Το Ευρωπαϊκό Φόρουμ για τα Άτομα με Αναπηρία ζητά αυστηρούς κανονισμούς για να διασφαλιστεί η προσβασιμότητα των αερομεταφορών

Τα άτομα με αναπηρίες στην Ευρώπη εξακολουθούν να αντιμετωπίζουν δυσανάλογα εμπόδια όταν ταξιδεύουν αεροπορικώς και συχνά μάλιστα τους αρνούνται την επιβίβαση με το πρόσχημα των λόγων ασφαλείας που πολλές φορές σχετίζεται με εξοπλισμό όπως τα αναπηρικά αμαξίδια ή οι σκύλοι βοηθοί, όπως προκύπτει από μια έκθεση που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Η έκθεση του Ευρωπαϊκού Φόρουμ για τα Άτομα με Αναπηρία (EDF), που εδρεύει στις Βρυξέλλες, απευθύνει έκκληση προς την ΕΕ να θεσπίσει αυστηρούς κανονισμούς που θα διασφαλίζουν ότι οι αερομεταφορές θα είναι προσβάσιμες σε όλους.

Οι κανονισμοί, οι οποίοι ποικίλλουν σημαντικά από τη μια στην άλλη αεροπορική εταιρεία, είναι συχνά δυσεύρετοι ή δύσκολο να ερμηνευτούν, μια κατάσταση που μπορεί να έχει ως αποτέλεσμα να μην επιτραπεί η επιβίβαση σε επιβάτες με αναπηρίες, αναφέρεται στην έκθεση.

«Είμαστε άνθρωποι»
«Η έκθεσή μας δείχνει ξεκάθαρα τους ζωντανούς εφιάλτες που βιώνουν άτομα με αναπηρίες όταν απλώς προσπαθούν να κάνουν αυτό που κάνουν καθημερινά εκατομμύρια άνθρωποι», δήλωσε η πρόεδρος του Φόρουμ Γκούντα Άντσα.

«Είμαστε άνθρωποι-ταξιδεύουμε για επαγγελματικούς λόγους, για συναισθηματικούς, για οικογενειακούς, για λόγους αναψυχής- οι αεροπορικές εταιρείες πρέπει να αρχίσουν να το αναγνωρίζουν», σχολίασε.

Η ίδια επικαλέστηκε το παράδειγμα ενός νεαρού Βρετανού, του Μπράντον Ότον, στον οποίο αρνήθηκαν την επιβίβαση οι αρχές του αεροδρομίου στα Ιστ Μίντλαντς προκειμένου να μεταβεί στην πόλη Μάλαγα της Ισπανίας, τον Νοέμβριο του 2021, επειδή οι υπηρεσίες εδάφους του αεροδρομίου ισχυρίστηκαν ότι το αναπηρικό αμαξίδιό του ήταν «υπερβολικά βαρύ».

Τι ζητά η EDF
Σύμφωνα με την EDF, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή θα πρέπει να αναθεωρήσει τους σχετικούς κανονισμούς ώστε να πάψουν τα περιστατικά άρνησης της επιβίβασης σε ΑμεΑ.

Θα πρέπει επίσης να θεσπίσει το δικαίωμα σε ταχεία και δίκαιη αποζημίωση σε περίπτωση που μια αεροπορική εταιρεία αρνηθεί την επιβίβαση σε άτομο με αναπηρία.

Η καταστροφή ή οι φθορές σε εξοπλισμό κινητικότητας είναι επίσης ευρείες, όπως επισημαίνει το Φόρουμ, με αποτέλεσμα, όχι απλώς να είναι δαπανηρή η επισκευή του, αλλά και να κινδυνεύει και η ζωή του επιβάτη ΑμεΑ.

Η Νάντια Χαντάντ, μέλος της εκτελεστικής επιτροπής του Φόρουμ, είπε ότι σε μια πτήση από το Σαρλ ελ-Σέιχ της Αιγύπτου προς τις Βρυξέλλες έσπασε η πλάτη του αναπηρικού αμαξιδίου της.

«Στερήθηκα την ανεξαρτησία μου και χρειάστηκε να πληρώσω για να την ανακτήσω», σημείωσε.

Το EDF ανέφερε ότι ο κανονισμός της ΕΕ θα πρέπει να καθορίζει «την πλήρη αποζημίωση κατεστραμμένου ή απολεσθέντος μηχανισμού κινητικότητας» από τις εταιρείες καθώς επί του παρόντος οι εταιρείες κατατάσσουν τα αναπηρικά αμαξίδια και άλλα κινητικά βοηθήματα στην κατηγορία των αποσκευών, γεγονός που σημαίνει ότι συχνά η αποζημίωση δεν καλύπτει το κόστος τους.

Η έκθεση θα παρουσιαστεί στην Επίτροπο Μεταφορών της ΕΕ Αντίνα Βαλεάν στις 3 Μαΐου.

ΑΠΕ-ΜΠΕ-protothema.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις