Εν μέσω συντονισμένων πυρών της αντιπολίτευσης για προσπάθεια συγκάλυψης των ευθυνών της εθνικής τραγωδίας των Τεμπών μέσω της διάχυσής τους στον χρόνο, ο πρωθυπουργός Κ. Μητσοτάκης καλείται να δώσει αύριο, παρουσία του υπουργικού του συμβουλίου, ένα πρώτο στίγμα της τακτικής που θα ακολουθήσει τους επόμενους κρίσιμους μήνες έως τις εκλογές.
Θα διατηρήσει τη «μπάλα χαμηλά» όπως αρχικά του πρότειναν οι επικοινωνιολόγοι που έχουν εγκατασταθεί στο Μέγαρο Μαξίμου, προκειμένου να μην υποδαυλιστεί περαιτέρω το κλίμα οργής στην κοινωνία ή θα επιχειρήσει να βάλει στο «κάδρο» και τις προηγούμενες κυβερνήσεις, κυρίως τον ΣΥΡΙΖΑ, μιλώντας για διαχρονικές ευθύνες, με ό,τι μπορεί να φέρει αυτό στις κάλπες;
Αυτό που φαίνεται πίσω από τις γραμμές και επιτάθηκε μετά τη χθεσινή απόφαση του Εισαγγελέα του Αρείου Πάγου να ανασύρει το φάκελο με τη δικογραφία για το σιδηροδρομικό δυστύχημα στο Άδενδρο, προ 6ετίας, δηλαδή, το 2017, είναι ότι η αμυντική γραμμή που προκρίνεται προσώρας επιλέγεται θα είναι η «βουτιά στο παρελθόν» για την στοιχειοθέτηση του επιχειρήματος περί διαχρονικότητας των ευθυνών για τη σημερινή κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας.
Πρόκειται, ωστόσο, για μία τακτική, η οποία, όπως καταμαρτυρούν γαλάζια στελέχη με μεγάλη πολιτική εμπειρία, ελοχεύει έναν μεγάλο κίνδυνο: Να γιγαντώσει την τάση της αντισυστημικής ψήφου που φαίνεται δια γυμνού οφθαλμού αλλά σύμφωνα με πληροφορίες καταγράφεται ήδη και στις δημοσκοπήσεις που βρίσκονται σε εξέλιξη. Και να την «απλώσει» και πέραν των νέων ψηφοφόρων, οι οποίοι βρίσκονται στην αιχμή των κοινωνικών αντιδράσεων αυτές τις μέρες. Να διαχυθεί, δηλαδή, η τιμωρητική πρόθεση και σε ακροατήρια φιλικά προς τη ΝΔ, όπως η τρίτη ηλικία που μπορεί να μην προσέλθει, τουλάχιστον στις πρώτες κάλπες της απλής αναλογικής.
Σε τεντωμένο σχοινί η κυβέρνηση
Ο κίνδυνος αυτός έχει επισημανθεί στο Μέγαρο Μαξίμου. Ωστόσο, όπως καταμαρτυρούν συνομιλητές του κυβερνητικού επιτελείου, είναι μονόδρομος αυτή τη στιγμή, καθώς ούτε προοπτικές άμεσης επανόδου στην προεκλογική καθημερινότητα διαφαίνονται, ούτε σοβαρά επιχειρήματα για το γεγονός ότι επί σχεδόν μία τετραετία δεν έγινε τίποτα από όσα θα μπορούσαν να έχουν αποτρέψει αυτή την εθνική τραγωδία.
Τί σημαίνουν όλα τα παραπάνω; Ότι η κυβέρνηση θα συνεχίσει μέχρι νεοτέρας να κινείται σε ένα τεντωμένο σχοινί, δίνοντας έμφαση αφενός σε πρωτοβουλίες που θα αναληφθούν προκειμένου αφενός να αποσωβηθεί ο κίνδυνος νέου δυστυχήματος και αφετέρου σε άμεσες κινήσεις βελτίωσης ορισμένων από τις παραλείψεις στο δίκτυο. Αυτά, ταυτόχρονα με συντονισμένες επιθέσεις πρωτίστως κατά του ΣΥΡΙΖΑ και δευτερευόντως κατά του ΠΑΣΟΚ για την κατάσταση στην οποία περιήλθε το σιδηροδρομικό δίκτυο της χώρας την τελευταία εικοσαετία.
Την αρχή θα κάνει σήμερα ο νέος υπουργός Μεταφορών Γ. Γεραπετρίτης, ο οποίος, στην πρώτη συνέντευξη που θα παραχωρήσει προς τα ΜΜΕ μετά την πολύνεκρη εθνική τραγωδία, σύμφωνα με πληροφορίες, θα προσέλθει εφοδιασμένος με έγγραφα τα οποία θα έχουν στο στόχαστρο κυρίως την υπουργία του Γ. Σπίρτζη. Επίσης αναμένεται να ανακοινώσει την τοποθέτηση και δεύτερου σταθμάρχη ανά βάρδια, τη θέσπιση εσωτερικού ελέγχου στον ΟΣΕ κα.
ieidiseis.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις