Ενημέρωσαν την κυβέρνηση ότι θα «υποδεχθούν» τον Τούρκο πρόεδρο στην συμπρωτεύουσα με μαχητικές διαδηλώσεις για τη Γενοκτονία και τον Αττίλα
Της Φανής Χαρίση
Το πρωί της περασμένης Τρίτης 14 Νοεμβρίου ανακοινώθηκε επίσημα ότι η συνεδρίαση στις 7 Δεκεμβρίου του Ανωτάτου Συμβούλιου Συνεργασίας Ελλάδας – Τουρκίας παρουσία του Τούρκου προέδρου Ερντογάν θα γίνει τελικά στην Αθήνα και όχι στη Θεσσαλονίκη.
Η ακύρωση της συνεδρίασης του Ανώτατου Συμβουλίου και της άφιξης του Ερντογάν, μέ πολυπληθή ομάδα υπουργών, συμβούλών και δημοσιογράφων, μόνο τυχαία δεν έγινε. Οι προκλήσεις στη Θεσσαλονίκη είναι πολλές. Καταρχήν, η ανθρωπογεωγραφία της πόλης σε συνδυασμό με την μικρή γεωγραφική έκταση της, δεν αφήνουν περιθώρια εφαρμογής σχεδίων υψηλής ασφάλειας για μια τέτοια αποστολή.
Δεύτερον, η επιθυμία – όπως πληροφορήθηκε η «ΕτΚ» – του Τούρκου προέδρου να επισκεφτεί τζαμί αναστάτωσε την Αθήνα, σκεπτόμενη ότι επίσκεψή του σε πόλεις της Ανατολικής Μακεδονίας και Θράκης όπου υπάρχουν τζαμιά, θα έδινε άλλη διάσταση στο θέμα. Επιπλέον, ουδείς θα ήθελε μια εικόνα σε τουρκικά και διεθνή μέσα, με μουσουλμάνούς να προσεύχονται σε κάποιον δρόμο της Θεσσαλονίκης. Εικόνα που κατά το πρόσφατο παρελθόν έχει ζήσει η συμπρωτεύουσα έξω από γραφεία συλλόγου μουσουλμάνων.
Και το κυριότερο: σύλλογοι Ποντίων και Κυπρίων προειδοποίησαν την κυβέρνηση ότι θα διοργανώσουν μαζικές, πολυπληθείς διαδηλώσεις διαμαρτυρίας κατά του Τούρκου πρόεδρου, τόσο για τη Γενοκτονία των Ποντίων (1914-1923), όσο και για την εισβολή στην Κύπρο το 1974.
Οι πρόσφατες δηλώσεις του Τούρκου προέδρου Ερντογάν μπροστά σε τεράστιο πλήθος στην Κωνσταντινούπολη που εκτεινόταν σε χιλιάδες χιλιόμετρα, με αφορμή τα όσα διαδραματίζονται στη Γάζα, για την μεγάλη Τουρκία, στην οποία συμπεριέλαβε και τη Θεσσαλονίκη, ανησύχησαν ακόμα περισσότερο την κυβέρνηση. «Ό,τι είναι τα Άδανα ήταν η Γάζα, ό,τι είναι η Αδριανούπολη ήταν τα Σκόπια, ό,τι είναι οι Σαράντα Εκκλησίες ήταν η Θεσσαλονίκη» είπε χαρακτηριστικά ο Ερντογάν αποτυπώνοντας τις ονειρώξεις του περί αναγεννήσεως της Οθωμανικής Αυτοκρατορίας.
Η Θεσσαλονίκη αποτελεί την αγαπημένη του πόλη, επειδή σε αυτή γεννήθηκε το πρότυπό του Κεμάλ Ατατούρκ. Μάλιστα, αυτές τις ημέρες τουρκικά τουριστικά λεωφορεία μεταφέρουν στη Θεσσαλονίκη δεκάδες εκατοντάδες Τούρκους τουρίστες που επισκέπτονται στο μουσείο του Κεμάλ Ατατούρκ, στο τουρκικό προξενείο, με αφορμή την επέτειο του θανάτου του στις 10 Νοεμβρίου 1938.
Την περασμένη Δευτέρα και για τρεις ημέρες, απέναντι από το τουρκικό προξενείο πολυπληθής ομάδα Κύπριων φοιτητών, μελών της Παγκύπριας Ενιαίας Οργάνωσης Φοιτητών (ΠΕΟΦ), πραγματοποίησε διαμαρτυρία και 48ωρη συμβολική απεργία πείνας, για την μαύρη επέτειο συμπλήρωσης 40 ετών (15 Νοεμβρίου 1983) από την ανακήρυξη του ψευδοκράτους στο κατεχόμενο τμήμα της Μεγαλονήσου.
Μάλιστα, η «ΕτΚ» έγινε μάρτυρας ενός αθώου αλλά ενδεικτικού επεισοδίου, όταν τουριστικό λεωφορείο από την Τουρκία, με νεαρούς Τούρκους κυρίως μαθητές που επισκέφτηκαν το σπίτι-μουσείο του Κεμάλ Ατατούρκ, σταμάτησε μπροστά στο χώρο διαμαρτυρίας των Κύπριων φοιτητών και ο επικεφαλής τους έσπευσε να ζητήσει από τον οδηγό του λεωφορείου να σταθμεύσει εκεί κοντά. «Μα είναι δυνατόν; Ακριβώς μπροστά μας ήρθαν οι Τούρκοι να σταματήσουν;» αναρωτήθηκε Κύπριος φοιτητής που συμμετείχε στη διαμαρτυρία. Φανταστείτε την εικόνα: τεράστια πανό που έγραφαν «Έξω οι Τούρκοι από την Κύπρο» και «Δεν ξεχνώ», και τους Τούρκους τουρίστες να σταματούν ακριβώς μπροστά αμέριμνοι…
Οι Κύπριοι φοιτητές απαίτησαν την απελευθέρωση της Κύπρου, αρνούμενοι τη λύση της Διζωνικής Δικοινοτικής Ομοσπονδίας. «Αντιτασσόμαστε στη Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία γιατί εξισώνει το 82% των Ελλήνων Κύπριων με το 18% των τουρκοκυπρίων, που θα εκπροσωπούνται από ίσο αριθμό βουλευτών. Η Τουρκία γίνεται κυρίαρχη στον βορρά και συγκυρίαρχη στο νότιο τμήμα του νησιού, ενώ καταργείται η ελληνική σημαία και ο εθνικός ύμνος στο πλαίσιο της προσπάθειας αφελληνισμού του νησιού» λένε οι Κύπριοι φοιτητές-μέλη της ΠΕΟΦ και προσθέτουν ότι η Διζωνική Δικοινοτική Ομοσπονδία «νομιμοποιεί την εισβολή του 1974 και τον εποικισμό, ο οποίος θεωρείται έγκλημα πολέμου».
Και κάτι ακόμα. Στη Θεσσαλονίκη η πλειονότητα των πολιτών δεν έχει ξεχάσει τη βεβήλωση της Αγιάς Σοφιάς και τη μετατροπή της σε τζαμί. Όταν το έπραξε το 2020 ο Τούρκος πρόεδρος, στη Θεσσαλονίκη έγιναν δυναμικές κινητοποιήσεις. Διαδηλωτές έκαψαν την τουρκική σημαία έξω από τον Ιερό Ναό της Του Θεού Σοφίας και προσπάθησαν μέσω πορείας να φτάσουν έξω από το τουρκικό προξενείο. Μάλιστα, τον περασμένο Μάιο στο τέλος της προεκλογικής του εκστρατείας, ο Ερντογάν έριξε κι άλλο αλάτι στην πληγή, λέγοντας για το συγκεκριμένο θέμα: «Η Δύση είχε τρελαθεί αλλά εγώ το έκανα».
Από την Εστία της Κυριακής
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις