτεύονται απ’ την ΤτΕ
Το κόλπο θα μπορούσε να ονομαστεί «το άρμεγμα του ασφαλισμένου».
Προβληματική ασφαλιστική εταιρεία του λεγόμενου Ενιαίου Οικονομικού Χώρου (από το Γιβραλτάρ ως τη Ρουμανία) «καίγεται» για ρευστό. Πρόθυμοι εγχώριοι πράκτορες και διαχειριστές θα αναλάβουν έναντι αδράς προμήθειας να προωθήσουν τα – κατά τα άλλα φθηνά – ασφαλιστήρια συμβόλαια της στην Ελλάδα μέσω του καθεστώτος ελεύθερης παροχής υπηρεσιών που έχει επιβάλει το Κοινοτικό Δίκαιο των ανοικτών αγορών. Και πρόθυμοι καταναλωτές, μαζί και ολόκληρες εταιρείες, θα σταθούν στις πολύ χαμηλές τιμές των συμβολαίων ασφαλίζοντας κατά κύριο λόγο τα οχήματα τους παραγνωρίζοντας το γεγονός ότι η εν λόγω εταιρεία δεν υποχρεούται συμμετοχής στο Επικουρικό Κεφάλαιο των ασφαλιστικών, ακόμα και ένταξης στο σύστημα φιλικού διακανονισμού… Όταν όμως συμβεί το κακό και πρέπει να δοθούν αποζημιώσεις στους πελάτες – ασφαλισμένους ή -ακόμα χειρότερα – στα θύματα τους τότε αρχίζει το παιχνίδι των καθυστερήσεων και το «παζάρι» για το ύψος της αποζημίωσης. Και όλο αυτό πατώντας πάνω στα όρια της νομιμότητας αλλά και της πεποίθησης ότι ο θιγόμενος θα αποτραπεί ακόμα και στην υποβολή καταγγελίας αφού η αρμόδια εποπτεύουσα Αρχή της εταιρείας είναι στην έδρα της και όχι η ΤτΕ!
Οι καταγγελίες που έρχονται το τελευταίο διάστημα στο protothema.gr πολλές. Το ίδιο και στο υπ. Ανάπτυξης, η ηγεσία του οποίου πλέον δεν κρύβει την ανησυχία της. Πληροφορίες δε αναφέρουν ότι ήδη εξετάζονται παρεμβάσεις ώστε να εξαλειφθούν αυτές οι σοβαρές στρεβλώσεις που δημιουργούνται στην ασφαλιστική αγορά.
Η ρουμανική City Insurance
Από τις πλέον χαρακτηριστικές καταγγελίες που απασχολούν το υπουργείο είναι η περίπτωση ιδιοκτήτη ΙΧ, τα στοιχεία του οποίου είναι στη διάθεση του protothema.gr, που περίμενε για εννέα ολόκληρους μήνες να λάβει την αποζημίωση του από εταιρεία ονόματι City Insurance με έδρα τη Ρουμανία. Πρόκειται για την ασφαλιστική εταιρεία του υπαίτιου του ατυχήματος και όχι του ιδίου του καταγγέλλοντος. Όπως λέει στο protothema.gr, κατά τη μετωπική σύγκρουση καταστράφηκε όλο το αυτοκίνητο, το οποίο είχε αγοράσει μόλις προ δύο ετών έναντι 22.500 ευρώ. Αν και ο υπαίτιος του ατυχήματος ανέλαβε αμέσως την ευθύνη χρειάστηκαν να περάσουν έξι μήνες έως ότου κοινοποιηθεί η δικογραφία στην εταιρεία διαχείρισης των ζημιών της City Insurance, ονόματι Total Care GR ΕΠΕ, και άλλοι δυόμιση περίπου για να λάβει μία πρόταση αποζημίωσης ύψους 14.400 ευρώ. Μετά την πρώτη άρνηση η πρόταση έχει ανέβει στις 15.500 ευρώ αλλά πάντα με την εξής ρήτρα: να παραδώσει το κουφάρι στην ασφαλιστική ώστε να το εκμεταλλευτεί όπως μπορεί (κυρίως ανταλλακτικά).
Από την Άρτα στην Αθήνα
Κάτι που ο ιδρυτής της Total Care GR ΕΠΕ Κώστας Παπαχρήστος ξέρει πολύ καλά να κάνει με δεδομένο ότι διαθέτει και εταιρεία ανταλλακτικών και εκμετάλλευσης αυτοκινήτων στην Άρτα υπό τον τίτλο «Παπαχρήστος Κωνσταντίνος ΕΕ».
Στην πραγματικότητα η ίδια η Total Care GR ιδρύθηκε ως μονοπρόσωπη ΕΠΕ με αντικείμενο το εμπόριο αυτοκινήτων και ανταλλακτικών και έδρα την Ελεούσα Άρτας για να μεταφερθεί το 2014 στην Αθήνα τροποποιώντας το καταστατικό της και γνωστοποιώντας την πώληση της σε μία Offshore εταιρεία με έδρα την Κύπρο ονόματι I.C.H.A.M. International Claims Handling and Management Ltd που ιδρύθηκε περίπου την ίδια εποχή. Διαχειριστής της εμφανίζεται πλέον ένας συγχωριανός του κ. Παπαχρήστου, ο κ. Αλέξης Σκανδάλης ο οποίος μάλιστα είχε αναλάβει να υπογράψει εκ μέρους του διαχειριστή της I.C.H.A.M. International Claims Handling and Management Ltd, που είναι το δικηγορικό γραφείο Δημοσθένους στην Κύπρο, τη μεταβίβαση των μεριδίων.
Η εταιρεία έκτοτε μέσω και του ομώνυμου site που θα λειτουργεί θα πρακτορεύει συμβόλαια της City Insurance αλλά παράλληλα θα κάνει και αυτό που δηλώνει στην ηλεκτρονική «ταυτότητα» της, θα κάνει διαχείριση ζημιών.
Ο επίσημος αντιπρόσωπος
Ως επίσημος αντιπρόσωπος της ρουμάνικης εταιρείας στην Ελλάδα πάντως δεν εμφανίζεται η Total Care GR ΕΠΕ αλλά ο κ. Νίκος Μπουργαζάς μέσω της «Νίκος Μπουργαζάς και Σία ΕΕ» με έδρα στη Λ. Συγγρού στην Αθήνα. Κάτι που φροντίζει να προβάλει και ο ίδιος στις εκδηλώσεις της ομάδας βόλεϋ Φοίνικας Σύρου όπου έχει μπει χορηγός η City Insurance. Ο ίδιος εμφανίζεται να έχει συστήσει την εταιρεία του το 2011 αφού από το 2001, όπως δηλώνει στο προφίλ του στο site της εταιρείας, είχε απασχοληθεί σε λογιστικές εταιρείες. Όπως αναφέρεται σχετικά ο ίδιος διαθέτει ΜΒΑ στα φορολογικά και τα χρηματοοικονομικά.
Από το 2014 έχει αναλάβει την αντιπροσώπευση της City Insurance στην Ελλάδα αποτελώντας ουσιαστικά τον άνθρωπο που την έφερε στην ελληνική αγορά.
Ο κουνιάδος του πρώην πρωθυπουργού
Για την ίδια τη City Insurance αλλά και τον επιχειρηματία ιδρυτή της, Νταν Οντομπέσκου, κουνιάδου του πρώην πρωθυπουργού της Ρουμανίας και καταδικασθέντα για διαφθορά Άντριαν Ναστάσε, η είσοδος στην ελληνική αγορά φάνταζε ως μία «χρυσή διέξοδος» με προοπτικές. Και τούτο διότι η εταιρεία – η μόνη καθαρά ρουμανική από τις μεγάλες του κλάδου, όπως επαίρεται στο site της – μπορεί να κατάφερε να ελέγχει ένα καλό μερίδιο στις Γενικές Ασφαλίσεις στη χώρα της (κάπου 17% το προσδιορίζουν τοπικά sites), ωστόσο από εκείνη τη χρονιά εισέρχεται σε μία περίοδο έντονων αναταράξεων με βασικό ερώτημα την ίδια την επιβίωση της.
Ζήτημα επιβίωσης
Έτσι, έξι χρόνια μετά είναι ξεκάθαρο πως το «ζεστό χρήμα» που άρχισε να ρέει απ’ την Ελλάδα το 2014 με «όχημα» τις χαμηλές τιμές στα ασφαλιστήρια συμβόλαια συνέβαλε ως ένα βαθμό ώστε η SOCIETATEA DE ASIGURARE-REASIGURARE CITY INSURANCE SA, όπως είναι το πλήρες όνομα της, να γλυτώσει τα χειρότερα… Πιστωτές – πελάτες της εταιρείας, όπως ο όμιλος Autocar, δρομολογούσαν ήδη κινήσεις για τη ρευστοποίηση περιουσιακών της στοιχείων, η αρμόδια εποπτική Αρχή της Ρουμανίας ήδη απ’ το 2016 εντόπιζε μία «τρύπα» άνω των 30 εκατ. ευρώ (155 εκατ. λέι) στα Κεφάλαια της θέτοντας την σε καθεστώς επιτήρησης έως ότου τελικά γίνει μία αύξηση μετοχικού κεφαλαίου, όση και η «τρύπα» που έπρεπε να καλυφθεί. Και μέσα σε όλα αυτά οι δυσαρεστημένοι πελάτες αυξάνονταν, όπως επίσης και ο χρόνος ικανοποίησης των αιτημάτων για αποζημιώσεις με σκοπό την συγκράτηση ρευστού! Στην περίπτωση δε που έπρεπε να αποζημιωθεί «θύμα» του πελάτη της ο χρόνος αύξανε ακόμα περισσότερο μέσω καθυστερήσεων σε όλα τα στάδια των διαδικασιών. Κάτι που φαίνεται ξεκάθαρα σε ανακοίνωση της ίδιας της εποπτικής Αρχής της ασφαλιστικής αγοράς της Ρουμανίας (ASF) τον περασμένο Σεπτέμβριο όταν και επέβαλε ένα κατά τα άλλα «απαλό» πρόστιμο στην City Insurance ύψους 50.000 λέι (κάπου 10.000 ευρώ).
Αυτό το σύστημα των καθυστερήσεων βέβαια λειτουργεί μία χαρά και στην Ελλάδα, όπως φαίνεται απ’ τις καταγγελίες που διαρκώς έρχονται στο protothema.gr.
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις