Τον τραυματισμό του μηχανοδηγού της αμαξοστοιχίας του Προαστιακού Σιδηροδρόμου της Χαλκίδας εκτός της πολύωρης ταλαιπωρίας του επιβατικού κοινού είχε τελικά ως αποτέλεσμα το περιστατικό της περασμένης εβδομάδας στο βασικό άξονα με καλώδιο της ηλεκτροκίνησης, το οποίο κρεμόταν και χτύπησε τρένο προκαλώντας ντόμινο καθυστερήσεων την περασμένη εβδομάδα.

 

Ο τραυματισμός που δεν είχε γίνει γνωστός έως τώρα, ήταν όπως φαίνεται η σταγόνα που ξεχείλισε το ποτήρι της υπομονής των μηχανοδηγών, οι οποίοι το αναφέρουν σαφώς στο εξώδικο που απέστειλαν προς τον ΟΣΕ, τον υπουργό Υποδομών και Μεταφορών, Κώστα Καραμανλή και τον Γενικό Γραμματέα του υπουργείου, Γιάννη Ξιφαρά.

 

Η Πανελλήνια Ενωση Προσωπικού Ελξης (ΠΕΠΕ) περιγράφει εικόνα απόλυτης διάλυσης του ελληνικού σιδηροδρόμου που έχει ως συνέπεια τους τρεις εκτροχιασμούς τρένων που συνέβησαν σε διάστημα μικρότερο των τριων μηνών στο σιδηροδρομικό δίκτυο, ενώ καταγγέλλει ότι σε σήραγγες του Προαστιακού της Αθήνας δε λειτουργούν εδώ και μία 15ετία τα συστήματα ασφαλείας και φωτισμού.

 

Με την εξώδικη διαμαρτυρία της που κοινοποίησε στη HELLENIC TRAIN, αλλά και στη Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων ζητά γραπτές απαντήσεις από το αρμόδιο υπουργείο και τον ΟΣΕ και προειδοποιεί με κινητοποιήσεις στην περίπτωση που δεν τις λάβει.

 

«Με λύπη/προβληματισμό σας αναφέρουμε, ότι παρά τις διαρκείς επισημάνσεις μας, διαμαρτυρίες μας και πρωτίστως τις συνεχείς εκκλήσεις μας προς αποκατάσταση εντεινόμενων προβλημάτων του σιδηροδρομικού δικτύου, ότι –δυστυχώς- επιβεβαιώθηκαν οι φόβοι τραυματισμών που σας είχαμε εκφράσει».

 

Οπως επισημαίνει στο «ethnos.gr» ο πρόεδρος της ΠΕΠΕ, Κώστας Γενιδούνιας, ο μηχανοδηγός της αμαξοστοιχίας που χτυπήθηκε από το καλώδιο της ηλεκτροκίνησης πριν μερικές ημέρες χρειάστηκε να πάρει 7ήμερη άδεια καθώς το καλώδιο υπό τάση 25.000 V που κρεμόταν, χτύπησε το παρμπρίζ του τρένου και μπορεί λόγω της θωράκισης το τζάμι να μην έσπασε, ωστόσο από το βραχυκύκλωμα που προκλήθηκε, τη λάμψη και το θόρυβο, ο οδηγός της αμαξοστοιχίας αντιμετώπισε πρόβλημα στα μάτια, αλλά και έντονους πονοκεφάλους, ενώ την ίδια στιγμή και το πρώτο βαγόνι γέμισε καπνούς με αποτέλεσμα να τρομοκρατηθούν και οι επιβάτες.

 

Οι μηχανοδηγοί σημειώνουν επίσης πως διαπιστώνουν διαρκώς «την κακή κατάσταση της σιδηροδρομικής υποδομής, την έλλειψη συντήρησης της (που αποδεικνύεται από τις βραδυπορίες που καθημερινά δίνονται στους μηχανοδηγούς), τη μη λειτουργία φωτοσημάτων και τηλεδιοίκησης εδώ και πολλά έτη, τη μη λειτουργία του συστήματος ETCS (European Traffic Control System – του οποίου η θέση σε λειτουργία προστατεύει έναντι στο ανθρώπινο λάθος) η οποία δεν λειτούργησε ποτέ παρά το γεγονός ότι έχει εγκατασταθεί στις μηχανές!».

 

Περιγράφουν, δε, την εικόνα του ελληνικού σιδηροδρόμου με τα πλέον μελανά χρώματα και συγκεκριμένα υπογραμμίζουν:

 

Τη μη λειτουργία της τηλεματικής στους σταθμούς, με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ενημέρωση στο επιβατικό κοινό για τις καθυστερήσεις και αλλαγές στα δρομολόγια «και οι επιβάτες να εξαγριώνονται και να επιτίθενται στους μηχανοδηγούς!».

 

Το κλείσιμο των σταθμών σε περιφερειακές πόλεις λόγω έλλειψης σταθμαρχών, που δημιουργεί προβλήματα στα τρένα και στην πύκνωση των δρομολογίων.

 

Την ελλιπή περίφραξη της υποδομής, με αποτέλεσμα να είναι εύκολη η πρόσβαση σε πεζούς σε πολλά σημεία, συνεπεία της οποίας υπάρχει συνεχώς απώλεια ανθρώπινων ζωών. Να σημειωθεί μάλιστα ότι στις περιπτώσεις αυτές βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, συχνά οι μηχανοδηγοί οδηγούνται στο Αστυνομικό Τμήμα, ενώ τους υποβάλονται μηνύσεις ακόμα και για ανθρωποκτονία από αμέλεια από οικείους των θυμάτων.

  • Την πυκνή βλάστηση πλησίον της υποδομής που περιορίζει την ορατότητα και καλύπτει ακόμα και σήματα γραμμής.
  • Την εδώ και 15 έτη (!) μη λειτουργία συστημάτων ασφαλείας και φωτισμού εντός των σηράγγων στον Προαστιακό Αθήνας (Μέγαρα), αλλά και την αδυναμία επικοινωνίας όταν ένα τρένο βρίσκεται μέσα σε αυτές!
  • Τη μη συντήρηση του δικτύου ηλεκτροκίνησης που έχει σαν αποτέλεσμα καθυστερήσεις στα δρομολόγια, ενώ στις 25 Οκτωβρίου 2022, μηχανοδηγός τραυματίστηκε και νοσηλεύτηκε (έλαβε μάλιστα άδεια ασθένειας 7 ημερών από το ως άνω εργατικό ατύχημα), καθώς η αμαξοστοιχία Προαστιακού Αθήνας (υπ’αριθμ. 1534) προσέκρουσε σε καλώδια ηλεκτροκίνησης που κρέμονταν και ήταν υπό τάση!

 

«Απόδειξη δε των ως άνω και της κάκιστης κατάστασης της υποδομής είναι οι τρεις εκτροχιασμοί τρένων σε διάστημα δύο μηνών», αναφέρουν οι μηχανοδηγοί.

 

Υπενθυμίζεται ότι την 1η Αυγούστου είχε σημειωθεί εκτροχιασμός της αμαξοστοιχίας 1521 στην Τιθορέα, στις 10 Οκτωβρίου εκτροχιασμός προαστιακής αμαξοστοιχίας στο Λιανοκλάδι και στις 21 Οκτωβρίου εκτροχιασμός της αμαξοστοιχίας 882 στην περιοχή της Τιθορέας.

 

«Ο σιδηρόδρομος απαξιώνεται, παρά τις αγωνιώδεις προσπάθειες των μηχανοδηγών, αλλά και της εταιρείας HellenicTrain που δρομολογεί λεωφορεία προς εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού μετά από κάθε συμβάν» επισημαίνεται στο εξώδικο.

 

Οι μηχανοδηγοί καλούν τους αποδέκτες του εξωδίκου να προβούν άμεσα στην αποκατάσταση των προβλημάτων στην σιδηροδρομική υποδομή, ενώ ζητούν έγγραφες εξηγήσεις των μέτρων που θα ληφθούν.

 

ethnos.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις