Τις λεπτομέρειες από την πρόσκληση σε ακρόαση προς ΟΣΕ και Hellenic Train για την τραγωδία στα Τέμπη, που αποφάσισε η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, αποκαλύπτει το enikos.gr.
Του Μίλτου Σακελλάρη
Σύμφωνα με πληροφορίες, η ΡΑΣ έχει εντοπίσει 10 παραβάσεις για τον Σταθμάρχη και τέσσερις για τον μηχανοδηγό, ενώ ζητάει εξηγήσεις και για όλα τα ζητήματα ασφαλείας, αλλά και την εκπαίδευση των εργαζομένων.
“Η Ολομέλεια της ΡΑΣ να κινήσει τη διαδικασία ακρόασης, εκδίδοντας την προβλεπόμενη στο άρθρο 9 §1 του Κανονισμού Ακροάσεων απόφαση κλήσης σε ακρόαση, ενώπιον της Επιτροπής Ακρόασης, (α) της εταιρείας με την επωνυμία «HELLENIC TRAIN – ΑΝΩΝΥΜΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗ ΕΤΑΙΡΕΙΑ» και τον διακριτικό τίτλο «HELLENIC TRAIN Α.Ε και (β) του Διαχειριστή της Σιδηροδρομικής Υποδομής με την επωνυμία «Οργανισμός Σιδηροδρόμων Ελλάδος Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «ΟΣΕ Α.Ε.» με αντικείμενο, τον έλεγχο των ακόλουθων παραβάσεων”, αναφέρεται στο σχετικό έγγραφο.
Σχετικά με τον ΔΥ ΟΣΕ, όπως τονίζεται στο ίδιο έγγραφο, στην ακρόαση η ΡΑΣ θα ζητήσει εξηγήσεις για τη διαχείριση Ανθρώπινου Δυναμικού, την εκτέλεση και παρακολούθηση προγραμμάτων εκπαίδευσης, την πρόσβαση στις εγκαταστάσεις κατάρτισης, την έξοδο ή διέλευση αμαξοστοιχιών από τους σταθμούς και την ενέργεια του σταθμάρχη για την προετοιμασία της διαδρομής.
Σύμφωνα με το έγγραφο, αναφορικά με την εταιρεία η ΡΑΣ θα προσπαθήσει να διαπιστώσει αν υπήρξε η τήρηση “του Άρθρου 120 «Στελέχωση κινητήριων μονάδων και καθήκοντα των Μηχανοδηγών» του Γ.Κ.Κ. (Β’ 698/01.03.2019) και του Άρθρου 24 «Κανόνες και Ιδιαιτερότητες της Σηματοδοτούμενης Αντίθετης Κυκλοφορίας/Κεφάλαιο V Σηματοδοτούμενη Αντίθετη Κυκλοφορία» του νόμου σχετικά με την Έγκριση Παραρτημάτων του Γ.Κ.Κ των παραγράφων 4.1.12 «Ανωμαλίες Σε Σηματοδότηση για Μόνιμες εγκαταστάσεις σηματοδοτούμενης αντίθετης κυκλοφορίας», 4.1.14 «Άμεσες Ενέργειες για την Πρόληψη Κινδύνου κατά Αμαξοστοιχιών» και 4.1.20 «Ανωμαλίες και συμβάντα τα οποία δυνητικά μπορεί να επηρεάσουν την ασφάλεια κυκλοφορίας, για τα οποία ο μηχανοδηγός οφείλει να ενημερώσει και το Κ.Ε.Κ.» του εγγράφου Εγχειρίδιο Μηχανοδηγού (SMS/MAN/0052) του Συστήματος Διαχείρισης Ασφάλειας (ΣΔΑ) της ΣΕ HELLENIC TRAIN ως εφαρμογή του Προσαρτήματος Β/ Κοινοί επιχειρησιακοί κανόνες και αρχές/ B2. Κοινοί επιχειρησιακοί κανόνες/ 14. Άμεσες Ενέργειες για την Πρόληψη Κίνδυνου κατά Αμαξοστοιχιών του Εκτελεστικού Κανονισμού (ΕΕ) 2019/773.”
Επιπρόσθετα, τονίζεται πως η Ρυθμιστική Αρχή Σιδηροδρόμων, μέσω της προέδρου, Ιωάννας Τσιαπαρίκου θα ζητήσει από τις δύο εταιρείες να υποβάλουν έγγραφα υπομνήματα προς διατύπωση των θέσεων τους τόσο σε εμπιστευτική, όσο και σε μη εμπιστευτική έκδοση, συνοδευόμενα από σχετικό αιτιολογημένο αίτημα εμπιστευτικής αντιμετώπισης, το αργότερο τρεις (3) ημέρες πριν την ημερομηνία διεξαγωγής της ακρόασης. “Με τα εν λόγω υπομνήματα, καλούνται να δηλώσουν, εάν επιθυμούν να ασκήσουν το δικαίωμα προφορικής ακρόασης, να ανακοινώσουν το όνομα του νόμιμου εκπροσώπου τους και τα ονόματα και την ιδιότητα των μαρτύρων που τυχόν επιθυμούν να εξετασθούν, καθώς και το αντικείμενο επί του οποίου θα εξετασθούν, αιτιολογώντας ειδικώς την ανάγκη εξέτασής των μαρτύρων αυτών ενώπιον του οργάνου ακρόασης. (ii) να υποβάλουν αίτημα για να λάβουν πρόσβαση στα μη απόρρητα στοιχεία του φακέλου της υπόθεσης, με τη δυνατότητα να προβούν σε ανταπόδειξη με τα υπομνήματά τους, προσκομίζοντας τα αναγκαία προς τούτο αποδεικτικά μέσα. Επιπλέον, δύνανται, με ειδικά αιτιολογημένο αίτημα, να ζητήσουν πρόσβαση και σε τυχόν απόρρητα στοιχεία του φακέλου, εφόσον τούτο είναι απολύτως αναγκαίο για την άσκηση των δικαιωμάτων άμυνας”, αναφέρεται στο έγγραφο της ΡΑΣ.
Δείτε ΕΔΩ το σχετικό έγγραφο
enikos.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις