Η Αθήνα δεν ζήτησε βοήθεια από την Μόσχα για την κατάσβεση των πυρκαγιών στην Ελλάδα όπως έπραξε το καλοκαίρι του 2021 και η ανταπόκριση ήταν άμεση και αποτελεσματική!
Την διευκρίνιση αυτή έκανε σήμερα η Μ. Ζαχάροβα, εκπρόσωπος του Ρωσικού υπουργείου Εξωτερικών, απαντώντας σε σχετική ερώτηση του Θανάση Αυγερινού, έλληνα ανταποκριτή στην Μόσχα.
Η Μ. Ζαχάροβα ήταν απόλυτη: «Δεν υπήρξε κανένα αίτημα από πλευράς Αθήνας για βοήθεια», όπως το 2021, όταν ο Κ. Μητσοτάκης είχε καλέσει τον Β. Πούτιν ζητώντας την προσωπική του συνδρομή για να παρασχεθούν συμπληρωματικά εναέρια μέσα πυρόσβεσης, εκτός του ρωσικού Beriev-200 που είχε τότε νοικιάσει η Ελλάδα για την αντιπυρική περίοδο του 2021.
Η εκπρόσωπος του Ρωσικού ΥΠΕΞ επανέλαβε τρεις φορές μέσα σε 1,5 λεπτό ότι δεν υπήρξε ελληνικό αίτημα, χωρίς να αποκλείσει το ενδεχόμενο να εξεταστεί, εάν είχε υποβληθεί και χωρίς να αναφερθεί στο γενικότερο κακό κλίμα των διμερών σχέσεων.
Πάντως η απουσία του ρωσικού θηρίου, Beriev-200 από τις περσινές και κυρίως τις φετινές φονικές πυρκαγιές γίνεται αισθητή από τους Έλληνες πολίτες οι οποίοι το 2021 διαπίστωσαν ιδίοις όμμασι την σωτήρια παρέμβαση τους στην μάχη για την κατάσβεση των πυρκαγιών σε ολόκληρη την ελληνική επικράτεια.
Ταυτόχρονα η παρουσία και η αποτελεσματικότητα του ρωσικού beriev-200 στις φωτιές του 2021 κατέρριψε τον αστικό μύθο περί ακαταλληλότητας του στο ελληνικό ανάγλυφο. Μια αθεμελίωτη άποψη που επί χρόνια ανέπτυσσε ο γραφειοκρατικός μηχανισμός και τα οικονομικά κυκλώματα που επι δυο και πλέον δεκαετίες λυμαίνονται τον τομέα της πυρόσβεσης στην Ελλάδα με την μέθοδο των επινοικιάσεων πτητικών μέσων.
Θιασώτης της άποψης αυτής υπήρξε και ο πρώην υπουργός Πολιτικής Προστασίας ο οποίος πέρσι τέτοια περίοδο δήλωνε «ανακουφισμένος» που η Ελλάδα ΔΕΝ θα είχε τα Beriev-200, εξαιτίας της κρίσης που επήλθε στις διμερείς της Ελλάδας με την Ρωσία εξ αιτίας του πολέμου στην Ουκρανία!
Το iEidiseis με αφορμή την ανιστόρητη «ανακούφιση» του πρώην υπουργού είχε αποκαλύψει το προσκήνιο στο τομέα της πυρόσβεσης. Ο αρμόδιος τότε υπουργός είχε αγνοήσει προκλητικά τα στοιχεία που υπήρχαν στο υπουργείο του για την χρήση των Beriev-200 το καλοκαίρι του 2021 στην Ελλάδα.
Είχε αγνοήσει ο κ. Στυλιανίδης ότι την πρώτη μέρα του καύσωνα του 2021 με τους 46 C στην Αττική που ξέσπασε η φωτιά στην Βαρυμπόμπη τα Canandair καθηλώθηκαν στο έδαφος με το που ο υδράργυρος έφτασε στους 38 C και το μόνο πυροσβεστικό αεροσκάφος που πετούσε ήταν το Be-200 το οποίο και απέτρεψε την φωτιά να περάσει την Εθνική Οδό και να επεκταθεί στην βιομηχανική ζώνη της Κηφισιάς και εν συνεχεία στον αστικό ιστό της πρωτεύουσας.
Είχε επίσης αγνοήσει ο κ Στυλιανίδης ότι στις 12/08/2021 στην μεγάλη φωτιά στην Εύβοια είχαν επικεντρωθεί οι ρίψεις νερού μόνο από τα Ρώσικα αεροσκάφη! Το νοικιαζόμενο Beriev (Be-200) χωρητικότητας 12 τόνων νερού και τα δύο Ilyushin (IL-76) χωρητικότητας 40 τόνων νερού το καθένα που είχε αποστείλει εκτάκτως η Μόσχα ως βοήθεια για την αντιμετώπιση των πύρινων μετώπων που για 10η μέρα παράμεναν σε εξέλιξη!
Ήταν από τις δυσκολότερες εναέριες επιχειρήσεις κατάσβεσης των πυρκαγιών καθ´ ότι η φορά των ανέμων σε συνδυασμό με τα πύρινα μέτωπα δημιουργούσαν πυκνούς όγκους καπνού που εμπόδιζαν την ορατότητα των ιπτάμενων μέσων να προσεγγίσουν και να βομβαρδίσουν με ακρίβεια τις εστίες των φωτιών. Για παράδειγμα καθ´ όλη την συγκεκριμένη ημέρα το θηριώδες Ilyushin (IL-76) ήταν το μόνο εξ αιτίας των πυκνών καπνών που μπορούσε να κάνει ρίψεις νερού συνολικά 80 τόνων ! Ενώ το Beriev ήταν το μόνο ιπτάμενο μέσον που από τις 6 πμ έως 9μ.μ με διαλύματα μιας ώρας για ανεφοδιασμό μετά από κάθε πτήση 3,5 ωρών, απέδειξε ότι μπορεί να επιχειρεί στο ελληνικό ανάγλυφο υπό ακραίες συνθήκες με ελάχιστη ορατότητα. Το Beriev εκείνη την ημέρα (12/08/2021 ) έκανε συνολικά 32 ρίψεις ρίχνοντας 384 τόνους νερού !
Και για να αποδίδουμε τα του Καίσαρος τω Καίσαρι, η επιλογή του Beriev ήταν προσωπική επιλογή του Νίκου Χαρδαλιά που πήγε κόντρα στο κατεστημένο της Πυροσβεστικής καθώς το χαρακτήριζε «ακατάλληλο» για την μορφολογία του ελληνικού εδάφους. Τελικώς εκ των πραγμάτων δικαιώθηκε η επιμονή του τότε υφυπουργού Προστασίας του Πολίτη που επέμενε στην επιλογή του ρωσικού Beriev το οποίο είναι έως και τρεις φορές γρηγορότερο από το Canandair (CL-415) και η χωρητικότητα του σε νερό είναι σχεδόν η μισή (6 τόνων) από εκείνη του Beriev.
Δ.Β.
ieidiseis.gr
AP Photo
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις