Σε δίκη παραπέμπονται 4 κορυφαία στελέχη της εταιρείας Αττικές διαδρομές και 2 της Αττικής οδού για το χάος που επικράτησε στις 24 Ιανουαρίου 2022, όταν η κακοκαιρία Ελπίδα έπληξε τη χώρα και είχε ως συνέπεια τον εγκλωβισμό επί 24 ώρες τουλάχιστον 3.000 αυτοκινήτων και χιλιάδων οδηγών.
Τα 6 υψηλόβαθμα στελέχη των δύο εταιρειών θα καθίσουν στο εδώλιο του Μονομελούς Πρωτοδικείου Αθηνών στις 15 Φεβρουαρίου 2024 για το αδίκημα επικίνδυνων παραβάσεων στη συγκοινωνία.
Έγινε έρευνα για το κακούργημα της έκθεσης σε κίνδυνο, αλλά η εισαγγελία κατέληξε πως δεν προκύπτει δόλος κατά συνέπεια κατά αυτό το σκέλος, η υπόθεση αρχειοθετήθηκε. Αντιθέτως, έκρινε πως υπάρχουν επαρκείς ενδείξεις για τη διάπραξη του πλημμελήματος των «επικίνδυνων παρεμβάσεων στην οδική συγκοινωνία από αμέλεια» που επισύρει ποινές φυλάκισης έως 2 χρόνια.
Ο δικηγόρος Γιάννης Μαρακάκης, ο οποίος εκπροσωπεί πολλούς από τους εγκλωβισμένους, μιλώντας στο OPEN εξήγησε ότι το κατηγορητήριο υιοθετεί πολλές από τις ευθύνες που εντόπισε η επιτροπή που είχε στηθεί για να ερευνήσει την υπόθεση κι από την οποία προέκυψε το πρόστιμο των 2.000.000 ευρώ.
Αναλύοντάς την υπόθεση, επισήμανε πως διαπιστώνει πως τα στελέχη «δεν ακολούθησαν το πρωτόκολλο για τα εκχιονιστικά. Για παράδειγμα, όσα υπήρχαν δεν είχαν καύσιμα. Δεν έκλεισαν τις εισόδους στο δίκτυο, όταν έπρεπε, αν και είχαν ενημέρωση ότι έχει ήδη αρχίσει να εγκλωβίζεται μέσα. Γνώριζαν από τις ενημερώσεις που έγιναν από την ΕΜΥ πριν από τη “Ελπίδα” το τι και πότε θα συμβεί, αλλά δεν έδωσαν τη βαρύτητα που έπρεπε. Μετά τις 11.00 π.μ. είχε αρχίσει να εκδηλώνεται με ραγδαία εξέλιξη και δεν έκλεισαν τις εισόδους, αλλά σε κάποιες περιπτώσεις, μάλιστα, σήκωσαν και τις μπάρες, δίνοντας την εντύπωση ότι είναι πιο ασφαλής η διέλευση και κρίνοντας εκ του αποτελέσματος πως δεν υπήρχε κανένα σχέδιο για απεγκλωβισμό».
Αναλυτικά το κατηγορητήριο
Το dikastiko.gr δημοσιεύει αναλυτικά το κατηγορητήριο σε βάρος των 6 στελεχών, όπως μεταδίδει προέκυψαν «επικίνδυνες παρεμβάσεις στην οδική συγκοινωνία από αμέλεια» και όπως αναφέρεται για τα 6 κατηγορούμενα στελέχη «στον ανωτέρω τόπο και χρόνο έκαστος των κατηγορουμένων υπό τις εκτεθείσες ιδιότητές τους, ενώ όφειλε να μεριμνήσει για τη συντήρηση και διατήρηση του οδικού δικτύου της ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ ασφαλούς για την κυκλοφορία των οχημάτων υπό κάθε είδους καιρικές συνθήκες… κατά την εκδήλωση των δυσμενών καιρικών φαινομένων (κακοκαιρία ΕΛΠΙΔΑ), για τα οποία είχε ήδη από 20.1.2022 ενημερωθεί εγκαίρως και εγκύρως από την Ε.Μ.Υ. και είχε λάβει γνώση της επικείμενης κακοκαιρίας ΕΛΠΙΔΑ, καθώς εκπρόσωπος της ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΕ είχε συμμετάσχει σε όλες τις συνεδρίες των συναρμόδιων φορέων για τη διαχείριση του επικείμενου καιρικού φαινομένου, ενώ υπήρχε ειδικό εγχειρίδιο αντιμετώπισης της κατάστασης του καιρικού φαινομένου, που είχε συναχθεί από την ίδια την εταιρία ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ ΑΕ, η οποία διέθετε εξοπλισμό (κάμερες διαχείρισης κυκλοφορίας, μετεωρολογικούς σταθμούς, προειδοποιητικές πινακίδες διαχείρισης κυκλοφορίας κλπ), και συνεπώς δυνατότητα γνώσης για την επικρατούσα σε κάθε σημείο της οδού κατάσταση και είχε δια του εκπροσώπου της δηλώσει ετοιμότητα κατά τις δύο συνεδρίες, που έλαβαν χώρα υπό την προεδρεία του Υπουργού Πολιτικής Προστασίας, δεν μερίμνησε ώστε να ληφθούν τα κατωτέρω κατάλληλα μέτρα προς αποφυγή της διατάραξης της συγκοινωνίας στην ΑΤΤΙΚΗ ΟΔΟ»
Οι «ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε.» δεν εφάρμοσαν έγκαιρα τη διαδικασία απαγόρευσης κυκλοφορίας
Οι κατηγορούμενοι της «ΑΤΤΙΚΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ Α.Ε.» παραπέμπονται καθώς όπως τονίζεται «δεν εφάρμοσαν, ως όφειλαν, τη διαδικασία για την απαγόρευση της κυκλοφορίας των φορτηγών του Εγχειρίδιου Λειτουργίας … και δεν αιτήθηκαν έγκαιρα, κατά την εκδήλωση της κακοκαιρίας «ΕΛΠΙΔΑ», προς το Τμήμα Τροχαίας της Αττικής Οδού τον αποκλεισμό εισόδων της Αττικής Οδού … με ορθολογιστικό καταμερισμό του μηχανισμού αποχιονισμού, αλλά ενδεικτικά ο συνολικός μηχανισμός αποχιονισμού κινητοποιήθηκε προς το τμήμα Ελευσίνα -Δημοκρατίας (Τομέας 1) με τη συμμετοχή σε αυτό αποχιονιστικών που έπρεπε να επιχειρούν σε άλλους τομείς όπως ο Τομέας (Δημοκρατίας Αεροδρόμιο), δεν ενήργησαν ώστε να λάβει χώρα έγκαιρα ρίψη άλατος και δεν έλαβε χώρα έγκαιρα και συστηματικά συντήρηση της οδού ανοικτής, δηλαδή δεν υπήρχαν συγκεκριμένα μηχανήματα ρίψης άλατος και εκχιονισμού να επιχειρούν σε εκ των προτέρων προσδιορισμένο τμήμα της οδού, δεν δόθηκαν κατάλληλες εντολές παρακολούθησης και κατεύθυνσης, ώστε να διευκολυνθούν οι διαφυγές προς το αντίθετο ρεύμα τυχόν εγκλωβισμένων οχημάτων, δεν χορηγήθηκαν κατάλληλες οδηγίες στους εισερχόμενους στην οδό οδηγούς για χρήση αλυσίδων και δεν υπήρξε συνεχής ροή ενημερώσεων προς τους χρήστες της οδού προς αποφυγή του εγκλωβισμού των οχημάτων τους εντός της οδού, δεν αποθηκεύτηκε ποσότητα άλατος επαρκής για τον πλήρη αποχιονισμό της οδού για επτά τουλάχιστον πλήρεις κύκλους στον δυσμενέστερο τομέα και με κατάλληλο καταμερισμό του άλατος, ώστε να συντηρηθεί η οδός ανοικτή, δεν αποκλείστηκαν έγκαιρα οι είσοδοι του αυτοκινητοδρόμου, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφάλεια των χρηστών της οδού, δεν έλαβε χώρα έγκαιρα αίτημα προς την Τροχαία Αττικής Οδού για τον αποκλεισμό κλάδων εισόδου στην Αττική Οδό, δεν έλαβε χώρα έγκαιρη και επιτυχής απομάκρυνση των ακινητοποιημένων οχημάτων».
ethnos.gr
Ακολουθήστε το HappenedNow.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις
Διαβάστε ολες τις ειδήσεις μας στο Facebook Group και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις