Πως πέταξαν έξω από τον διαγωνισμό των 650 πράσινων λεωφορείων μια – μια τις εταιρείες. Οι Έλληνες μεσολαβητές – εκπρόσωποι πολυεθνικών εταιρειών που κονόμησαν χωρίς να βάλουν δεκάρα, αλλά μόνο τις γνωριμίες με την κυβέρνηση. Οι εκβιασμοί, οι μαϊμού προσφορές και οι προσφυγές για τα «μαύρα» μεροκάματα.

 

Φαρδιά πλατιά έπεσαν υπογραφές για την σύμβαση, όσον αφορά τα νέα 250 ηλεκτρικά λεωφορεία, μεταξύ της ηγεσίας του υπουργείου Υποδομών και Μεταφορών και της Yutong Bus, με επίσημο αντιπρόσωπο στη χώρα μας, τον Όμιλο Κοπελούζου. Επί της ουσίας τόσο ο όμιλος Κοπελούζου που πήρε ένα μεγάλο μέρος του διαγωνισμού από το σύνολο των 650 λεωφορείων, αλλά και οι άλλες εταιρείες πρώτα πήραν τις συμβάσεις με τις υπογραφές και τώρα πλέον θα έρθουν τα λεωφορεία από τις μητρικές εταιρείες. Δουλειές χωρίς να μπουν ούτε 10 ευρώ από την τσέπη τους, με κέρδος δεκάδων εκατομμυρίων.

Πρόκειται για το πέμπτο τμήμα του διαγωνισμού για την ενίσχυση των στόλων του ΟΑΣΑ και ΟΑΣΘ με πράσινα λεωφορεία, η αξία του οποίου είχε ανέλθει στα 110 εκατ. ευρώ.

Υπενθυμίζεται ότι εκτός εκτός από τη Yutong, προσφορές είχαν υποβάλει η ισπανική IRIZAR και η κινεζική Build Your Dreams (BYD), η οποία έχει εκπρόσωπο την Πετρόπουλος ΑΕΒΕ.


Όσον αφορά στην προσφορά της IRIZAR αυτή δεν έγινε δεκτή, καθώς δεν προχώρησε στην ανανέωση της, ενώ από την άλλη η BYD φαίνεται πως δεν έπεισε το Υπουργείο Υποδομών.

Να σημειωθεί ότι η προσφορά της BYD κόλλησε στο στάδιο της αξιολόγησης των τεχνικών προσφορών, καθώς η εταιρεία, σύμφωνα με πηγές του υπουργείου, δεν είχε ετοιμάσει σωστά τον φάκελό της και παρά τον χρόνο που της δόθηκε για να κάνει διορθώσεις, αυτή δεν το έπραξε.

Ο διαγωνισμός του υπουργείου Υποδομών για την απόκτηση 650 νέων πράσινων λεωφορείων αξίας 310 εκατ. Ευρώ προκηρύχθηκε στα τέλη του 2021 και υπέφερε από προσφυγές και καθυστερήσεις, με αποτέλεσμα η ανάδειξη της πλειοψηφίας των αναδόχων να έχει ολοκληρωθεί εντός διετίας.

Αξίζει να σημειωθεί ότι η προσφορά της BYD, η οποία είναι η μόνη που εκκρεμεί ακόμα εξετάζεται από το υπουργείο υποδομών.

Αρχικά ο διαγωνισμός αποτελούνταν από πέντε υπό-έργα συνολικής αξίας 383 εκατ. Ευρώ. Ωστόσο, το πρώτο τμήμα (100 υβριδικά λεωφορεία αξίας 38,4 εκατ. ευρώ) «υπέφερε» σημαντικά με τις Mercedes και Solaris να προσφεύγουν κατά των όρων διακήρυξης, χωρίς όμως οι κινήσεις αυτές να μεταφραστούν και σε έμπρακτο ενδιαφέρον μέσω υποβολής προσφορών.

Αυτό είχε ως αποτέλεσμα το συγκεκριμένο υπό-έργο να βγει άγονο και πλέον εξετάζεται η ένταξη των 100 λεωφορείων, που σύμφωνα με πληροφορίες δε θα είναι υβριδικά, στο διαγωνισμό της Β΄ Φάσης, ο οποίος αναμένεται να βγει στον αέρα, ύστερα από την ολοκλήρωση του τρέχοντος διαγωνισμού

Σχετικά με τα άλλα τμήματα του διαγωνισμού, το Υπουργείο έχει ήδη επιλέξει την ολλανδική IVECO για την προμήθεια 100 λεωφορείων συμπιεσμένου φυσικού αερίου CNG.
Για το υπό-τμήμα που αφορά σε 200 λεωφορεία της ίδιας τεχνολογίας ανάδοχος είναι η ιταλική Industria Italiana Autobus, στης οποίας το μετοχικό κεφάλαιο συμμετέχει η τουρκική Karsan (διαθέτει το 30% του μετοχικού κεφαλαίου της ιταλικής εταιρείας) που εντάσσεται στον ισχυρό τουρκικό όμιλο Koc του Τούρκου μεγιστάνα Inan Kirac.

Αναλυτικότερα, τα τμήματα που εκκρεμούν είναι η προμήθεια 200 λεωφορείων CNG (εκτιμώμενο κόστος 59 εκατ. ευρώ) με την ιταλική Industria Italiana Autobus να έχει υποβάλει τη μοναδική προσφορά.

Σημειώνεται πως στο μετοχικό κεφάλαιο της ιταλικής εταιρείας συμμετέχει η τουρκική Karsan κατά 30%.


Το τέταρτο τμήμα στο οποίο αναμένεται ακόμα η επιλογή του αναδόχου αφορά στην προμήθεια 100 ηλεκτρικών λεωφορείων (προϋπολογισμού 45 εκατ. ευρώ).

Η μοναδική προσφορά που έχει γίνει αποδεκτή είναι αυτή της κινεζικής BYD, καθώς οι προσφορές των IRIZAR, IVECO και VAN HOOL δεν ανανεώθηκαν

edolio5.blogspot.com

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις