«Εσύ φταις» είναι η ερμηνεία όσων είπε ο υπουργός Εργασίας για τον Καραμανλή – Έντονη αντίθεση με τη διαχείριση για το πολύνεκρο δυστύχημα

Όποιος άκουγε χθες τη συνέντευξη του Κωστή Χατζηδάκη στην εκπομπή του Τσίμα στον Σκάι ήταν σαν κάτι να έχει αλλάξει. Το «καλό παιδί για όλες τις δουλειές» του Μητσοτάκη, όπως θεωρείται, φαίνεται να υιοθετεί μια άλλη, πιο σκληρή στάση, λίγο πριν από τις εκλογές. Σαφώς πιο αποστασιοποιημένη από τις επιλογές του πρωθυπουργού και, κυρίως, από αυτές του Κώστα Αχ. Καραμανλή.

  • του Βασίλη Γαλούπη

Ο Χατζηδάκης, προσβεβλημένος και διασυρμένος από τις υποκλοπές του τηλεφώνου του από τον Μητσοτάκη, δεν αρκείται πια να μυξοκλαίγεται δεξιά κι αριστερά ότι τον παρακολουθούσε ο πρωθυπουργός, όπως είχαμε γράψει προ διμήνου. Εμφανίζεται πλέον με μια ρητορική πιο επιθετική, εντελώς ασυνήθιστη για τον ίδιο.

Πίσω από τις λέξεις του υπουργού Εργασίας υπήρχαν σαφείς μπηχτές για τον Κώστα Καραμανλή. Όχι μόνο για τον τρόπο που χειρίστηκε προχθές το θέμα της υποψηφιότητάς του στις εκλογές με όσα είπε στην Επιτροπή της Βουλής, αλλά και για το συνολικό έργο του Καραμανλή στο υπουργείο Μεταφορών.

Για την επιμονή του Καραμανλή να διεκδικήσει ξανά την ψήφο του λαού, ο Χατζηδάκης παρέπεμψε εντέχνως στον Μητσοτάκη. Πρακτικά αφαιρώντας την πρωτοβουλία από τον αποτυχημένο υπουργό Μεταφορών για το αν θα είναι στα ψηφοδέλτια.

Την ώρα που άλλα στελέχη της Ν.Δ. κάνουν πλέον λόγο ακόμα και για «βιαστική» παραίτηση Καραμανλή, που ίσως τελικά έπρεπε και να μείνει, ο Χατζηδάκης χαρακτήρισε την παραίτηση αυτονόητη. Κι άφησε ανοιχτό και στα χέρια του Μητσοτάκη το θέμα της υποψηφιότητας, δίχως να στηρίζει την απόφαση του πρώην υπουργού: «Ο Κώστας Καραμανλής τοποθετήθηκε, αλλά θα υπάρξουν συζητήσεις τις επόμενες ημέρες και νομίζω στο τέλος θα ληφθούν οι αποφάσεις από τον ίδιο τον πρωθυπουργό και τον Κώστα Καραμανλή με βάση το καλύτερο».

Υπήρξαν, όμως, και καρφιά ακόμα μεγαλύτερης βαρύτητας. Ο Χατζηδάκης έχει θητεύσει δύο φορές στο υπουργείο Μεταφορών, συνεπώς έχει γνώση των αρμοδιοτήτων. Κρίνοντας το έργο του Καραμανλή το χαρακτήρισε ουσιαστικά αποτυχημένο, ειδικά στο θέμα του ΟΣΕ και όσων δεν έκανε ο παραιτηθείς υπουργός, τόσο με τον έλεγχο του έργου στον οργανισμό όσο και με τη διοικητική στελέχωσή του.

Ξεκάθαρα καρφιά

Μερικές από τις ατάκες του Χατζηδάκη, που είναι ξεκάθαρες μπηχτές:

  • «Ο ΟΣΕ ήταν και παραμένει πρόβλημα. Το δίκτυο δεν είναι και δεν μπορεί να είναι ιδιωτικοποιημένο, άρα πρέπει να το εξυγιάνεις σαν δημόσιο οργανισμό. Αν όλοι οι δρομείς δεν τρέξουν, όμως, στο τέλος δεν θα υπάρξει θετικό αποτέλεσμα. Στον ΟΣΕ δεν τα καταφέραμε. Και σαν πολιτικό σύστημα και σαν Ν.Δ.».
  • «Το πιο κομβικό για τον ΟΣΕ είναι το εξής. Ας φανταστούμε ότι λειτουργεί η τηλεδιοίκηση. Οταν ήμουν υπουργός το 2007 ξεκίνησε, σε αρκετά μεγάλο κομμάτι, και υπήρχε από τότε τηλεδιοίκηση. Δίπλα, όμως, στην τηλεδιοίκηση δεν πρέπει να υποτιμάται η διοικητική κι εργασιακή κουλτούρα στον ΟΣΕ. Εκεί οι ευθύνες είναι όλων μας. Δεν έγιναν παρεμβάσεις και ρήξεις».
  • «Ενώ λειτουργούσε η τηλεδιοίκηση στο συγκεκριμένο κομμάτι στη Λάρισα, ο συγκεκριμένος σταθμάρχης το αντιμετώπισε σαν κάτι διακοσμητικό. Δεν φτάνουν στον ΟΣΕ μόνο τα σύγχρονα συστήματα, χρειάζονται σύγχρονη διοίκηση, αυστηρό μάνατζμεντ και ανασχεδιασμός».
  • «Στον ΟΣΕ δεν τα καταφέραμε. Αυτό συνδέεται και με την απογοήτευση ορισμένων ψηφοφόρων μας. Είδαν να τα καταφέρνουμε με τον κορωνοϊό, με τους καθοδηγούμενους μετανάστες στον Έβρο, στη διαχείριση της ενεργειακής κρίσης. Και σου λένε, εδώ γιατί δεν τα καταφέρατε; Είναι μήνυμα για εμάς. Η αντιπολίτευση μας κάνει κριτική ότι δεν ακούσαμε τους συνδικαλιστές κι ότι έχουμε κίνητρο το κέρδος, όμως η σωστή κριτική θα ήταν να μας λένε γιατί δεν πήγατε γρήγορα;»

Οι βολές του Χατζηδάκη είναι σαφείς. «Δείχνει» τον Καραμανλή και του φορτώνει όλες τις ευθύνες για όσα δεν έγιναν στον ΟΣΕ στα τέσσερα χρόνια που ήταν στο υπουργείο. Για όλες τις αργοπορίες που κατέληξαν στη μετωπική δυο τρένων στα Τέμπη, για τις επιλογές προσώπων στη διοίκηση του οργανισμού, για το μάνατζμεντ που δεν ήταν επαρκές, για την απουσία διοικητικής κουλτούρας, για τον ανασχεδιασμό που δεν έγινε εγκαίρως, για τις ρήξεις που δεν υπήρξαν.

Πρακτικά, ο Χατζηδάκης λέει στον Καραμανλή ότι αυτός δεν τα κατάφερε και τώρα είναι βαρίδι εν όψει εκλογών και ο βασικότερος λόγος της λαϊκής αγανάκτησης σε βάρος της κυβέρνησης. Είναι χαρακτηριστικό ότι δύο φορές τόνισε πως «στον ΟΣΕ δεν τα καταφέραμε, αποτύχαμε σαν Ν.Δ.». Ο Καραμανλής είχε την ευθύνη του κρατικού ΟΣΕ, αυτός διόρισε και ανεχόταν μια αποτυχημένη διοίκηση αφισοκολλητών της Ν.Δ., αυτός δεν μπόρεσε να εξυγιάνει τον οργανισμό, αυτός έπρεπε αυτονοήτως να παραιτηθεί μετά τα Τέμπη, κατά τον υπουργό Εργασίας.

Ο Χατζηδάκης έβαλε πρόσφατα πάνω από την αξιοπρέπειά του την καρέκλα, όταν δεν παραιτήθηκε, όπως έπρεπε επίσης αυτονόητα να κάνει με το που έγινε επίσημα γνωστό ότι τον παρακολουθούσε ο πρωθυπουργός. Ακριβώς, όμως, επειδή είναι παιδί του κομματικού σωλήνα και ο Μητσοτάκης τον υποβάθμισε με το άχαρο υπουργείο Εργασίας, φαίνεται ότι έχει αποφασίσει να μην κλείνει τα μάτια έστω στα εσωκομματικά της Ν.Δ. και στην ευνοϊκή μεταχείριση που τυγχάνει, στην προκειμένη, ο Καραμανλής. Γι’ αυτό και ο «Σούπερμαν» του γλυκού νερού έβαλε την μπέρτα του και θέλει να τους δυσκολέψει τη ζωή.

Βιογραφικό

Γεννήθηκε το 1965 στο Ρέθυμνο. Φοίτησε στη Νομική Αθηνών κι έκανε μεταπτυχιακό στην Πολιτική Επικοινωνία στο Κεντ της Αγγλίας. Εντάχθηκε από νεαρή ηλικία στη ΔΑΠ-ΝΔΦΚ και το 1987 έγινε γεν. γραμματέας της. Το 1992 αναδείχθηκε πρόεδρος της ΟΝΝΕΔ και από το 1994 εξελέγη τρεις φορές ευρωβουλευτής. Στο Eλληνικό Kοινοβούλιο είναι από το 2007. Eχει διατελέσει υπουργός Ανάπτυξης δ;yο φορές (το 2009 και το 2012), υπουργός Περιβάλλοντος το 2019 και υπουργός Μεταφορών το 2007. Είναι παντρεμένος με την ιατρό Πόπη Καλαϊτζή, πρώην υποψήφια βουλευτή Θεσσαλονίκης. 

 

newsbreak.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις