Πρόκειται όχι μόνο για την πλήρη κατάρρευση της εικόνας του επιτελικού κράτους, αλλά και της «αριστείας» και «αξιοκρατίας» που προεκλογικά αποτέλεσαν «μαρκίζα» του κ. Μητσοτάκη, εκτιμούν στο Μαξίμου.

Όπισθεν ολοταχώς με χρονοκαθυστέρηση πέντε ημερών έχει σημάνει το κυβερνητικό στρατόπεδο, εκτιμά η Κουμουνδούρου, μετά και την οβιδιακή αναδίπλωση του κ. Μητσοτάκη που από το «όλα οφείλονται κυρίως σε ανθρώπινο λάθος» φαίνεται πως περνά σε μία προσπάθεια συμψηφισμού και διάχυσης ευθυνών μέσα από τις «διαχρονικές ευθύνες».

Στον ΣΥΡΙΖΑ ΠΣ σημειώνουν πως η καθυστερημένη συγγνώμη του κ. Μητσοτάκη ήρθε ως αποτέλεσμα μετρήσεων που επιβεβαίωσαν πως το διάγγελμά του μία ημέρα μετά το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη επιδείνωσε την δυσχερή θέση στην οποία βρισκόταν η κυβέρνηση, αφού εκλήφθηκε ως αποποίηση κάθε ευθύνης και μετάθεσής της στον ανθρώπινο παράγοντα και το δεδομένο λάθος του σταθμάρχη. Ακόμα και έτσι ωστόσο, αξιωματούχοι της Κουμουνδούρου στηλιτεύουν το γεγονός ότι «δεν είχε το σθένος να αναλάβει ο ίδιος την ευθύνη, αλλά έσπευσε να την μοιράσει με όσους κυβέρνησαν πριν από αυτόν, για να μην αναμετρηθεί ποτέ ο ίδιος με τις δικές του ευθύνες».

Αν και άπαντες αναγνωρίζουν πως προβλήματα πάντοτε υπήρχαν, η νέα επιχείρηση μετάθεσης ευθυνών, στην οποία εκτιμάται ότι θα επιμείνει το επόμενο διάστημα η ΝΔ, δεν έχει πρόσφορο έδαφος για τους εξής λόγους:
– Ο κ. Μητσοτάκης και η ΝΔ δεν βρίσκεται στον πρώτο αλλά στον τέταρτο χρόνο διακυβέρνησης. Σε τέσσερα χρόνια εάν ήθελε μπορούσε να έχει διορθώσει τυχόν κακώς κείμενα.
– Παρά την δεδομένη καθυστέρηση στο σύστημα τηλεδιοίκησης, τόσα χρόνια δεν υπήρχαν δυστυχήματα γιατί υπήρχαν «αντίβαρα», τα οποία απεμπολήθηκαν επί ΝΔ. Συγκεκριμένα, λειτουργούσε το δευτεροβάθμιο κέντρο ελέγχου ως το 2020, ενώ στους σταθμούς υπήρχαν περισσότεροι σταθμάρχες ώστε να αποτρέπεται τυχόν ανθρώπινο λάθος. Ενδεικτικό είναι ότι ο αριθμός των εργαζομένων από το 2018 έχει μειωθεί κατά τουλάχιστον 300 άτομα.

Σε κάθε περίπτωση, το κέντρο βάρους της κριτικής του ΣΥΡΙΖΑ μετατοπίζεται στην χθεσινή αποκάλυψη βόμβα του τομεάρχη Διαφάνειας, Γιάννη Ραγκούση, σύμφωνα με τον οποίον όπως προκύπτει από τα σχετικά έγγραφα, η μετάταξη του μοιραίου 59χρονου, χωρίς εμπειρία, σταθμάρχη, ήταν παράνομη. Ως εκ τούτου, το ερώτημα «ποιος κυβερνητικός πίεσε και επέβαλε την παράνομη μετάταξη του μοιραίου σταθμάρχη, θα επανέρχεται μέχρι να δοθούν πειστικές απαντήσεις.

Πρόκειται όχι μόνο για την πλήρη κατάρρευση της εικόνας του επιτελικού κράτους, αλλά και της «αριστείας» και «αξιοκρατίας» που προεκλογικά αποτέλεσαν «μαρκίζα» του κ. Μητσοτάκη. Και όλα αυτά λίγες μόλις μέρες πριν από την προκήρυξη των εκλογών, οι οποίες δεν αποκλείεται να μετατεθούν, με τελικές αποφάσεις να εκτιμάται πάντως πως δεν έχουν ληφθεί ακόμα.

Σε κάθε περίπτωση, στην Κουμουνδούρου διαπιστώνουν παντελή απορρύθμιση της κυβερνητικής μηχανής, αποδίδοντας σε «πανικό» και την αναίτια διάλυψη με χημικά της μαζικότατης ειρηνικής διαδήλωσης στο Σύνταγμα.

Τέλος, ως προς την πολυθρύλητη Επιτροπή Εμπειρογνωμόνων, η Κουμουνδούρου, μετά και την παραίτηση Ζηλιασκόπουλου μία μέρα μετά τη σύστασή της, θα συνεχίσει να ζητά την άμεση κατάργησή της, εκτιμώντας πως μοναδικός στόχος της είναι να προκαταβάλει την δικαστική έρευνα και να παρουσιάσει ένα πόρισμα κομμένο και ραμμένο στα μέτρα της κυβέρνησης, απομειώνοντας όσο το δυνατόν τους κραδασμούς από τις ευθύνες για την τραγωδία στα Τέμπη. Χαρακτηριστική ήταν η πρωτοφανής αποστροφή του στενού συνεργάτη του κ. Μητσοτάκη, κ. Σκέρτσου, ο οποίος μεταξύ άλλων είπε πως «θα αποδώσουμε τις ευθύνες εκεί που αναλογούν», ξεχνώντας πως ο ίδιος και η κυβέρνηση δεν υποκαθιστά τη Δικαιοσύνη, αλλά τουναντίον είναι ελεγχόμενοι και όχι ελεγκτές.

ieidiseis.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις