«Πάγο» στα ακατανόητα σχέδια του ΓΕΕΘΑ για δημιουργία ακόμη δύο ναυστάθμων βάζει ο ΥΕΘΑ Νίκος Δένδιας. Σύμφωνα με πληροφορίες με έγγραφο του ζητά λεπτομερή ενημέρωση για το κόστος αυτών των σχεδιασμών τους οποίους τώρα το ΓΕΕΘΑ προσπαθεί να «φορτώσει» στο ΓΕΝ , το οποίο ουδέποτε ζήτησε κι άλλους ναύσταθμους! Για το μόνο που μπορεί να κατηγορηθεί η ηγεσία του ΓΕΝ -και η προηγούμενη και η σημερινή- είναι ότι δεν μιλάνε κι έχουν αποδεχτεί τον ρόλο του «εκπροσώπου» του Α/ΓΕΕΘΑ.

Ο ΥΕΘΑ προφανώς ζητά την ενημέρωση, γνωρίζοντας ήδη ότι το οικονομικό κόστος είναι δυσβάσταχτο και το επιχειρησιακό κέρδος από μηδενικό έως μηδαμινό.

Όπως έχει γράψει αρκετές φορές το militaire.gr το ακατανόητο σχέδιο του ΓΕΕΘΑ για δημιουργία ναυστάθμου στον Παγασητικό θα κοστίσει πάνω από 100 εκατομμύρια ευρώ.

Στα περίπου 105 εκατομμύρια που ετοιμαζόμαστε να σπαταλήσουμε στον Αλμυρό, προσθέστε και τα 280 εκατομμύρια που θα σπαταληθούν για να «ενισχυθεί» ο Ναύσταθμος στη Σούδα! Η εισήγηση του Πολεμικού Ναυτικού προέβλεπε μόνιμη ναυτική παρουσία στη Σούδα με πολύ μικρότερο κόστος, αλλά προτιμάμε την…ακριβή λύση. Ίσως γιατί αυτή θέλουν οι Αμερικανοί.

  • Η μετεγκατάσταση των Αρματαγωγών για να μεταφέρουν πεζοναύτες (δηλαδή σπανίως) θα εκτοξεύσει το επιχειρησιακό κόστος για κάθε άλλη επιχείρηση (δηλαδή για την πλειοψηφία) αφού για κάθε άλλη κίνηση πλέον τα πλοία δεν θα βρίσκονται δίπλα.
  • Θα δαπανηθούν χωρίς ουσιαστικό αντίκρισμα δεκάδες εκατομμυρίων ευρώ για τη δημιουργία νέου ναυστάθμου, όταν ο ναύσταθμος Σαλαμίνας που υποστηρίζει το σύνολο του στόλου έχει σοβαρότατα προβλήματα για τα οποία δεν υπάρχουν χρηματοδοτήσεις.
  • Η συντήρηση των αρματαγωγών θα αποδειχτεί πολυέξοδη. Τα συνεργεία και η διοικητική μέριμνα βρίσκονται στο ναύσταθμο. Δημιουργία νέου ναυστάθμου θα σημάνει δημιουργία νέων δομών και (το σοβαρότερο) μετακίνηση μονίμου προσωπικού. Από το ναύσταθμο για όσους γνωρίζουν λείπουν ήδη εκατοντάδες εργατικά χέρια, από τα οποία θα αφαιρεθούν κι άλλα.
  • Επειδή είναι δεδομένο ότι δεν θα μπορούν να δημιουργηθούν επαρκείς δομές υποστήριξης, είναι βέβαιο ότι οι λύσεις (ειδικά σε βλάβες) θα στραφούν σε ιδιώτες. Αυτό είναι βέβαιο ότι θα εκτοξεύσει το κόστος συντήρησης πλοίων που ήδη έχουν ξεπεράσει την 20ετία και θεωρούνται αρκετά ζημιάρικα.
  • Για να τηρούνται οι διαδικασίες ανάθεσης (που προϋποθέτουν αδυναμία υποστήριξης από το ναύσταθμο) θα πρέπει ή το πλοίο να πηγαίνει (με βλάβη) στο ναύσταθμο για γνωμάτευση και επισκευή, ή να μετακινείται προσωπικό του ναυστάθμου στο Βόλο. Τι σημαίνει αυτό; Νέα εκτόξευση εξόδων.
  • Παρομοίως επειδή οι επισκευές χρειάζονται υλικά, θα υπάρξει ανάγκη δημιουργίας νέων αποθηκών ή διεύρυνση αναγκών αποστολής τους. Δηλαδή νέα έξοδα.

Ίσως είναι η πρώτη φορά στα παγκόσμια χρονικά που για να εξυπηρετηθεί μία μικρή επιχειρησιακή ομάδα (σε σχέση με το σύνολο των δυνατοτήτων των αρματαγωγών), αντί να μετακινηθεί η «ομάδα», μετακινείται όλος ο ναύσταθμος. Ή πιο σωστά, επειδή δεν μπορεί να μετακινηθεί μόνο, και μετακινείται και δημιουργείται. Ταυτόχρονα θα σημάνει τη μετακίνηση εκατοντάδων οικογενειών με όσα αυτό συνεπάγεται.

militaire.gr

Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις